Ik ben nog in afwachting tot toelating in een facebook groep, maar misschien kan ik hier ook goede tips krijgen!
Sitauatie: ik heb 2 rode katers, die zeer actief zijn. Ze zijn rood en dus qua karakter zijn ze pittig

Nou leek mij het leuk dat de katten onder toezicht van mij ook weleens op het balkon mogen zitten/slapen. Nu is het balkon alleen afgeschermd met een houten hek waar ze gemakkelijk onderdoor en anders overheen zouden kunnen. Het is nou ook weer niet zo hoog, dus ik ben bang dat ze anders eraf springen of vallen.
Mijn katten komen NIET buiten en dit is ook niet het plan.
Aangezien het een huurwoning is weet ik niet exact wat ik wel en niet zou mogen op het balkon. Ik durf niet te zeggen of ik het uberhaupt af mag zetten. Hier moet ik even achteraan. Ik zie dat netten veel gebruikt worden, maar is dit echt veilig? Vliegen ze daar niet doorheen? Ik zag dat je ook dmv stangen kan hangen zodat je niet hoeft te boren. Dit lijkt mij de goedkoopste manier. Ook anders van staal laten maken, erg duur en ik weet niet of dat dus toegestaan is... Ook las ik ergens plexiglas, iemand daar ervaring mee?
Even goed om te weten:
- Is bedoeld voor onder toezicht, maar het liefst wil ik wel even naar het toilet kunnen bijv zonder hun naar binnen te moeten halen
- Ze zijn vrij lomp/wild dus moet wel tegen een stootje kunnen naar mijn idee
- Ik heb een zonnescherm: het moet dus aanpasbaar kunnen zijn zodat mijn scherm nog uit kan...
Wie heeft ervaring met netten die je moet boren, of juist niet? Of hoe hebben jullie het gedaan? Nog goede tips waar ik rekening mee moet houden?