Krabpaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 21:23

Voor onze kat zou ik graag een nieuwe krabpaal aanschaffen. De huidige is nog niet op maar na 5 jaar gebruik wel ‘vies’.

Het is een standaard paal met van die pluche plateau’s. Achteraf niet heel hygiënisch omdat je het niet goed kan schoonmaken vind ik.

Ik overweeg dus om de krabpaal te vervangen voor iets anders. Zoals bijvoorbeeld een houten paal met losse ligkussentjes oid. (En uiteraard sisal omwikkeling voor het krabben).

Echter moet dit voor de kat natuurlijk ook fijn zijn in gebruik en ik ben benieuwd wat jullie ervaring of mening is :) .

Ingrid_92

Re: Krabpaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 21:28

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 21:48

Ik zweer bij https://www.petfun.de/.
We hebben na 9 jaar de paal gedoneerde, maar toen was hij nog steeds netjes. Mandjes zijn makkelijk te wassen en ze hebben een service waarbij je de sisal op de palen tegen verzendkosten kan laten vervangen. Dat is bij ons alleen nooit nodig geweest.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:34

Ik heb mijn krabpalen destijds gewoon zelf gemaakt met houten weidepalen, en dan inderdaad losse kussens en kleedjes erin gedaan, zodat het schoon te maken is, tevens is het sisal te vervangen, maar dit is nog niet nodig geweest na 4 jaar.
Als je beetje handig bent met hout relatief makkelijk zelf te doen, kostte mij vooral veel tijd.
Heb na plaatsing het onderste deel ingegoten met beton voor de stevigheid, geen idee of die nu nog te verplaatsen is, maar stevig is die wel :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder nog een op de slaapkamer staan die wel hoog is, maar aan de muur bevestigd, waardoor die smaller is, ook met twee mandjes en houten weidepalen.
En nog een volledige klimpaal in de woonkamer, ook leuk om te doen, dat is een tak die al op de grond lag uit het bos, zo'n 2 meter lang volledig met sisal touw omwikkeld en aan het uiteinde heb ik een lamp gehangen en een plankje waar de katten op kunnen zitten om naar buiten te kijken haha.

Afbeelding

Slaapkamer, mand hier van heb ik gekocht, want dat is een queen size bed :D ze slapen ook de hele nacht samen daar in.

Afbeelding

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 22:40

Dankjewel voor jullie reacties!

@Ingrid
Zoiets ligt zeker binnen mijn wensen! Maar misschien goed om erbij te vermelden dat ik wel graag voor een paal van minimaal 1.65 ga. Zodat de kat zich altijd kan terugtrekken van de hond als hij daar rust van wil m.

@zonnebloem
Deze vind ik denk ik nog wel mooier dan de houten krabpalen! Voor nu wel even buiten budget maar ik ga er nog even goed doorheen kijken :) .

@faelynn
Ik heb het wel 10x overwogen om het zelf te maken. Sterker nog, ik was al begonnen aan de houten plateau’s :’) . Van mijn huidige paal zou ik de sisalpalen prima kunnen hergebruiken. Ik ben alleen bang dat ik het niet mooi krijg en het dan op sisalpalen met goede plankjes gaat lijken :)) . En ook om er zeker van te zijn dat de paal stevig is en niet omvalt als hij er aan hangt, maar dat zou al makkelijker op te lossen moeten zijn.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 22:44

Ik heb een paal van 180cm hoog staan in de huiskamer van Jungle Meubelen
En op de overloop hebben we nog een krabmat van PetRebels liggen.

En hier boven op de voorzolder 2 krabmatten en een Krabpaal van PetRebels.
Krabpaal Savannah 86

Beide katten gebruiken ze allemaal. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:11

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 09:02

Gaaf gedaan Faelynn <3 !

