Purizon hondenvoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Purizon hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 12:02

Hoihoi,

Iemand ervaring met Purizon Hondenvoer?

Ik heb m’n oog laten vallen op de Purizon vis adult graanvrij hondenvoer.

De ingredientenlijst ziet er goed uit.

Wat ik zoek:
Hoog vlees gehalte
Graanvrij
Vis

Wie o wie
Liefs.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:03

Misschien is acana pacifica ook een optie.
Met purizon geen ervaring.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:22

Nee niet met purizon.
Wel met Ydolo wild fish, dat geef ik af en toe, dat vind ik goed voer.
En het is graanvrij.

Acana gaf ik ook wel eens, maar sinds dat is overgenomen door Mars niet meer. Het wordt te commercieel en kwaliteit wordt er dan niet beter van.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 12:42

Ik gebruik voerwijzer vaak als ik een oordeel wil over een brok. Niet alles staat erop maar heel wat wel. Zo ook purizon vis adult:

https://voerwijzer.com/hondenbrok/purizon-adult-vis/

Edit. En uiteindelijk kun je het beste voer uitkiezen maar je hond moet het er ook goed op doen. Dus geen idee of je hond bvb minder goed op hoog eiwit reageert of bepaalde ingredienten niet zo goed kan verdragen.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 14:24

Gaabje schreef:
Ik gebruik voerwijzer vaak als ik een oordeel wil over een brok. Niet alles staat erop maar heel wat wel. Zo ook purizon vis adult:

Edit. En uiteindelijk kun je het beste voer uitkiezen maar je hond moet het er ook goed op doen. Dus geen idee of je hond bvb minder goed op hoog eiwit reageert of bepaalde ingredienten niet zo goed kan verdragen.

Heb op de site gekeken het ziet er goed uit,
M’n reu staat nog op KVV en m’n teef op Sanimed skin sensetive maar ben niet echt tevreden ze blijft jeuk houden, het enige wat ik niet voerde aan KVV is vis omdat ik dat echt vond stinken

Makkelijker is om allebei de honden op 1 voer te hebben, de reu heeft geen gevoeligheden vandaar de overweging om deze brok te proberen

Little_Gift

Re: Purizon hondenvoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:33

Purizon is kwalitatief goed voer en het is prijstechnisch ook nog eens helemaal niet verkeerd.

Qua kwalitatieve normen zou je er zeker voor kunnen gaan.
Het blijft natuurlijk afwachten hoe elke hond individueel erop reageert, dat valt niet te voorspellen maar het is zeker te proberen.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 14:53

Jonnekee schreef:
Gaabje schreef:

M’n reu staat nog op KVV en m’n teef op Sanimed skin sensetive maar ben niet echt tevreden ze blijft jeuk houden, het enige wat ik niet voerde aan KVV is vis omdat ik dat echt vond stinken

Makkelijker is om allebei de honden op 1 voer te hebben, de reu heeft geen gevoeligheden vandaar de overweging om deze brok te proberen

Ik had dat ook maar dan met pro plan hypoallergenic. Zit soja in en daar schijnen honden vaak toch ook niet goed tegen te kunnen uiteindelijk onder controle gekregen met een graanvrije monoproteine brok.

Zijn omgevingsallergieën uitgesloten?

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:14

Ik heb even purizon gehad voor mijn pup maar ben er snel mee gestopt.
Hij ging er verschrikkelijk stinkende winden van laten dus ergen ging er iets niet goed met de vertering in de darmen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 15:40

Purizon was eerst top maar recent is de samenstelling veranderd en krijgen veel honden buikpijn.
Maar het is een goed brok dus zeker het proberen waard. Zelfde met Carnilove eigenlijk.

Natural Health misschien? Veel is met *dierlijke eiwitbron* en rijst maar weet het fijne er niet van.
Of Goood (ja, 3x o) is volgens mij ook top.

Als het lichte klachten zijn kun je misschien Hennepzaadolie proberen? Dat schijnt ook goed te helpen bij jeuk.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-25 16:12

Ik heb het een tijdje gevoerd. Meerdere smaken. Sommige goed ontvangen andere helemaal niet.
Na paar zakken toch weer mee gestopt. Beviel toch niet bij 1 hond en de poep werd er niet mooier van.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-25 17:00

Gaabje schreef:

Makkelijker is om allebei de honden op 1 voer te hebben, de reu heeft geen gevoeligheden vandaar de overweging om deze brok te proberen[/quote]

Ik had dat ook maar dan met pro plan hypoallergenic. Zit soja in en daar schijnen honden vaak toch ook niet goed tegen te kunnen uiteindelijk onder controle gekregen met een graanvrije monoproteine brok.

Zijn omgevingsallergieën uitgesloten?[/quote]

Kwam er later dus achter dat er in de sanimed meer als 50% rijst zit

Omgevingsallergieën zijn nog niet uitgesloten het is de hond van m’n ouders ze willen nog niet laten testen, haar moeder kreeg op latere leeftijd een allergie was voor 5 verschillende soorten mijt allergisch

Nu moet ik zeggen nu haar donut mand weg is is het wel al veel rustiger ja ze is nog kaal maar dat zal tijd nodig hebben, het rare is het is alleen de kant waar ze vaak op ligt…

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-25 22:36

Koos besluiteloos is toch weer van gedachten veranderd het YDOLO Healthy & Pure Wild Fish geworden :j

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-25 23:03

Ik geef het aan mijn katten, die doen het er heel goed op.