Welke supplementen gewrichten hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Welke supplementen gewrichten hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 17:56

De titel zegt het al; ik ben op zoek naar supplementen voor mijn 2 wat oudere honden die inmiddels toch wel wat strammer worden.
Ik ben zelf fan van Soulmate, mijn vorige hond had daar enorm veel baat bij, maar mijn chihuahua-prinsje vindt dit niet lekkah....
Mijn labrador eet alles.

Met welke overige supplementen hebben jullie goede ervaring en zagen jullie aanzieblijke verbetering?

Lukasje

Re: Welke supplementen gewrichten hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 18:53

Flexadin Advanced

Hopelijk vind je iets waar ze het goed op doen !

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 19:02

Er is daar voor zoveel op de markt dat je echt door de bomen het bos niet meer ziet.

Voor de kat goede ervaringen met Glucosamine Extra van Puur.
Maar Pharmox Glucosamine (vloeistof) hoor ik veel goede verhalen over omdat het wat sterker gedoseerd is.

Sanimal heeft de goedkope versie van Flexadin maar je moet meerdere snoepjes voeren wil je echt resultaat zien en dan tikt het wel door.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-25 19:06

Nyaleti schreef:
Er is daar voor zoveel op de markt dat je echt door de bomen het bos niet meer ziet.

Nee, daarom. Er is teveel.

Daarom hoop ik op goede eigen ervaringen van een bokker.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 19:17

Die van ons deden het goed op een kuurtje groenlipmossel van synopet

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 03:57

Puur extra glucosamine maakt hier het verschil.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 05:52

opisop_shop schreef:
Die van ons deden het goed op een kuurtje groenlipmossel van synopet

Omdat synopet al maand niet leverbaar is heb ik synofit groenlipmossel vloeibaar met ook duivelsklauw. Mijn herder doet het er super op. De bananen smaak :D kan hij ook waarderen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 07:54

Ik voer ook synopet. Ik zag laatst toevallig dat het lastig leverbaar was, en heb toen meteen een extra verpakking besteld, dus kan gelukkig weer even vooruit.

Verder vind ik Doils Joint fijn, en ik denk dat dat vooral in combinatie met golden paste (kurkuma/zwarte peper/kokosolie) redelijk vergelijkbaar moet werken als de synopet.

Mijn hond doet het al twee jaar erg goed op de synopet in combinatie met doils joint.

Ik ben sinds kort ook begonnen met CBD olie, als pijnstiller. Ik gebruik het pas een dikke week, dus moet even afwachten wat het effect is, maar de eerste dagen was ze wel verrassend actief, en ik heb ook het gevoel dat ze minder mank loopt.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 08:21

Duivelsklauw!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 08:28

ikbencarmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 08:30

Het belangrijkste is dat er omega 3 vetzuur in zit. Dit is wetenschappelijk bewezen effectief als gewrichtssuplement.

Madelief7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 09:17

Mijn oude kat krijgt PEA en is hiermee duidelijk minder stram.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 09:21

ikbencarmen schreef:
Het belangrijkste is dat er omega 3 vetzuur in zit. Dit is wetenschappelijk bewezen effectief als gewrichtssuplement.

Dit :j en dan in therapeutische dosering, aangevuld met vitamine E. En essentieel dat het omega-3 van koudwatervis is, liefst kleine vis ivm vervuilingsbelasting. Geen zalmolie.

Verder is veel afhankelijk van de hond zelf, het dieet van de hond en de klachten. Er is heel veel, maar daarmee kun je wel gericht werken.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 09:30

Van de dierenarts ooit het advies gekregen om gewoon mensen pillen tegen geven. Vaak flink goedkoper en dezelfde werking dat de speciale en duurdere honden versies.

Wij geven ze dus al jaren glucosamine met chondroitine en msm pillen van het kruidvat. Hier zit ook duivelklauw in. Oude hond van m'n ouders heeft het hier jaren super goed op gedaan met zn HD. Later de labrador met elleboogdysplasie ook.
Mijn herder werd strammer en liep na een week al een stuk beter met deze pil. Op den duur pijn door de slijtage en daarvoor kreeg hij toen een paar druppels cbd olie.

