Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gaabje schreef:Heb je een rashond? En zo ja, zijn ze bekend met epilepsie of mogelijkheid van mdr-1 gen?
onpaard schreef:Ja, de injectie moet door de dierenarts gezet worden. Die werkt dan 1 jaar.
We hebben een golden retriever, geen idee of ze dat gen draagt.
Advantix werkt bij ons slecht. De hond zwemt ook veel.
Brainless schreef:Gaabje schreef:Heb je een rashond? En zo ja, zijn ze bekend met epilepsie of mogelijkheid van mdr-1 gen?
Bijsluiter:
"Bravecto is geschikt voor drachtige en zogende honden. Ook bij Collies en andere rassen met een MDR1 defect kan Bravecto veilig gebruikt worden. Bravecto mag niet gebruikt worden bij pups jonger dan 8 weken of honden lichter dan 2 kg."
Bravecto is dus veilig te gebruiken.
Gaabje schreef:Hmm ik heb altijd begrepen dat juist bravecto qua werkzame stof gevaarlijk is bij honden met mdr-1 mutatie. Maar misschien is de werkzame stof gewijzigd.
Citaat:Ivermectine, selamectine (Stronghold), milbemycine (Milbemax) en moxidectine (Advocate), (medicijnen tegen parasieten zoals luizen, mijten en wormen),
Muronia schreef:Seresto blijkt de laatste jaren niet meer goed te werken las ik. Dat komt overeen met mijn eigen ervaring. Eerder perfect maar de afgelopen 2 a 3 jaar deed ie niks meer. Ik geef nu ook bravecto (pillen) en daarmee blijft ze vlo en teekvrij.