Ervaringen met Surefeed voerbak voor katten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise_Storm

Ervaringen met Surefeed voerbak voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 22:43

Hi Bokkers,

Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen. Ik zoek ervaringen met automatische voerbakken op chip voor katten.

We hebben 4 katten, waarvan er op dit moment eentje bij de dierenarts is opgenomen ivm blaasgruis en slechte nierwaarden. Er is een infuus en katheter geplaatst. Gelukkig gaat het al iets beter dan vanochtend.

Als die hier doorheen komt (waar we natuurlijk heel erg op hopen én voor nu vanuit gaan), zal die zeer waarschijnlijk op speciaal dieetvoer moeten. Kleine uitdaging: want dit is dus degene die het meest eet en ook echt wel de baas in huis was.

We kunnen er natuurlijk voor kiezen om alle katten op het dieetvoer te zetten, maar dat wordt toch wel erg prijzig. Als dat uiteindelijk de conclusie is om 4 gezonde katten te hebben dan is dat natuurlijk maar zo, maar we willen ook nog even kijken naar andere opties.

Nu kwam ik op de surefeed voerbak uit. Deze werkt op chip. Heeft iemand ervaringen met deze automatische voerbak? Zijn er nog andere opties/aanraders?
En hoe zouden jullie dat dan aanpakken? De 3 katten voeren met de automatische voerbak en de kat die op speciaal voer moet zelf apart voeren? Of 2 van die automatische voerbakken?
Ik ben stiekem een beetje bang dat die de andere katten weg jaagt en dan toch het gewone voer kan eten. Of gaat de voerbak snel genoeg dicht als de chip niet meer in de buurt is?

Voor nu hopen we dat de patiënt snel mee naar huis mag. Gelukkig is die in goede handen.

Selina

Re: Ervaringen met Surefeed voerbak voor katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:47

Je kan de snelheid van het dichtgaan instellen. Maar hij kan vrij snel dichtgaan hoor. Ik vind het hele fijne bakken. Heb er zelf 2 zodat elke kat z’n eigen heeft.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:00

Ik heb er ook 2. Hier voor het natvoer omdat anders de een alles op vreet en de ander niks heeft.

Ik heb ze op de snelste stand sluiten en dan gaat ie vrij snel dicht inderdaad zodra de chip weg is.
Wat resulteert in bak open/dicht/open/dicht als ze een grote hap nemen en dit naast de bak verder opeten.
Vind het hele fijne voerbakken.
Je hebt eventueel bij surefeed zelf kappen die je op de achterkant kan zetten. Kunnen ze daarlangs ook niet mee eten.

Wil je dan 2 bakken, 1 voor het dieet en de ander voor het normale voer?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:02

Wij hebben voor beide katten er een omdat anders de een alles eet en de ander niks.
De bakken gaan snel genoeg dicht hier. Ik vind ze erg fijn.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 23:17

Wat een fijne reacties al zeg! Lijkt erop dat het dus het geld wel waard is. Las online ook veel positieve ervaringen. En goed om te weten dat die dus vrij snel sluit.

colinneke schreef:
Ik heb er ook 2. Hier voor het natvoer omdat anders de een alles op vreet en de ander niks heeft.

Ik heb ze op de snelste stand sluiten en dan gaat ie vrij snel dicht inderdaad zodra de chip weg is.
Wat resulteert in bak open/dicht/open/dicht als ze een grote hap nemen en dit naast de bak verder opeten.
Vind het hele fijne voerbakken.
Je hebt eventueel bij surefeed zelf kappen die je op de achterkant kan zetten. Kunnen ze daarlangs ook niet mee eten.

Wil je dan 2 bakken, 1 voor het dieet en de ander voor het normale voer?