Nu heb ik een hondje uit het buitenland die gewrichtsproblemen heeft en hierdoor mank begon te lopen. Die krijgt nu sinds een paar weken een halve pil en hij rend weer rond. Ik vergruis hem en mix hem door wat yoghurt

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 10:22

Ik geef de senior van organimal en ben zeer tevreden. De hond loopt weer goed en makkelijker. Je hebt ook een supplement voor de gewrichten en botten maar daar heb ik geen ervaring mee.

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 10:24

Ik geef k9 voor gewrichten. Mijn bull heeft artrose en spondylose en dit is eerlijk pas het eerste supplement waar ik een goeie reactie zie.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 11:13

ikbencarmen schreef:

Nou, het belangrijkste?
Glucosamine en chondroïtine zijn ook bewezen effectief.
Omega 3 is top maar nog niet zoveel te vinden in supplementen voor dieren.

Persoonlijk zou ik voor een hond die nu alleen wat stram is, niet nu al kiezen voor een pijnstiller erbij als Duivelsklauw. Dan staan ze daar jaren op. Pijnstillers zou ik er pas bij geven als een 'gewoon' supplement niet meer voldoende werkt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 12:27

Nou, zoveel mensen, zoveel meningen weer dus :+

Ik zoek geen pijnstillers, enkel supplementen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 12:31

Kijk vooral wat voor jou makkelijk verkrijgbaar is.
Zit er een Pets Place of dierenwinkel om de hoek waar je toch al komt voor het voer, kijk dan wat zij aan supplementen hebben.
Bestel je toch al bij Zooplus? Kijk dan wat zij hebben.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 12:34

Ik zeg ook altijd wat voor de ene hond goed werkt hoeft voor de andere niet goed te werken, in gewrichtsklachten zijn er ook zoveel verschillen dat het ene gewoon veel mooier aansluit dan het ander. Het kan ook zijn dat de je beide honden op verschillende supplementen het beste reageren.
Synopet heb ik hele goede resultaten op gezien, deed bij mijn oude hond geen verschil. Flexadin wel, nou ja Flexasan dan nu want dat is wat voordeliger en zelfde samenstelling :)
Doils Joint zie ik ook hele goede reacties op. Vaak is het beetje zoeken met de specifieke klachten in de specifieke delen of dat goed aanslaat. Je hebt in ieder geval al heel veel mooie suggesties gekregen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-25 12:42

Faniek schreef:
Je hebt in ieder geval al heel veel mooie suggesties gekregen.

Zeker! Ik zal ze ook allemaal nagaan.
Bedankt.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 14:39

Leo schreef:
ikbencarmen schreef:

Dit :j en dan in therapeutische dosering, aangevuld met vitamine E. En essentieel dat het omega-3 van koudwatervis is, liefst kleine vis ivm vervuilingsbelasting. Geen zalmolie.

Verder is veel afhankelijk van de hond zelf, het dieet van de hond en de klachten. Er is heel veel, maar daarmee kun je wel gericht werken.

Dit inderdaad (zeg ik als paraveterinair)!
Synopet, flexadin en Doils joint zijn echt wel de betere ondersteuners en mijn voorkeur zou dan eerder gaan naar de vloeibare varianten ivm betere opname.
En natuurlijk kunnen allerlei poeders, vitaminen en pilletjes ook goed werken voor je hond, maar bovenstaande zijn ook daadwerkelijk bewezen bij arthrose.

Je kunt bijv alledrie een maand proberen om te kijken welke het beste werkt voor je hond.

Freekfuchs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 15:34

Mijn hond (goldendoodle, 10 jaar en 30 kg) heeft veel aan de Puur arthro in combinatie met glucosamine van horseflex. Voor "slechte" dagen hebben we ook nog duivelsklauw liggen, maar op de puur arthro en glucosamine rent ze weer redelijk soepel rond en komt ze makkelijk in de benen.