Dag lieve hond Voytec & vraag crematorium de brebrogh

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsie84

Dag lieve hond Voytec & vraag crematorium de brebrogh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-25 08:11

Onze trouwe vriend hebben we gisteren over de regenboogbrug laten gaan.
Hij is thuis ingeslapen en is heel rustig en stil vertrokken.
Prachtig en vredig.

In zijn hoofd wilde hij nog zo graag, maar zijn lichaam hield er mee op.
Hij zou dit jaar oktober 12 zijn geworden.

Dit is de eerste keer dat we een dier laten cremeren.
Wij brengen hem vandaag naar de Brebrogh in bentelo.

Toch wilde ik hier de vraag stellen:
Hoe zijn jullie ervaringen?
En met welk ander crematorium hebben jullie ervaringen? Zowel voor huisdieren als paarden.

Deze vraag omdat ik zoveel tegenstrijdige reviews lees.

Afbeelding

Afbeelding

Lynn_Nikita

Re: Dag lieve hond Voytec & vraag crematorium de brebrogh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 08:14

Sterkte met het verlies
ik kan je niet helpen met de crematorium vraag

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 08:38

Ahh.... Wat vreselijk :(:) Heel veel sterkte met het verlies. Ik hoop dat het bij ons nog even duurt, hier ook een hond die mentaal nog 100% fris is, maar zijn lijf gaat steeds verder achteruit.

Ik weet niet waar je woont, Bentelo is voor mij de andere kant van het land zowat, maar hier in de omgeving heb je Peelrust: https://www.peelrust.nl/

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 09:45

Heel veel sterkte! :knuffel:

Wij hebben nu 1 hond en 2 katten laten cremeren bij Majesta in Swifterbant. Maar ze zitten op meer plekken geloof ik.

Hele goede ervaring mee. Normaal begraafden we onze dieren gewoon in de tuin, maar nu worden ze allemaal gecremeerd :j

Onze hond en twee katten. Voor eentje moest de urn nog besteld worden, die zit nog in het kokertje.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Daphne__ op 14-02-25 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 09:47

Veenrust in Vriezenveen
Heel persoonlijk en met veel respect naar het dier

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:09

Ik verplaats dit topic naar Beestenboel. Heel veel sterkte gewenst!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:14

Veel sterkte.

Met crematorium in Nederland kan ik niet helpen.

Maar bij het crematorium Amicitia in St-Truiden in België hebben wij de oven mogen zien waar onze hond in kwam, zodat we echt zeker waren dat er geen assen meer van andere honden/dieren waren. We werden ook altijd erg goed begeleid in het afscheid nemen en in het process van de crematie.

Inmiddels 4 honden en 2 konijnen laten cremeren daar.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:16

Hele fijne ervaring met Dierencrematiorium Midden Nederland (gevestigd in Nijkerk). Kleinschalig bedrijf waardoor je fijn persoonlijk contact hebt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:18

Heel veel sterkte met het verlies van je prachtige hond!

Ik heb alleen maar ervaring met het paardencrematorium in Beverwijk, dat heeft een topeigenaar. Alles duidelijk en heel respectvol. https://www.paardencrematoriumwesterhout.nl/

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:18

Sterkte met het verlies van je lieve hond.

Geen ervaring met kleine huisdieren daar, maar wel met een pony.
Mijn pony is dus gecremeerd bij de Breborgh.
Ik heb contact gehad met meerdere aanbieders, maar dit crematorium kwam er als ‘fijnste’ uit voor mij. (Reden; geen vaag gedoe over prijzen, duidelijk vertellen wanneer ze haar op kwamen halen qua tijd enzo, keurig gebeld een half uur voor ze er waren)

Hele fijne mensen, ze luisteren echt, ze nemen de tijd voor je. Het ophalen van mijn pony ging uiterst respectvol, super fijne chauffeur, hij luisterde echt naar mijn wensen. Ook belden ze me de volgende ochtend dat de crematie zo ging beginnen. Ik vroeg toen aan de medewerker of hij haar nog een x voor me wilde aaien en haar wilde vertellen dat ik zielsveel van d’r hou. Hij is toen naar haar ‘toegelopen’ en heeft dat gedaan terwijl ik aan de telefoon was (of ie er ook écht naast stond weet ik uiteraard niet, maar t gaf mij een fijn gevoel)
Toen wij het as kwamen ophalen, waren ze ook súper vriendelijk en meelevend en namen ze alle tijd om naar mijn verhaal te luisteren.

Al met al een goede ervaring in een gitzwarte tijd.
Mijn volgende paarden gaan als de tijd daar is ook naar de Breborgh.

Aangezien Polar het in een spoiler heeft, mijn reactie/aanvulling op Polar ook maar even onder een balkje.
Edit;
Spoiler:
hoewel Polar en ik dus bij t zelfde crematorium zijn geweest. Is bij mij de doos met as dus niet in mijn bijzijn/voor mijn neus geopend. Ook is er mij niks verteld over de crematie (niet naar gevraagd; want net als Polar hoefde ik dat niet te weten).

De doos stond opgebaard op een tafeltje met een bloem en een gedichtje en haar halster hing aan de muur.

Wat naar Polar dat je zo’n poedersuiker medewerker hebt getroffen in een toch al nare situatie :knuffel:
Laatst bijgewerkt door roxiie op 14-02-25 10:27, in het totaal 4 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-25 10:20

Heel veel sterkte. :(:)

Ik heb wel ervaring met het crematorium, maar met een paard, dus ik weet niet of dat dezelfde locatie is.
De ervaring was oké, je kreeg de tijd die je nodig had, al moesten we lang wachten tot we aan de beurt waren.
Aan de andere kant vond ik degene die aanwezig was toen wij de as ophaalden, een beetje ongevoelig.
Ik zal het in spoiler zetten, omdat ik niet weet of dit misschien nog te lastig voor je is om te lezen, maar het gaat over de as en een paar, naar mijn mening, ongepaste opmerkingen.

