kattenluikje sureflap valt niet dicht, iemand raad?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amsterdam10

kattenluikje sureflap valt niet dicht, iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 11:04

Hoi!

Misschien heeft iemand de gouden tip voor mij. Ik woon in een huis waar al een sureflap kattenluik in de deur zat. Heel fijn en inmiddels staat mijn kat 'geregistreerd'.

Nu is er iets geks en ik krijg het niet goed opgelost. Het luikje valt niet in het midden dicht boven het magneetje. Wel als ik hem een beetje op de plek duw, dan 'klikt' de magneet wel vast. Als de kat er doorheen is geweest, blijft hij een beetje openstaan in de richting van waar ze naartoe ging. Vervolg is dat als ze naar binnen is gegaan, het luikje dus een beetje naar binnen openstaat, voorbij het palletje dat dichtklikt en andere vreemde katten ook naar binnen kunnen komen.

Ik heb de klep al eens omgedraaid, het magneetje er opnieuw in gedaan, maar ik begrijp het niet goed. Is er iemand die dit kent?

Afbeelding
Zo staat ie als ze naar binnen is gekomen.

Afbeelding
En zo als ze naar buiten is gegaan.

GDG

Re: kattenluikje sureflap valt niet dicht, iemand raad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:30

Heb je hem al uit elkaar gehad en alles schoongemaakt?

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 11:36

GDG schreef:
Heb je hem al uit elkaar gehad en alles schoongemaakt?

Ja heb ik onlangs gedaan!
Er zit nu geen vuil meer in en ook het palletje loopt soepel.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 14:33

Echt raar. Je zou zeggen dat het luikje ergens 'aanloopt' en daarom blijft hangen. Je hebt die strip er ook uit gehad? Of heel goed aangeduwd? Hij lijkt onderaan/in de bochten uit te steken en zo dus voor frictie te zorgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 15:52

Hier was dat als de wind er een beetje op stond. Of misschien zit het luikje / de deur niet waterpas...?

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 17:42

GDG schreef:
Echt raar. Je zou zeggen dat het luikje ergens 'aanloopt' en daarom blijft hangen. Je hebt die strip er ook uit gehad? Of heel goed aangeduwd? Hij lijkt onderaan/in de bochten uit te steken en zo dus voor frictie te zorgen.

Ik snap wat je bedoelt! Maar hij loopt echt soepel. Als ik hem even goedzet, dan voel je wel dat de magneet vast klikt. Dus dat functioneert wel maar lijkt niet sterk genoeg om het deurtje in het midden te houden als deze weer wordt bewogen.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 18:01

pmarena schreef:
Hier was dat als de wind er een beetje op stond. Of misschien zit het luikje / de deur niet waterpas...?

Goed punt. Dat zou het kunnen zijn, ware het niet dat het luikje zowel naar binnen als naar buiten open blijft staan...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 18:49

amsterdam10 schreef:
GDG schreef:

Ik snap wat je bedoelt! Maar hij loopt echt soepel. Als ik hem even goedzet, dan voel je wel dat de magneet vast klikt. Dus dat functioneert wel maar lijkt niet sterk genoeg om het deurtje in het midden te houden als deze weer wordt bewogen.

Raar! Misschien dan toch iets met de magneet. Voel je echt dat de magneten weer 'vastklikken' of is het het palletje dat omhoog schiet? Misschien dat de binnenmagneet niet meer helemaal goed zit? Hele luik al uit elkaar gehad?

Anders zou ik contact opnemen met sureflap, ik lees vaak dat ze een goede klantenservice hebben dus wie weet kunnen zij je met de oplossing helpen.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 18:52

Ja het is de magneet die vastklikt idd. Hele luik heb ik uit elkaar gehad toen ik 'm schoonmaakte.

Misschien dat ik morgen idd maar even de klantenservice benader, ook al heb ik dit luikje niet zelf gekocht. Ben benieuwd :)

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 19:54

Misschien een gewichtje op het luikje, aan beide kanten plakken.
Misschien is het net te licht geworden door het gebruik dat hij niet in “de start/eind” positie valt

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 20:01

Wij hebben dezelfde en hetzelfde probleem, maar alleen bij 1 kat die heel langzaam door het luikje gaat. De andere racet er doorheen en dan flapt het luikje met genoeg kracht dicht. Wij hebben de oplossing ook nog niet gevonden helaas...

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 20:28

Sterkere magneten bevestigen op het luikje en het stuk in de deur zelf? Zodat ze meer trekkracht achter zit?

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-25 13:52

Grote duim voor de klantenservice van sureflap!

Ik had ze gemaild en ze hebben me een nieuw frontje incl luikje opgestuurd. Probleem opgelost! Deze magneet trekt het luikje goed dicht +:)+

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-25 13:58

Oh wat goed! Misschien moet ik er ook even een mailtje aan wagen dan.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-25 12:36

amsterdam10 schreef:
Grote duim voor de klantenservice van sureflap!

Ik had ze gemaild en ze hebben me een nieuw frontje incl luikje opgestuurd. Probleem opgelost! Deze magneet trekt het luikje goed dicht +:)+

Fijn dat het geholpen heeft en nu weer goed werkt! Ik vind het echt heel bijzonder dat ze dit zo supernetjes oplossen, had er dus al vaker over gelezen en mooi dat het jou ook weer geholpen heeft.