Zo ver was ik nog niet in mijn zoektocht. Kan dat ook? Ik dacht dat die dan allebei de bakjes “open” deed? Of bedoel je 2 automatische voerbakken? Dat laatste zou ik kunnen overwegen, maar ik neig naar 1 automatische voor de katten die gewoon voer eten en de kat die dan speciaal voer nodig heeft zelf te voeren.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 23:34

Ik heb 3 Sure feeds!
Een oudere dikke dame, een plaskater en een jonge veelvraat.
Ze krijgen alle 3 hun brokjes daarin, ik vind het ideaal! De jongste probeert alles mee te eten en soms weet hij wel een hapje te scoren, maar het werkt perfect!
Ze doen ook echt lang met de batterijen gelukkig.

Mijn zoon had nog een anti schrok bak met de 3d printer gemaakt, maar die werkte een beetje te goed.. Ze konden er niets uitkrijgen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 06:37

Ik heb er 2. Wij hadden een oude kat met dieetvoer en 2 kittens. Dus de kittens hadden de ene bak en de oude kat had de andere bak.
Helaas is de oude kat vrij snel na de aanschaf van de bakken overleden.
Nu hebben we weer 3 katten, maar die eten alle 3 hetzelfde voer. Maar we gebruiken de bakken nu zodat de hond het kattenvoer niet op kan eten :D
Vroeger stond het kattenvoer altijd hoog. Maar nu staat het gewoon op de grond, ideaal.

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 16:14

Beterschap voor je kat!

Wij hebben sinds een week de MiBowl. Dat is de enige andere optie die ik gevonden kreeg naast de Surefeed.

https://www.bol.com/nl/nl/p/closer-pets ... 142795830/

De MiBowl is iets voordeliger en lelijker. :P Wij zijn voor deze gegaan omdat bij de Surefeed de achterkant open is (kun je een kap voor kopen, maar slecht leverbaar / weer 30 euro verder). Wij waren bang dat onze vreetzak dan alsnog het eten zou stelen. Bij de MiBowl komt hij er tot nu toe niet bij.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:25

marloe schreef:
Beterschap voor je kat!

Wij hebben sinds een week de MiBowl. Dat is de enige andere optie die ik gevonden kreeg naast de Surefeed.

https://www.bol.com/nl/nl/p/closer-pets ... 142795830/

De MiBowl is iets voordeliger en lelijker. :P Wij zijn voor deze gegaan omdat bij de Surefeed de achterkant open is (kun je een kap voor kopen, maar slecht leverbaar / weer 30 euro verder). Wij waren bang dat onze vreetzak dan alsnog het eten zou stelen. Bij de MiBowl komt hij er tot nu toe niet bij.

Er is nog wel een andere goede optie: chipluikjes. Ofwel naar een ander vertrek waar het juiste voer staat afwel naar een eethokje voor de juiste kat.

Zelf vind ik dat een stuk prettiger werken, je kunt er alles inzetten wat je wil en in elke hoeveelheid én er kan geen kat hinderlijk tegen de voerbak van de andere kat hangen (dat kan nogal wat stress opleveren, ook het moeten delen van een klein voerbakje).

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-25 21:54

Bedankt voor jullie ervaringen. Aan de hand van jullie ervaringen en alles wat ik al had gelezen had ik voor de Surefeed voerbak gegaan. Helaas zal ik geen eigen ervaring delen, want we hebben hem helaas vandaag alsnog in laten slapen… Het weekend leek het beter gegaan, zaterdag mocht die mee naar huis met katheter. Gistermiddag is de katheter eruitgehaald. Helaas had die vanochtend nog niet zelf geplast en wilde niet meer eten. Hij werd heel snel weer erg ziek en hebben we gekozen om hem te laten gaan ;( Wat een verdriet toch altijd met dit soort beslissingen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 21:55

Ach wat verdrietig, sterkte :knuffel:

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:32

Gedver, ook al weet je dat het de beste beslissing is. Het is zo verdrietig, sterkte!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 00:09

Oh wat jammer ! Veel sterkte !!