Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:Wat doe je in de vakanties met de (verzorging van) de dieren? Bij mij op school, heel lang geleden, hadden we geen dieren maar wel plantjes in de klas. Als een vakantie begon dan kregen kinderen die dat wilden een plantje tijdelijk mee naar huis om het daar te verzorgen.
beert schreef:Op de basisschool van mijn zoon heeft groep 8 twee cavia’s in de klas. Dat is een hobby van een van de juffen en zij zorgt er ook voor in vakantie en weekenden etc. De cavia’s worden wel door de kinderen verschoond en verzorgd.
Maar goed, dat gaat alleen als iemand zich echt verantwoordelijk voelt voor de dieren en er ook de kennis over heeft.
anjali schreef:Er zijn veel te veel vakanties om een stabiele verzorging van dieren te kunnen bieden. Ik zou liever af en toe iemand met een dier op bezoek laten komen, zoals ook in sommige verzorgings\verpleegtehuizen gebeurt. Het moet wel voor die dieren ook leuk en stressvrij zijn.
Cayenne schreef:Een mierenkolonie! Ontzettend interessant voor kinderen en er zit weinig werk aan.
Zoolgangster schreef:anjali schreef:Wat doe je in de vakanties met de (verzorging van) de dieren? Bij mij op school, heel lang geleden, hadden we geen dieren maar wel plantjes in de klas. Als een vakantie begon dan kregen kinderen die dat wilden een plantje tijdelijk mee naar huis om het daar te verzorgen.
Goed om aan te denken! Mijn dochter heeft op haar school ooit eens 2 goudvissen gered, die anders... in de sloot gegooid zouden worden door de pedagogen!
Azmay schreef:fjordjes schreef:Garnalen aquariumzijn makkelijk te houden en interessant om naar te kijken
Als het zo gaat als bij mij leren de kids wel meteen over de dood, heb na 2x 80% verlies nu eindelijk een kolonie op gang
karuna schreef:Dagactieve wandelende takken. Ik heb die gehad. De mannen rood met zwarte piten en erg actief. De dames zijn net groene sperziebonen. Ze kweken vrij gemakkelijk en zijn redelijk verdraagzaam mits het juiste verblijf. Ze leven niet zo heel lang maar ook het uitkom/vervel en groei proces is interessant. En kwa sexuele voorlichting ben je ook meteen voorzien van beeldmateriaal.![]()
Ik zoek de soort er even bij nog
https://richardsinverts-store.com/produ ... -sp-ilocos
Deze dus
beert schreef:Op de basisschool van mijn zoon heeft groep 8 twee cavia’s in de klas. Dat is een hobby van een van de juffen en zij zorgt er ook voor in vakantie en weekenden etc. De cavia’s worden wel door de kinderen verschoond en verzorgd.
Maar goed, dat gaat alleen als iemand zich echt verantwoordelijk voelt voor de dieren en er ook de kennis over heeft.
AnnemiekvM schreef:Bedankt voor alle reactie.
In de vakantie zorg ik er zelf voor.
Ik ga een kijken naar de mieren. En een grote slak (of 2?) lijkt mij ook heel leuk. En wandelende takken ook.
Een aquarium denk ik niet. Of met van die diergarnalen?
Ik vind het heel belangrijk dat wat voor dieren het ook worden in een passend verblijf komen. Kan dat niet, dan komen er ook geen dieren.