Keuken afscheiding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Keuken afscheiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 10:14

Ik heb jullie advies nodig, want ik zit met mijn handen in het haar..

Wij zijn in het bezit van 2 fantastische witte herders, maar 1 van hen heeft verzonnen dat 't erg grappig is om spullen (lees: kussens) te slopen wanneer wij naar werk zijn..

We zijn met gedragsdeskundige Kees van Sundert bezig, maar nu in de uitbouwfase, moeten de honden in een omgeving zitten waar ze niets (kostbaars) kunnen slopen..

Ik wil ze overdag dus in de keuken zetten, maar dan heb ik een brede (en wat hogere, want grote honden) afscheiding nodig..

Ik zoek het liefst iets wat ik in de muur kan bevestigen en waar een deurtje in zit.. Heeft iemand een idee?

BrankaZ

Re: Keuken afscheiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:17

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 10:20

Hm, het gaat om een breedte van +/- 2 meter.. Om dat allemaal kennel paneel te maken..

Als er niets anders is, dan heb ik geen keuze, maar als 't mogelijk is, liever iets wat iets netter voor 't oog is.. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:24

Helpt het ook niet om iets te geven waar ze lang mee bezig zijn, en wat stevig speelgoed?

Mijn hond heeft in het begin ook een tijdje haar eigen kussen en onze kussens gesloopt, maar dat was puur verveling en wat gelukkig helemaal over toen ik haar wat speelgoed en een runderoor gaf zodra ik weg ging.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 10:27

Ik geef ze wanneer ik wegga een Kong met vlees.. De Kong frog met koekjes.. Eierdoos/wc rolletjes met snoepjes (hersenwerk)

Radio staat aan..

Tussen 12.00-13.00 worden ze opgehaald door de uitlaatservice en rond 17.00 zijn ze weer terug..

Ze hebben/krijgen alles..

Maar wel bedankt voor het meedenken.. <3

Overigens, Kees denkt bij de mijne eerder aan frustratie, dan verveling..

Want eenmaal stuk, is er meteen rust en gaan ze slapen.. (ik heb een camera in de woonkamer)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 10:57

Kan je een plattegrond van de situatie delen of foto's? Dat denkt wat makkelijker mee.

Is het geen optie om louvredeuren te maken? Eventueel van glas. Dus een permanente afscheiding ipv tijdelijk?

Weet niet hoe braaf ze zijn, maar anders zoiets voor tijdelijk:
https://www.vidaxl.ie/e/vidaxl-retracta ... gKVY_D_BwE

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:03

Zo te lezen doe je al genoeg qua bezigheidstherapie ja. Wat een boef, dat ie na het slopen toch lekker gaat slapen :')

Denk je dat ze bij een te lage afscheiding er overheen zouden gaan? Anders zou ik eens kijken naar een balustrade met poortje. Dat houdt de ruimte zo open mogelijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:06

nine1987 schreef:
Ik geef ze wanneer ik wegga een Kong met vlees.. De Kong frog met koekjes.. Eierdoos/wc rolletjes met snoepjes (hersenwerk)

Radio staat aan..

Tussen 12.00-13.00 worden ze opgehaald door de uitlaatservice en rond 17.00 zijn ze weer terug..

Die van mij werd hier juist overprikkeld van en ging dan juist spulletjes zoeken. Overigens niet om te slopen, maar gewoon om te verzamelen.

Ik heb verder geen oplossing voor je, succes. Lastig probleem.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 11:06

Welke hoogte zoek je? Meeste standaard hekjes zijn maximaal 80 cm hoog. Ik weet niet of jullie nog een oud tafelblad/bureaublad/paneelstuk hebben liggen dat je tegen de muren kan laten leunen?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 12:05

Liefste iets van 120,maar die wat Marlies aandrieg, is een goede kanshebber..

Degenen die deuren opperen, is in feite natuurlijk prima, maar niet wat ik zoek.. We hebben de keuken juist open gemaakt, om een betere verbinding te hebben met de kamer.. En daarnaast is dit (hopelijk) tijdelijk..

Ik zal vanavond ff foto's maken, ik ben nu op het werk...

De etters (en vermoord kussen van de bank) in kwestie.. :') )
Afbeelding

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-25 12:07

Goof schreef:
nine1987 schreef:

Radio staat aan..

Die van mij werd hier juist overprikkeld van en ging dan juist spulletjes zoeken. Overigens niet om te slopen, maar gewoon om te verzamelen.

Ik heb verder geen oplossing voor je, succes. Lastig probleem.

We deden eerst zonder, gewoon eerst een goede wandeling.. Daarna gewoon normaal eten en dan naar werk.. Maar dan was het ook..

De zaken die ik geef, zijn in opdracht van de gedragstherapeut, om uit te vogelen wat werkt.. :)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 13:08

Wel fijn dat je op de camera kan zien wat er uitgevroten wordt. Leuk is het niet dat je op afstand ziet dat je bank er de dupe van is.

Zou je via die camera niet kunnen achterhalen wat de hond triggert om iets te slopen? Komt de postbode toevallig dan langs? Of iemand die buiten met een hond langs wandelt?

Ik zou geneigd zijn om te zeggen, stop ze in een bench maar ik denk dat dat station gepasseerd is?

love_odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 13:20

Oprolbaar traphekje een idee? Of wordt die ook gesloopt?

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 13:26

Wij hebben een periode een (houten) trellisscherm als afscheiding tussen keuken/eethoek en zithoek gebruikt. Dit met name om te voorkomen dat de honden steeds bij onze afwezigheid op de bank gingen liggen. We hadden dit scherm met een paar simpele scharnieren aan de muur bevestigd en draaiden het scherm open langs de vensterbank als we thuis waren. En dicht zat het met een haakje aan de to kant vast. Zo'n trellisscherm is mooi lichtgewicht, maar niet hufterproof, maar dat was met onze niet-slopers ook niet nodig.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 13:47

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-25 13:50

Bedankt voor de reacties.. :)

We zijn inmiddels alweer wat verder in het traject met Kees en ik moet zeggen dat 't nu goed gaat..

Volgens hem was het niet zozeer verlatingsangst, maar een korte tijd van frustrstie, omdat 't na 't slopen meteen klaar is..

Nu heb ik ze tijdelijk in een kleine ruimte geplaatst en nu krijgen ze stap voor stap weer meer ruimte en dit gaat eigenlijk prima..

Tot op heden (afkloppen) niks meer gebeurd.. :)