Zelf vlees drogen hond/kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Zelf vlees drogen hond/kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 11:07

Kan er nog geen topic over vinden. Wie droogt er zelf vlees voor zijn huisdieren?

Welke voedseldroger gebruik je?
Wat voor vlees en waar haal je het?

Thanks voor voor de tips

Little_Gift

Re: Zelf vlees drogen hond/kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 17:27

Ik volg mee! Het blijft mij interessant lijken en word wel eens tijd om me in te verdiepen!
Hopelijk volgen hier veel tips en aanraders!

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:07

Op barfplaats doen veel mensen dit.

Freekfuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 18:15

Lang geleden was er wel een (kort) topic; Lotte1801 @ [BB] Vlees drogen voor de hond.

Wij drogen ook zelf voor onze honden, ivm allergieën en kosten (uiteindelijk goedkoper). Wij drogen vanalles, laatste is bijvoorbeeld runderhart&lever, varkensoren, kippenmaagjes&lever. De ene keer halen we het (makkelijk) bij de supermarkt, als we meer tijd hebben halen we een voorraad bij de slager/slachthuis.
Hadden eerst een turbotronic van 9 liter, maar dat werd al heel snel het grotere broertje van 45 liter :Y)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 21:42

Ik heb het een tijd gedaan.
Zalm in stukjes en in de droogoven.
Ik heb er een met 6 lades.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 22:30

Lijkt mij best spannend om de droger zo lang aan te laten staan maar volgens mij zit overal een oververhitting beveiliging op toch ?

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 22:36

Ik droog ook zo af en toe zelf voor mijn honden. Ik heb nu nog eentje met 6 lades, maar wil het drogen na de zomer weer meer op gaan pakken en koop dan waarschijnlijk wel eentje met meer lades.

Voor nu koop ik vaak nog de dingetjes in de super of bij een boer in de buurt.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 07:02

genja schreef:
Lijkt mij best spannend om de droger zo lang aan te laten staan maar volgens mij zit overal een oververhitting beveiliging op toch ?

Vond ik on begin ook spannend om weg te gaan als dat ding stond te drogen, maar inderdaad beveiligd en lage temp

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 08:25

Ik heb een klein drogertje van Clatronic. Maar ik heb het in het verleden enkel gebruikt om gestoomde worsten te drogen, dus nooit rauw spiervlees of rauwe organen. Momenteel staat het hier werkloos in de kast omdat onze hond op een eliminatiedieet zit en ik nog geen geschikte eiwitbron gevonden heb.
Maar voor een beginner die geen grote hoeveelheden tegelijk wil kunnen drogen is de Clatronic dus prima!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 09:14

ik heb het jaren echt intensief gedaan, we haalden toen vlees bij een slachterij en die gaf hele longen en luchtpijpen enzo mee, maar die is gestopt helaas, dus daarmee ook het drogen, nu heb ik laatst lamsvlees gedroogd, de honden blieven het niet vers, maar pff, het zit helemaal vast in die roosters, wat een werk om dat los te krijgen..ben er nog wel ff mee bezig, zo dacht ik lamsvleeskoekjes te hebben, nu is het vooral gruis en kleine stukjes.. :')

Ik had altijd een 6 lade droger, met plastik roosters, maar die gingen allemaal stuk, nu heb ik een ijzeren met 10 ijzeren lades, wel mooi ding verder..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-25 18:47

Bohman drogertje in de schuur werkte prima. Het kan soms echt flink meuren.