Ervaringen brok Darf ( hond en/ of kat)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Ervaringen brok Darf ( hond en/ of kat)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 14:23

Wie heeft er ervaringen met brokjes van het merk Darf?
Zowel honden versie, als katten brokjes.
Onze hond eet vers én brokjes, de katten krijg ik pertinent níet op vers( hoef er ook geen tips voor), krijgen brokjes en vaak als het de heren Siamees aanstaat, ook blik ( zonder granen met veel vlees).

Ik ben benieuwd naar ervaringen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 14:26

Onze labrador eet de Darf vol regular brokken, in eerste instantie dachten we dat hij er jeuk van kreeg, maar dat is toch ergens anders van geweest. Hij doet het er heel goed op, hij is erg kieskeurig, maar dit eet hij met smaak en ik merk ook dat hij minder vaak moet spugen (dat kon hij nogal eens doen in de ochtend) en minder ontlasting heeft dan met sommige andere brokken. Verder ziet hij er mooi glanzend uit. :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 14:28

Onze honden krijgen het al vanaf pup af aan. 's Morgens vlees en 's avonds brokken van Acana. Ik wissel de smaken af, heb er 3 verschillende in huis. Het is altijd mooi vlees, ziet er goed uit, wordt netjes thuis gebracht, dag van te voren krijg je te horen welk tijdsbestek, chauffeur belt ook vaak op dat hij/zij er met 10 minuten is. Goed service! De brokjes voor de volwassen dieren durf ik je niet te zeggen, die hebben ze in de puppy tijd gehad maar daarna ben ik veranderd naar Acana.

Hettieheks

Re: Ervaringen brok Darf ( hond en/ of kat)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 15:08

Waarom ben je benieuwd naar ervaringen? Voer is zo individueel verschillend dat het meten aan ervaringen van anderen logisch lijkt, maar het zegt (zeer waarschijnlijk) niks over hoe het is voor je eigen hond :-)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 15:17

Dan kunnen we vrijwel alle topics op Bokt wel overslaan, want heel veel wat hier gedeeld wordt gaat om ervaringen die per paard kunnen verschillen?
Of het nou gaat om harnachement, voeding, stalling, of een instructeur of therapeut..
Ik bedoel maar te zeggen… het kan fijn zijn om ervaringen van een ander te lezen toch?

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 15:48

Het vleesgehalte is behoorlijk hoog, en dat is prima. Gewoon kijken of je hond het graag eet. Darf is wel een al heel lang bestaand bedrijf en deed eerst voornamelijk versvoeding.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 15:51

Onze setter bleef er jeuk en rode poten door houden (Darf Vol zalm en wild), daarna overgestapt naar Britt fresh, maar jammer genoeg bleek deze ook niet te helpen, nu met Brit Hypoallergeen, geen rode poten meer.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:22

Ik ben verkooppunt voor Darf en verkoop best veel brokken van Darf. Er zijn honden die andere brokken niet graag aten of last hadden van allergieën die het op Darf brokken wel goed doen.
Mijn eigen hondje vind de brokken erg lekker, eerst kreeg ze alleen vlees, nu krijgt ze brokken er bij en ze eet ze met smaak.
Ik heb ook nog een uitlaatservice, daar gebruik ik de brokken ook wel eens als beloningssnoepjes, de honden luisteren dan goed, dus ze vinden de brokjes ook lekker. Als ze iets niet lekker vinden luisteren ze een stuk minder. :+

En inderdaad of honden het goed doen op brokken is afhankelijk van de individuele hond, goede brok is brok waar je hond het goed op doet en het graag eet.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:31

Mijn honden krijgen ook Darf brokken. Meestal de regular, zo nu en dan wissel ik af met andere smaken. Ze doen het er prima op. De oudste kreeg eerst Acana, maar had toen regelmatig zachte poep en een gevoelige huid. De jongste kreeg bij de fokker al Darf puppybrokken, toen zij op 'volwassen' voer overging ben ik dat ook aan de oudste gaan geven. Sindsdien vrijwel altijd mooie ontlasting en haar huid is ook enorm opgeknapt. Dus ik ben er tevreden over!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 16:57

Hier vonden ze er niks aan. Katten en honden.
Dus de honden staan naast kvv op carnilove of Farmina. En de katten voornamelijk kvv. Die wisselen nog wel eens in brokjes ivm kieskeurigheid

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 17:19

Ik voerde de 3 katten hier eerder de Darf zalm brokjes, de rund versie aten ze echt niet. Maar helaas werd vrij snel daarna de zalm niet meer gemaakt dus ben ik overgestapt. Nu voer ik brokjes van organimal naar tevredenheid.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 18:40

Muze schreef:
Dan kunnen we vrijwel alle topics op Bokt wel overslaan, want heel veel wat hier gedeeld wordt gaat om ervaringen die per paard kunnen verschillen?
Of het nou gaat om harnachement, voeding, stalling, of een instructeur of therapeut..
Ik bedoel maar te zeggen… het kan fijn zijn om ervaringen van een ander te lezen toch?

Natuurlijk kan het fijn zijn. En is het ook niet verkeerd. Totdat men gaat vergelijken en dat was meer de insteek. Bedoelde het niet rot hoor.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 12:20

Mijn hond at het prima, maar kreeg er wel buikpijn van en boeren, dus ik heb het nooit meer gekocht.

Verara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 12:52

Mijn honden lustten het niet graag. Jammer, want op papier is het een goede brok.
Ik voer nu acana en purizon (verschillende honden, verschillende behoeften)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 12:55

Hier krijgt de Spaanse waterhond Darf vol bites regular. Doet hij het super op.

Is sowieso een matige eter, maar dit vindt ie wel oke.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 14:00

Mijn ene hond deed het er oké op. De anders scheet werkelijk non stop en als hij niet 6x per dag ontlasting had liet hij wel scheten.
Dus dat was een leuke poging maar nee voor die van ons was het geen goede match.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 14:06

Ja blijft altijd zoeken.
We hebben onze hond eerst een tijd op wolf of wilderness gehad dat ging redelijk.
Nu eens een zak “ natural fresh meat” maar super slappe ontlasting en veel scheten..