Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:Kan het stress zijn in plaats van jeuk?
Een uiting van onvrede? Dwangmatig gedrag?
Ik zou gedrag zeker niet uitsluiten.
xPabloBokt schreef:Mijn kat heeft ook jeukklachten. Ik heb een screening laten doen op allergieën en ze heeft een omgevingsallergie, waarschijnlijk overgevoelig voor (huisstof)mijt.
Ik zou bij je dierenarts vragen naar een allergietest.
Kriel schreef:Komt de kat ook buiten?
Princesj schreef:Geurkaarsen of andere luchtjesdingen in huis misschien? Planten? Geparfumeerd kattengrit?
Jolynne schreef:Je kunt ook een uitgebreide allergietest laten doen, zit wel een kostenplaatje aan.
Hierdoor kwamen wij achter dat onze kat allergisch (geworden) is/was aan bepaalde eiwitten in de voeding.
De reactie kwam enkel extreem tot uiting (heeft bijna 1jr 24/7 met kraag moeten lopen,
omdat ze haar haar uittrok tot bloedens toe) doordat ik op dat moment zwanger was.
Kat was een binnenvetter, hoogsensitief en heel snel over de rooie..ondanks de zwangerschap dit als resultaat was,
was ze wel blij met de zwangerschap. Want ik mocht mijn eigen buik niet eens aanraken
en eenmaal baby er was, week ze niet af van haar zijde..
dankzij haar heeft mijn dochter ook snel leren kruipen, want ze daagde kind uit
marleen_88 schreef:Gebruik je wasverzachter?
De poes van mijn vriendin likt zich ook kaal, daar bleek Robijntje de boosdoener te zijn.
Femke_Tweety schreef:Is ze ergens in de maanden voor dat dat probleem begon gesteriliseerd?
Gombal schreef:Misschien heb ik niet goed gelezen en is het al gevraagd/ gezegd. Maar zou het misschien hormonaal kunnen zijn in tijden van krols ?
DubbelFun schreef:@soepblik: kun je herleiden of het geven van dat anti-vlo middel gevolgd werd door weer een jeukaanval?
Kriel schreef:Ik vroeg het omdat mijn hond ook een (voedsel) allergie heeft en ook heel erge jeuk.
Hij krijgt speciaal voer gebaseerd op insecten en dan duurt het 6 weken zo'n 6 weken voordat zijn lichaam gereset is, zeg maar.
Hij mag dan ook echt niets anders hebben dan dat voer.
Echter....... hij steelt soms...... van tafel, van het aanrecht, uit jaszakken..... en dat betekent terug bij af.
Dus als jouw kat de kans krijgt om ergens te snacken of te stelen (al dan niet buiten) ben je dus inderdaad ook weer terug bij af.
Neonlight schreef:Allergieën kunnen ontwikkeld worden, dus kan best zo zijn dat je kat ineens een allergie heeft voor iets wat jaren goed ging.
Met onze hond heel erg gebaat met een haaranalyse van https://ffdomenie.nl/. Ik ga er vanuit dat ze ook katten doet. Kosten voor een analyse staan op de site. Ik kreeg een hele lijst waar ze wel en niet tegen kon, en ook wat de beste eiwitbron en koolhydraatbron was.