Voliere valkparkieten ideeen, volierebouwers info gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Voliere valkparkieten ideeen, volierebouwers info gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 13:19

Ik wil van het najaar een voliere laten zetten. Het buitengedeelte wordt 4x 6.5 meter.

Maar wat ik zoek kan ik niet helemaal vinden, want ik wil in de breedte graag een houten schuur van 6x3 meter, waarin ook wat andere dieren en het nachthok van de vogels komt.
Maar ik kan eigenlijk geen volierebouwer vinden die zowel een houten schuur zet met een aansluitende voliere en ook geen houtbouwer.
Dus besloten om apart een schuur te zetten en dan zelf een voliere er aan te zetten.
Nu wil ik het wel gelijk goed en handig doen. Dus wat zijn punten waar ik op moet letten met de bouw van een voliere. Wat zijn handige dingetjes die je gelijk mee kunt nemen als je de voliere nieuw zet. Wat zijn fijne adressen om online spullen te kopen, zoals inrichting voliere, panelen of volierebouwers die wel met die opdracht uit de voeten kunnen. Iemand een idee?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 13:35

Mijn volière komt van https://dierenverblijfopmaat.nl/ , heel tevreden over! Man met duidelijk veel ervaring en denkt fijn mee.

Paar dingen waar ik heel blij mee ben bij die van mij:
- sluis zodat je je geen zorgen hoeft te maken over ontsnappen
- doorzichtige platen op het dak voor lichtinval
- gaas aan het dak om makkelijk dingen op te kunnen hangen
- nachthok met aan de sluiskant gaas, vind het fijn dat ik zonder deuren open hoef te doen in het nachthok kan kijken

Dingen waar ik van tevoren graag beter over na had gedacht:
- ik heb in het nachthok een paneel zitten met 2 RVS bakjes wat ik naar de sluis kan draaien zodat ik daar kan voeren. In de praktijk gebruik ik die niet, dus wordt alleen maar smerig en heeft geen voordeel
- nadenken over waar je vaste zitstokken, nestkastjes etc wil plaatsen, dat heb ik nu achteraf gedaan maar was handig geweest als ik dat van tevoren al duidelijk had
- fijner gaas; ik heb nu 19mm en daar gaan de muizen gewoon doorheen

Voor valken zou ik gaan voor een volledig aluminium volière zonder ‘bloot’ hout. Dat knagen ze echt in no-time helemaal kapot.

Voor de beeldvorming:

Afbeelding
Afbeelding

Wintu

Re: Voliere valkparkieten ideeen, volierebouwers info gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 13:44

Daar zit ik dus idd een beetje mee, ik wil een houten schuur met lessenaarsdak, dus ik zit te bedenken hoe ik dan met fatsoen een gedeeltelijk overdekte voliere krijg, omdat die dan afloopt richting schuur zeg maar.
Houten schuur is enkel de verticale muren, voor de ramen komt gaas, dus dat zit wel goed.
Die bakjes zag ik ook idd, die je zo kunt omklappen, maar die zijn dus niet handig. Je hebt ze ook met badjes, zijn die ook niet handig? Hun binnenhok komt in de grotere schuur. Dus sluis is niet nodig.
Ik ga even op de site kijken, dank!
Die panelen van jou zijn ook mooi, ik heb ze ook met zwart gecoat gaas gezien, vind ik wel erg mooi, maar ook gehoord dat vogels dan het gaas niet zien?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:11

Vraag Cayenne op bokt eens

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:29

Mijn buurman is zzp-er en fokt met halsbandparkieten.Heeft zelf ook een voliere met schuur gebouwd.Als je meer wilt weten stuur dan een berichtje.We wonen in Raalte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-25 16:38

Ik zou zeker eens informatie opvragen bij Dierenspeciaalzaak Kooi & Kennelbouw van Nunen in Oirschot!
Zij zijn ontzettend kundig en kunnen je zeker verder helpen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-25 17:13

Cayenne schreef:
Ik zou zeker eens informatie opvragen bij Dierenspeciaalzaak Kooi & Kennelbouw van Nunen in Oirschot!
Zij zijn ontzettend kundig en kunnen je zeker verder helpen.

Nuenen ligt ietwat uit de richting, ik zit in Drenthe :D