[FOTO] Ga mee cultuur snuffelen met Wonder!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

[FOTO] Ga mee cultuur snuffelen met Wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 19:34

Ik pas voor twee weekjes op Wonder. Wonder ken ik erg goed want ze is van een goede vriendin van mij.

Over Wonder: ze is een Golden Retriever van 4 jaar oud. Ze is heel lief en makkelijk. Je kan haar overal mee naartoe nemen. Ze vindt alles gezellig en wel prima! Iedereen in het museum die ze zover kon krijgen heeft haar geaaid. :=

Vandaag zijn we naar het Vesting Museum in Naarden geweest. En aansluitend nog even gewandeld rondom de grachten. :)

Wonder deelt graag haar belevenissen van de dag! :D

Direct bij binnenkomst was Wonder al helemaal verbaasd. Een vesting zonder soldaten??? Maar met geiten! :oo
Afbeelding

Vervolgens gingen we naar boven om uit te kijken over de linie en de grachten.
Afbeelding

Toen kwam dit rare ding. Maar als echte retriever moet je wel op de foto mee zo’n grote ballenschieter. :))
Afbeelding

Wanneer je oppas weer eens denkt grappig te zijn. >;)
Afbeelding

Maar toen werd het tijd om wat cultuur op te snuffelen. Goed de video’s kijken want dan word je slim!
Afbeelding

Ook in het gangenstelsel was het erg interessant!
Afbeelding

Nog een prachtig uitzicht met op de achtergrond de gracht.
Afbeelding

En als afsluiter, nog even een dienst gedraaid als wachtloper. Je weet maar nooit wanneer die Russische geiten binnen komen vallen. :j
Afbeelding

Na al dat cultuur snuffelen was het tijd om de pootjes te strekken. Rondom Naarden kan je tussen de twee grachten doorlopen. Heerlijk!
Afbeelding

Bedankt voor het lezen! En een dikke knuffel van Wonder. <3

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:50

Wat een braverd is Wonder! Overal zo zoet stilstaan terwijl de riem los ligt :))
Pas je 'professioneel' op dieren, of ben je gewoon de go-to person voor bekenden? :D

Gloriosa

Re: [FOTO] Ga mee cultuur snuffelen met Wonder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:55

Ah wat een leukerd <3. En met dat kanon :')

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:58

Wat een toffe foto's en wat een schatje is Wonder <3

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 14:03

Bedankt haha!

Wonder is inderdaad heel braaf en lief. En luistert goed naar het commando blijf haha!

Maar hoe lief ze ook is, ik weet nu wel 100% zeker dat ik zelf niet snel een Golden zou nemen. :=

Maar bij dezen een foto van de rolmops!
Afbeelding

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 14:46

Lekker opgevouwen :'). Waarom zou jij geen golden nemen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 14:56

Dat heeft meerdere redenen!

Behalve dat ik ze te groot vind (omdat je kleinere hondjes makkelijker meeneemt) vind ik de haren overal ook heel vervelend. Ik vind dat met kortharige honden minder storend. Maar dat is persoonlijk.

Verder hou ik zelf van honden die zelf wat meer nadenken en zelfstandiger zijn. Wonder is niet bijzonder slim (sorry := ) en doet gewoon wat er op dat moment in haar breintje op komt. Ze is heel impulsief en ook best wel lomp daardoor. Tevens heeft ze het ook niet altijd door als iemand of een hond haar niet zo leuk vindt. Dat is bij haar makkelijk te want ze kan goed aan de voet lopen en is goed te corrigeren. Zo voorkom je dat ze op alles afrent als een gek. Dat is iets wat veel labradors en goldens wel doen. Maar daar ligt natuurlijk ook verantwoording bij de baasjes.

Wel loopt het bij Wonder met andere honden nooit uit op een gevecht. Dit zit niet in haar. Ze zou zich direct overgeven of weglopen. Ook al doet een hond heel lelijk tegen haar. Ze lost zelf geen dingen op, dat moet haar mens doen. Dat is wel heel fijn!

Wat ook fijn is dat ze niet echt jaagt. De andere kant daarvan is dat ze met alles wil spelen. :+
Dus vogels / koeien / paarden, alles is leuk en om mee te spelen. Maar ze is daarin goed te corrigeren gelukkig.

Ze loopt bijvoorbeeld heel netjes aan de lijn, trekt niet etc. Maar zodra er iets gebeurt in de omgeving, dan kijkt ze daar naar. Dat is prima, alleen vergeet de dan op te letten en loopt ze tegen je aan en voor je voeten. Je kan haar daarin prima corrigeren ook. Alleen ik vind het gewoon irritant dat haar hersenen maar 1 ding aan kunnen. :=

Samenvatting: ik vind een zelfstandigere en slimmere hond leuker haha.

Wel zou ik een golden echt aanraden voor mensen. Zeker mensen met jonge kinderen. Dit omdat het meestal honden zijn die weinig kwaad in zich hebben.

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:11

Oh ja, dat kan ik begrijpen :j. Met jonge kinderen idd wel handig denk ik. Ik hou zelf ook wel van wat slimmere dieren :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 15:35

Ik vind Goldens er ook altijd uitzien als van die goedzakken waar geen kwaad in zit, haha :P
De reden dat wij voor een ander ras gaan is ook het formaat, precies om de reden die jij noemt: het meenemen.
En inderdaad, dat haar... Daar zit ik ook niet op te wachten :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-25 17:36

Ja, wonder komt eigenlijk niet in mijn dichte keuken. Maar toch zat er laatst een haar in m’n eten. :r

En van de keuken naar de bank is echt 5 meter maximaal. :=

—-

Maar net een rondje wezen lopen. Kwamen een oude vrouw tegen in een rolstoel. Die maakte contact met Wonder. Dus haar wonder laten aaien. Dan snuffelt ze heel lief en zoekt ze rustig contact. Ze zal nooit springen ofzo. Het is wel echt fijn om een hond te “hebben” die je daarin vertrouwt.

Nu komt Wonder wel van een erg goede fokker, ze heeft daar 2 jaar gewoond. Ze is nu 2 jaar van die vriendin van me. En die is heel streng en consequent in de opvoeding. Dat merk je echt.