Hufterproof voerautomaat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayan

Hufterproof voerautomaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 08:15

Voor mijn konijn ben ik op zoek naar een voerautomaat. Dit is omdat hij forse gedragsproblemen rondom eten heeft (en vooral als je dat niet exact wanneer hij het verwacht serveert), dus niet omdat ik hem een week alleen wil laten, voor de duidelijkheid.

Helaas had hij bij mijn eerste keus binnen 5 uur door hoe je de voerautomaat opent. Ik had voor deze automaat gekozen omdat ik die in dezelfde app als andere slimme apparaten kan gebruiken, echter toen ik net op zoek ging naar moeilijk te openen automaten werd deze als eerste getipt... :+ Daarom hoop ik op wat persoonlijke ervaringen.

Ik geef de voorkeur aan een automaat met app, maar ik heb het vermoeden dat deze wel echt kwetsbaarder zijn dus misschien moet ik dit loslaten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:55

Nayan schreef:
Voor mijn konijn ben ik op zoek naar een voerautomaat. Dit is omdat hij forse gedragsproblemen rondom eten heeft (en vooral als je dat niet exact wanneer hij het verwacht serveert), dus niet omdat ik hem een week alleen wil laten, voor de duidelijkheid.

Helaas had hij bij mijn eerste keus binnen 5 uur door hoe je de voerautomaat opent. Ik had voor deze automaat gekozen omdat ik die in dezelfde app als andere slimme apparaten kan gebruiken, echter toen ik net op zoek ging naar moeilijk te openen automaten werd deze als eerste getipt... :+ Daarom hoop ik op wat persoonlijke ervaringen.

Ik geef de voorkeur aan een automaat met app, maar ik heb het vermoeden dat deze wel echt kwetsbaarder zijn dus misschien moet ik dit loslaten.

Geen ervaring met voerautomaten, maar moest altijd lachen om vrienden van mij, die van hun voerautomaat altijd een soort Fort Knox maken als ze van huis gaan omdat de kat hem anders sloopt/ open breekt.

Ik weet niet welke voerautomaat je nu hebt? Maar is er geen mogelijkheid om er bijvoorbeeld met hout een soort "stevige deksel" voor te maken? Een vierkante "doos" waar je het voerautomaat in kan schuiven, en alleen het vakje wat open springt nog bereikbaar is voor konijn-lief?

Of gewoon zoals m'n zusje (en toen die het huis uit ging m'n moeder) altijd ons zwaar voerbak aggressive konijn voerden: schepje voer uit de voerton pakken en konijn naar nachthok lokken en met z'n kop in de vertoning laten snacken, terwijl zij snel het schepje voer in het voerbakje deden.
Afbeelding ging om z'n model voerton.

Of zoals ik het deed, met een stoffer als bescherming gewoon snel het voer in haar bakje gooien...

Dat konijn was gewoon echt vals....en nog wel met de hand en fles grootgebracht...

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 10:29

mvdende schreef:
Geen ervaring met voerautomaten, maar moest altijd lachen om vrienden van mij, die van hun voerautomaat altijd een soort Fort Knox maken als ze van huis gaan omdat de kat hem anders sloopt/ open breekt.

Ik weet niet welke voerautomaat je nu hebt? Maar is er geen mogelijkheid om er bijvoorbeeld met hout een soort "stevige deksel" voor te maken? Een vierkante "doos" waar je het voerautomaat in kan schuiven, en alleen het vakje wat open springt nog bereikbaar is voor konijn-lief?

Ik overweeg wel om dit te doen ja, ben bang dat zijn snelle succes van gisteren hem alleen maar meer motiveert om in elke voerautomaat in te breken dus dan kan ik beter iets verzinnen met wat ik al heb. Maar ik verken toch de opties even.

Het konijn heeft overigens geen klassieke voernijd of agressie naar mensen, maar bouwt enorm veel spanning op rondom voeren/voertijd, vooral als het bijvoorbeeld net iets later is dan hij gewend is, of hij krijgt gewoon zo uit het niets een keer iets. Uiteindelijk reageert hij dit op zijn maatje af. Ik hoop dat een voerautomaat elke onvoorspelbaarheid of mogelijke afwijking qua tijd etc. wegneemt en daarmee rust geeft.

Foaly

Re: Hufterproof voerautomaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:16

Ik zou ook kijken voor een stevige doos of bak waar je dan de automaat in zet, met een uitsparing voor het voerbakje. Desnoods verzwaren met een (of meerdere) bakstenen of tegels, zodat konijnlief er zeker weten niets aan kan verschuiven of omgooien :D

zonnebloem18

Re: Hufterproof voerautomaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 16:06

Die van ons staat klem tussen de verwarming en de kast en de deksel plakken we vast met ducttape. Inmiddels heeft mevrouw het opgegeven om er in te breken.