Hallo! Ik ben echt reuze benieuwd wat jullie denken wat voor dier dit is. Regio is Pesse, Drenthe. In het weiland zitten allemaal gaten en er is een groot hol gegraven. Geen water in de buurt. Brand los zou ik zeggen
Ja een das,die zoekt engerlingen uit de grond heb je echt veel gaten zitten?
c_alsemgeest
Geplaatst: 18-05-25 13:47
belle_boef schreef:
Een wasbeerhond
Die is het sowieso niet, komen niet veel voor hier en staan een stuk hoger op hun poten.
De hoogte en manier van lopen, plus dat in dat deel de grootste populatie zit, is het vrijwel zeker een das.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 18-05-25 13:49
Ik link de gaten (waarvan denk ik inderdaad das) niet met het loopje wat zoals Femke al zegt op een marterachtige lijkt, dassen lopen lomper en minder soepel voor mijn gevoel
Pippa13
Geplaatst: 18-05-25 13:50
Das een das! Mijn vriend (jager) heeft ook even meegekeken. Die zegt ook ongetwijfeld een das. Wij hebben ze ook in de tuin en op de wildcamera staan. En dat loopje is ook niet gek, je ziet ze wel vaker zo 'hobbelen'. Ik vind het grappige dieren.
office
Geplaatst: 18-05-25 14:11
Ik gok een bunzing
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst: 18-05-25 14:15
Hier meerdere keren een das in het echt gezien en de clip van TS laat precies zien hoe ze lopen wanneer ze haast hebben.
Voor mijn gevoel is een das niet zo bruin eerder grijzig en ik mis de specifieke kop-kenmerken en de iets lichtere staart. Zo ziet voor mijn gevoel een das er uit https://www.youtube.com/watch?v=l5tcceSFVW8
josien_m_
Geplaatst: 18-05-25 16:02
Kan een das of een wasbeerhondje zijn. Alleen wasbeerhondjes graven niet echt, dassen wel natuurlijk. En het dier lijkt niet echt een (grote) staart te hebben, dat pleit ook voor een das.
Ik link de gaten (waarvan denk ik inderdaad das) niet met het loopje wat zoals Femke al zegt op een marterachtige lijkt, dassen lopen lomper en minder soepel voor mijn gevoel