Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Wat voor manieren heb je geprobeerd? Ook gemengd met de melk waardoor het een soort pap wordt? Ze moeten vast voer leren eten en 'afgespeend' worden van melk. Plus dat als ze zelf al vast voer aten dat heel anders geweest is als wat jij voert. Ze hebben geen idee dat het eten is nog.
Alsjeblieft nooit meer gewoon een dag of langere tijd geen eten aanbieden. Dat is echt heel slecht voor ze. Ze kennen het niet, logisch dat ze het niet eten. Anders kan je ze beter naar een plek met ervaring brengen, zoals het asiel of kittenopvang. Of zelfs de dierenarts.
Kookaburra schreef:Ze zijn nog maar 6 weekjes. (Of nu 7?) En ineens op een hele vreemde plek.
Brokjes weken, of natvoer mengen met melk, zou mijn voorkeur hebben. Eventueel, misschien een beetje ' gemeen', met een lepel (als je daar ervaring mee hebt) of pipetje/spuitje wat laten proeven en dat daarna afbouwen.
luuntje schreef:Mijn kittens drinken op die leeftijd nog bij hun moeder.
Maar dat gaat niet met vondelingen.
Ik probeer kittens kittenmousse te laten eten van mijn vinger.
Smeer eventueel beetje mousse op hun pootje.
Soms gebruik ik ook liquid mousse. Eerst van vinger en als dat lukt vanaf een bordje.
Harde brokjes zet ik wel neer maar die eten ze pas later.
Nyaleti schreef:Kittens leren brokjes en natvoer eten door de moeder die dat voor doet. Dat missen deze twee.
Heb je ze laten checken door een dierenarts of ze wel gezond zijn en of ze inderdaad wel echt 6 weken zijn? Hoeveel wegen ze nu?
6 weken is echt jong. Je kan beter contact opnemen met een organisatie kittens opvangt, hier ook ervaring mee heeft en weet wat ze doen.
Je kan altijd afspreken dat wanneer ze klaar zijn voor adoptie, ze terug maar jou mogen.
onpaard schreef:Natvoer op je vinger smeren en op het bekje smeren. Dan likken ze het af en dan snappen ze het meestal wel.
Onze jongste kitten hebben we ook gevonden op straat. Ze was ook ongeveer 6 weken. Ze is een van de liefste katten die ik ooit heb gehad. Het lijkt net of ze nog steeds dankbaar is dat we haar gered hebben. Ze zat moederziel alleen in t gras, kennelijk al uren te piepen hoorde we van de mensen die er naast woonde. Die dachten dat het een vogel was.