Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarlindeRooz schreef:Oh ik vind het prachtige honden! Wel zie ik op sociale media vaak mensen die problemen met ze hebben, omdat ze niet goed uitgedaagd worden. Dan gaan ze zelf werk zoeken haha.
Maar als je al meerdere honden hebt dan komt dat vast goed.
Sychess schreef:MarlindeRooz schreef:Oh ik vind het prachtige honden! Wel zie ik op sociale media vaak mensen die problemen met ze hebben, omdat ze niet goed uitgedaagd worden. Dan gaan ze zelf werk zoeken haha.
Maar als je al meerdere honden hebt dan komt dat vast goed.
Ik heb jarenlang 2 intacte & dekkende Australian Shepherd reuen gehad, (eentje is er helaas te vroeg overleden, eentje loopt nog rond), dus ik denk dat ik wel mag zeggen dat ik enige ervaring heb met actieve en reactieve honden, haha. Maar goed, de ene hond is de andere niet.. Mijn 2 Aussie-mannen (overigens ook nog eens volle broers) waren ook heel anders.
En dan hebben we nog een leuke kruising bordercollie-bernersennen rondlopen. HieperdepiepADHD
MarlindeRooz schreef:Haha! Waren dat showlijn honden of werklijn?
Maar de ene hond is de andere ook niet. Binnen elk ras.
Ik zou zelf eens lid worden van de facebookgroep van dit ras. En dan een oproepje doen of je mag kennismaken met honden.
MarlindeRooz schreef:Haha! Waren dat showlijn honden of werklijn?
Maar de ene hond is de andere ook niet. Binnen elk ras.
Ik zou zelf eens lid worden van de facebookgroep van dit ras. En dan een oproepje doen of je mag kennismaken met honden.
essmira schreef:[ Afbeelding ]
Thioro schreef:Naar wat ik begrepen heb, is het wel vrij veel hond. Ze hebben werk nodig zeg maar.
Heb er zelf geen gehad maar wel een paar gekend toen ik nog op westernstallen rondhing. Ik had weinig vertrouwen in die honden. Iets te waaks en happerig om gezellig te zijn.
Maar eigenaren waren er wel dol op en de honden waren ook heel baasgericht.
Mrs_Midnight schreef:Momenteel hebben we twee dames, voordat dame twee kwam hadden we een heerschap en een dame.
Geen makkelijke honden, je moet wel stevig in je schoenen staan, maar ook heel loyaal en lief. Soms een beetje te loyaal, dan hebben ze maar 1 baas. (onze reu vond gewoon dat de baas de baas was, en als ik dan het lef had om hem een commando te geven dan koos hij zelf wel even of hij ging luisteren.) Dame 1 is echt absoluut niet cattle dog achtig, zo lui als een steen. Dame 2 is een rescue uit de broodfok, dus heeft een flinke rugzak.
Als ik jou was, zou ik een aantal fokkers vragen of je eens langs mag komen om kennis te maken met hun honden. De ene hond is nou eenmaal de andere niet, en goede fokkers weten ongeveer wel wat voor soort karakter bij jou zou kunnen passen. En wees voorbereid op een individu dat vooral heel veel waarde hecht aan het zichzelf (mogen) zijn, heel oer, heel basic. KimD omschrijft ze vrij accuraat denk ik. Heel erg eigenzinnig en eigengereid. En daar moet je tegen kunnen, want ze buigen echt niet. Maar als je klikt met ze, dan kun je je geen fijnere hond wensen!!
Konstantine schreef:Ik ken ze ook als eenkennig en reactief, op een onprettige manier. Inderdaad echt een grote eigen bubbel, richting andere dieren maar als je pech hebt ook naar mensen.
Daarnaast vind ik ze gebouwd zijn / bewegen alsof niet alles lichamelijk helemaal lekker zit, maar goed, dat is misschien ook smaak.