Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
haha1995 schreef:Hier een grote hond gehad met spondylose...ik ben bij jacha heukels geweest..een orthomanueel dierenartse. Onze hond is er 12,5 mee geworden en uiteindelijk door iets anders ingeslapen.
Het grappige vond ik altijd dat we er best een stuk voor moesten rijden en als we dan uit de auto stapte en ze zag dat we bij Jacha waren, ze helemaal blij werd. Normaal was ze bang van dierenartsen..
DuoPenotti schreef:Ik lees mee.
2 weken terug bij onze hond ook een ernstige vorm geconstateerd. Hij is pas 5.
Stomme is dat je bij hem (nog) niks ziet maar het bij toeval ontdekt werd door een foto voor wat anders.
Dreamboy schreef:DuoPenotti schreef:Ik lees mee.
2 weken terug bij onze hond ook een ernstige vorm geconstateerd. Hij is pas 5.
Stomme is dat je bij hem (nog) niks ziet maar het bij toeval ontdekt werd door een foto voor wat anders.
Dat is ook flink balen. Ik merkte ook nog weinig bij onze hond. Ja, ze werd wat trager met lopen en ze werd wat stijver. Maar ze is natuurlijk ook niet meer heel piepjong dus dacht dat het bij de leeftijd hoorde. Zaterdag was het ineens van een levenslustig beestje een zielig hoopje hond. Normaal blaft ze, als een echte corgi, tegen alles en iedereen. Nu reageerde ze helemaal nergens meer op en had duidelijk pijn. Ik denk dat de hernia hier de grootste oorzaak van is.
Dreamboy schreef:Dank je, de spondylose is nog niet vergroeid en geeft hij erg veel pijn maar ook stijfheid. Opereren aan de hernia vinden wij ook een lastige aangezien rustig houden erg lastig gaat worden. We hebben nog een hond en het is nu eenmaal een erg enthiousiast hondje. Hopelijk slaan de medicijnen aan en is een operatie niet nodig. Na de spuit van gisteren is ze wel al wat beter maar dat komt natuurlijk door de pijnstilling. Wel had ze vanochtend in huis geplast, iets wat ze nooit doet.
Dreamboy schreef:haha1995 schreef:Hier een grote hond gehad met spondylose...ik ben bij jacha heukels geweest..een orthomanueel dierenartse. Onze hond is er 12,5 mee geworden en uiteindelijk door iets anders ingeslapen.
Het grappige vond ik altijd dat we er best een stuk voor moesten rijden en als we dan uit de auto stapte en ze zag dat we bij Jacha waren, ze helemaal blij werd. Normaal was ze bang van dierenartsen..
De spondylose is het grootste probleem niet zoals hierboven ook al geopperd wordt. De hernia is een dingetje en dan vooral het revalidatieproces na de operatie.
Dreamboy schreef:haha1995 schreef:Hier een grote hond gehad met spondylose...ik ben bij jacha heukels geweest..een orthomanueel dierenartse. Onze hond is er 12,5 mee geworden en uiteindelijk door iets anders ingeslapen.
De spondylose is het grootste probleem niet zoals hierboven ook al geopperd wordt. De hernia is een dingetje en dan vooral het revalidatieproces na de operatie.
Little_Gift schreef:Dreamboy schreef:Dank je, de spondylose is nog niet vergroeid en geeft hij erg veel pijn maar ook stijfheid. Opereren aan de hernia vinden wij ook een lastige aangezien rustig houden erg lastig gaat worden. We hebben nog een hond en het is nu eenmaal een erg enthiousiast hondje. Hopelijk slaan de medicijnen aan en is een operatie niet nodig. Na de spuit van gisteren is ze wel al wat beter maar dat komt natuurlijk door de pijnstilling. Wel had ze vanochtend in huis geplast, iets wat ze nooit doet.
Weet je welke inspuiting ze kreeg? Sommige pijnstillende of ontstekingswelende middelen kunnen als bijwerking hebben dat ze de eerste dagen wat makkelijker binnen plassen ofwel door meer drinken ofwel door minder besef van de spieren daar
Percy schreef:Met onze vorige ridgeback ben ik bij mw. Aharon zelf geweest. Hij had een nekhernia en zou geopereerd moeten worden.
Al na één behandeling was hij terug in orde. Vanuit België was ik lang onderweg naar haar maar het was het meer dan waard. Zolang hij leefde is het nooit teruggekomen en hij, die alleen ons in zijn buurt dulde, vond haar nog aardig ook.
Ze gaf elk hondenbaasje aan het eind van de behandeling een lolly