Spoiler:
Wat mij raakte was dat degene die aanwezig was toen wij de as ophaalden, binnen kwam met de (gesloten) doos vol as en deze open maakte, waardoor de as zichtbaar was.
Ik had dat liever niet willen zien en had liever gehad dat ze eerst had gevraagd of ik het wilde zien.
Maar dit kan ook gewoon een kwestie zijn van verschil in gevoeligheid voor zoiets.
Daarnaast gaf ze best wel wat details, zoals dat mijn paard amper in de oven paste, en nog een aantal details. Ik zat daar gewoon niet op te wachten.
Daarna wilde ik heel graag een ashangertje kopen en het betaalsysteem deed raar, dus betalen lukte eerst niet.
Omdat het voor ons echt een paar uur rijden was, vond ik het jammer dat er niks mogelijk was, bijvoorbeeld op factuur betalen.
Uiteindelijk was de betaling toch gelukt.
Persoonlijk ben ik vrij gevoelig en heb ik op zo'n moment echt iemand nodig met veel empathie.
Er zullen echt meer dan genoeg mensen zijn die hier totaal geen moeite mee zouden hebben, dus het is echt puur mijn persoonlijke ervaring en grote kans dat ik hiet gewoon 'te gevoelig' in ben.
En het is maar de ervaring met 1 persoon. Het regelen vooraf ging wel echt onwijs respectvol.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-25 22:32

Bedankt voor de reacties.

Jeejtje ja dat is wel erg onhandig geweest van die persoon. En dat ligt echt niet aan jou gevoeligheid.
Maar aan de manier waarop je met overlijden en nazorg naar verdrietige eigenaren om gaat.

Gisteren hebben mijn moeder en mijn vriend een eerste goed gesprek gehad.
De ovens hebben ze ook gezien. Deze waren op het moment dicht. De ruimtes zagen er erg netjes uit.

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:08

Ik hoop dat je ervaring positief zal zijn en dat je het voorzichtig een plekje kunt gaan geven. :j

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-25 23:18

Gecondoleerd met jullie verlies :(:)

Dit klinkt vast heel raar, maar de naam Voytec hoor je niet vaak. Ik ken een pup die zo heette, hij kwam uit Polen. Moet nu dezelfde leeftijd zijn. Opgegroeid samen met Rock en later met iemand meegegaan die werkte bij de eerste eigenaar. Ben jij dat geweest? Dan zijn wij nog collega’s geweest.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-25 20:09

MizzMontana schreef:

Dit klinkt vast heel raar, maar de naam Voytec hoor je niet vaak. Ik ken een pup die zo heette, hij kwam uit Polen. Moet nu dezelfde leeftijd zijn. Opgegroeid samen met Rock en later met iemand meegegaan die werkte bij de eerste eigenaar. Ben jij dat geweest? Dan zijn wij nog collega’s geweest.

Ja klopt. En jij bent?

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 20:49

Heel veel sterkte het is verschrikkelijk om een dier te laten gaan.

wij zijn met onze hond Dieks naar Veenrust geweest in Vriezenveen.
https://www.veenrust.nl/

Ik vond het daar heel fijn en werden ontzettend fijn ontvangen. Zelfs onze andere hond mocht gewoon mee.
Breborgh heb ik zelf geen idee over.
Veenrust is alleen voor kleinere huisdieren (honden katten enz) dus geen paarden.
Onze dieksie staat nu bij ons thuis

Dit was Dieks op zijn laatste (en eerste) kampeervakantie in zeeland hij was hier 16 jaar oud. Jaar later hebben we hem moeten laten gaan.
Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-25 21:28

Horsie84 schreef:
MizzMontana schreef:

Ja klopt. En jij bent?

Ik ben van de hond Kenzo, die daar ook wel eens rond liep ;) ik stuur je een pb.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 14:16

Echwel schreef:
Veenrust in Vriezenveen
Heel persoonlijk en met veel respect naar het dier

Die inderdaad. Daar zijn mijn kipjes gecremeerd. Echt heel vriendelijk en begripvol, ook als je dus met kipjes komt. Ook erg betaalbaar.
Ik wil ze altijd zelf in de oven leggen en dan plannen ze zo in dat de oven een uur van tevoren uit gaat.

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-25 20:26

Afbeelding
Ik ben mee geweest Voytec ophalen.
Prachtige plek en lieve mensen.

Waardige plek voor het laatste stukje. Ook voor onze andere dieren wanneer de tijd daar is.
Hier durf ik mijn grootste vierbenige pony vriendin Kelly wel heen te brengen. Of op te laten halen. Dat is gelukkig een mogelijkheid.

Afbeelding

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:32

prompter schreef:

Ik heb alleen maar ervaring met het paardencrematorium in Beverwijk, dat heeft een topeigenaar. Alles duidelijk en heel respectvol. https://www.paardencrematoriumwesterhout.nl/

Onze Diesel is hier ook gecremeerd, kan inderdaad niet anders zeggen dat ze erg respectvol met je dier en jouw als eigenaar om gaan. Het heeft bij ons de pijn iets verzacht.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-25 20:37

prompter schreef:

Hier is onze Rocky ook gecremeerd, mooie en fijne plek.
Wij hebben een matzwarte urn in de vorm van een kat, je ziet niet direct dat het een urn is.

Sterkte met je verlies. :knuffel: