Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thioro schreef:Geen tips over online training.
Wel over verlatingsangst, is een vrij moeilijke problematiek en mij lukte het niet met 'eigen' training. Uiteindelijk 6 maanden bezig geweest met een hondentrainer die aan huis kwam. Dan lukten de oefeningen beter en begonnen we eindelijk vooruitgang te boeken. Al bleef het toch nog steeds moeilijk.
De omslag kwam hier pas echt toen de hond een maand op training ging (voor een andere reden), sindsdien is het thuis blijven geen probleem meer.
Veel succes.
Pippa13 schreef:Ik heb de online basis training voor verlatingsangst van Nina gevolgd. Daarbij ga je zelf met een online lespakket aan de slag. Hierbij heb ik de verlatingsangst van onze hond zelf op kunnen lossen met de oefeningen uit deze cursus. Deze cursus is ook veeeel goedkoper dan de 1 op 1 trainingen die zij geeft. Dus vandaar dat ik die eerst maar heb geprobeerd. En met resultaat! Let er wel op dat er veel werk in gaat zitten en dat het niet zomaar is opgelost. Hierbij het linkje naar de online cursus:
https://www.ninavantilbeurgh.nl/de-basi ... ingsangst/
Pippa13 schreef:Ik heb de online basis training voor verlatingsangst van Nina gevolgd. Daarbij ga je zelf met een online lespakket aan de slag. Hierbij heb ik de verlatingsangst van onze hond zelf op kunnen lossen met de oefeningen uit deze cursus. Deze cursus is ook veeeel goedkoper dan de 1 op 1 trainingen die zij geeft. Dus vandaar dat ik die eerst maar heb geprobeerd. En met resultaat! Let er wel op dat er veel werk in gaat zitten en dat het niet zomaar is opgelost. Hierbij het linkje naar de online cursus:
https://www.ninavantilbeurgh.nl/de-basi ... ingsangst/
maartje0987 schreef:Elin_ schreef:Dit is echt een top cursus, maar wel echt de basis. Met zware verlatingsangst is dit echt niet voldoende (naar mijn ervaring ermee dan)
Wat is jouw ervaring dan met deze training en waarom was het niet voldoende?
Elin_ schreef:Thioro schreef:Geen tips over online training.
Wel over verlatingsangst, is een vrij moeilijke problematiek en mij lukte het niet met 'eigen' training. Uiteindelijk 6 maanden bezig geweest met een hondentrainer die aan huis kwam. Dan lukten de oefeningen beter en begonnen we eindelijk vooruitgang te boeken. Al bleef het toch nog steeds moeilijk.
De omslag kwam hier pas echt toen de hond een maand op training ging (voor een andere reden), sindsdien is het thuis blijven geen probleem meer.
Veel succes.
Thioro schreef:Dat was een maand jachttraining om z'n proeven te kunnen lopen. Niets te maken dus met z'n verlatingsangst.
Maar het heeft wel de navelstreng doorgeknipt. De hond zelf vermaakte zich best met alle jachtpartijen maar leerde ook rust te nemen als hij in z'n kennel gezet werd.
En ikzelf heb ook wat afstand kunnen nemen. Ook al vond ik het enorm zwaar om een maand m'n hond niet bij me te hebben, het heeft ons wel geholpen.
Uiteindelijk meer eigenlijk dan de 6 maanden training aan huis die specifiek op verlatingsangst gericht was.
Maargoed, die maand training was dus voor een heel ander doel.