Paar dagen na ons bezoekje begon hij ineens in huis te plassen. Beneden naast de koelkast en voor de kattenbakken. Weer bij dierenarts langs , konden niets vinden. Er werd een gedragsdeskundige geadviseerd. Hier zijn wij nu ook 2 maanden mee bezig en diverse dingen geprobeerd maar niets lijkt te helpen. Ik begon de moed eerlijk gezegd te verliezen en deskundige weet het zelf ook niet meer. Ik zal even een lijstje maken met dingen die we doen/hebben gedaan. Hij plast continue voor de kattenbakken op uitloopmatjes of er net naast ook is hij tegen de bak aan gaan plassen aan de voorkant. Hij poept sinds het plassen in huis wel op de bak maar dit vind ik nog tien keer erger. We hebben de gehele zolder moet afsluiten omdat hij daar overal op de grond rondom de bakken plaste en tegen het schot en muur (advies gedragsdeskundige).
- 3 kattenbakken voor 2 katten (open en dicht geprobeerd hij gaat enkel op een dichte bak)
- Kattenbakken verschillende plekken geprobeerd
- verschillende maten kattenbakken
- Ander grind geprobeerd
-Gecheckt door dierenarts
-plasplekken schoonmaken met groene zeep, 70% alchohol en/of urineverwijderaar (advies gedragsdeskundige)
-Kattengedragsdeskundige in de arm genomen
-puppy pads voor de kattenbak
- belonen bij goed gebruik van de bak
- 2x per dag bakken schoonmaken
- zindelijkheidstraining proberen
- Echte binnenkat , vind buiten eng
-Bach remedie geprobeerd
- geen veranderingen in huis of bij ons zelf
We zijn het spoor bijster het is de liefste kat die er is maar we weten niet meer wat we moeten en durven zo niet amper het huis te verlaten. Het is een hele pittige periode en ik merk dat onze andere poes ook steeds geïrriteerder op hem wordt terwijl dit voorheen nooit was lees; samen in elkaar verweven slapen. Nu niet in elkaar verweven maar wel in de buurt. En ze slaat en blaast steeds sneller naar hem dan eerst. Dit laatste is nu sinds 1-1,5 week. Het plassen speelt sinds december.
Alle tips en tricks zijn welkom!!