Azmay schreef:
Ingrid_92 schreef:
Ik heb deze, wel een heel stuk goedkoper dan op deze website >;)
Ze maken er veel gebruik van en de kussentjes kun je wassen.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/krab ... t=448322.0

Zooplus is normaal een van de goedkopere winkels :=

Ik vermoed dat Ingrid die paal een paar jaar geleden heeft gekocht en dat de prijs enorm gestegen is, zoals helaas van heel veel dingen de afgelopen jaren.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-25 11:31

Ik ben helemaal fan van Katze deko, ze zijn duur, maar de kwaliteit vind ik echt super. Ik heb er hier een staan die ondertussen al ruim 18 jaar oud is. ik heb 1 sisal paal vervangen verder is het nog steeds niet nodig geweest.
Ook heb ik de Nilay van Petfun staan, alleen heb ik die mandjes vervangen voor Katze deko mandjes :o
Ook daarvan heb ik af en toe een sisal paal vervangen. Ik vind de kwaliteit van Katze deko net iets beter dan die van Petfun.
Het voordeel vind ik, dat je elk onderdeel kan vervangen, en alle mandjes zijn wasbaar.
Alle mandjes hier in huis komen ook van Katze deko :o

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:58

GDG schreef:
Ik vermoed dat Ingrid die paal een paar jaar geleden heeft gekocht en dat de prijs enorm gestegen is, zoals helaas van heel veel dingen de afgelopen jaren.

Een jaar geleden inderdaad. Ik vraag me heel hard af of het via Zooplus was, omdat ik iets in de 60 heb betaald := maar prijzen zijn idd overal flink gestegen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 21:35

ik heb in de ren een mooie houten krabpaal staan van jungle meubelen. Zij hebben een ruim assortiment in houten krabpalen en andere leuke houten huisjes e.d.
En binnen staat grote krabpaal van PetRebels, zij hebben een mooie assortiment van stevige stoffen palen

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 22:49

Ik heb er nog geen een want ik wacht tot ik terug kan naar mijn verbouwde woning.
Maar als het zover is wil ik er graag eentje van Jungle Meubelen. Dat vind ik zulke mooie palen en de planken zijn mooi groot en makkelijk bereikbaar.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 12:13

Zo, die van Junglemeubelen zijn wel echt heel mooi, maar jemig, wat een geld.
Ik heb zelf nooit hoogzitters gehad, dus ik heb al jaren een paal van ongeveer 1,5 meter hoog (en breed) staan, soortgelijk als in het linkje van Siggislief.

Er komt binnenkort een nieuwe kat, die wel van hoogzitten houdt, dus ik ben me aan het orienteren op een hoge krabpaal. Tot aan plafond gaat 'm bij mij niet worden, want ik heb plafonds van bijna 3 meter hoog. Maar wil wel rond de 2 meter gaan zitten. Tot nu toe lijkt Petrebels wel de stabielste te hebben.

@Faelynn
Wat creatief en mooi zeg; prachtig! Kan ik jou niet inhuren :P ?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 13:58

meniekske schreef:
Ik ben helemaal fan van Katze deko, ze zijn duur, maar de kwaliteit vind ik echt super. Ik heb er hier een staan die ondertussen al ruim 18 jaar oud is. ik heb 1 sisal paal vervangen verder is het nog steeds niet nodig geweest.
Ook heb ik de Nilay van Petfun staan, alleen heb ik die mandjes vervangen voor Katze deko mandjes :o
Ook daarvan heb ik af en toe een sisal paal vervangen. Ik vind de kwaliteit van Katze deko net iets beter dan die van Petfun.
Het voordeel vind ik, dat je elk onderdeel kan vervangen, en alle mandjes zijn wasbaar.
Alle mandjes hier in huis komen ook van Katze deko :o

Vind ik echt verreweg de beste krabpalen. Die verkochten ze vroeger alleen op kattenshows, waar ik onze ook ooit gekocht heb.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 14:08

Volgens mij komt die krabpaal die of ik hier heb staan ook van een show af. Ik heb um gekregen van de fokkers van een van mijn katten.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 14:55

meniekske schreef:
Volgens mij komt die krabpaal die of ik hier heb staan ook van een show af. Ik heb um gekregen van de fokkers van een van mijn katten.

Dan is de kans zeer groot inderdaad. Op shows hebben ze altijd leuke aanbiedingen staan dus fokkers kopen bijna altijd op shows.