Tilmar schreef:Mijn kat heeft een hoornvlies beschadiging en al een maand een kap op.
Dat plastic ding van de dierenarts kreeg ik er niet eens om.
Ze heeft een tijdje met een soort ufo gelopen, die zat best goed, maar ik was bang dat ze er in zou blijven haken met haar nagels.
Daarna had ik een zachte slab, die zit echt perfect, maar ze ging langs meubels en dozen schuren met haar oog.
Toen heb ik een zachte kap gekocht en dat gaat goed, ze heeft er een hekel aan, maar kan er wel alles mee. Wel moest ik een tweede kopen, want hij wordt erg vies en gaat stinken.
Zelfs na de entropion operatie ( door de hoornvlies beschadiging) was het geen maand. Dat is echt te lang.
Helaas hier een kat die al 5/6x zn hoornvlies beschadigd heeft voor we erachterkwamen dat de operatie de oplossing was.
Maar echt geen maand een kap op.
Met de juiste zalven, een antibioticum EN vitamine A zal( zonder die vitamine zalf ga je het echt niet redden) hoort hoornvlies binnen een maand te genezen.
( Isathal, opthosan opthocycline)
Weet je zeker dst je kat geen entropion heeft waardoor de beschadigingen in stand blijven?
Sorry als ik fel klink, maar wij hebben 5 jaar getobt met hoornvlies en alle benodigde oliebol ( elk jaar kwam het terug) dus ik denk te weten waar ik over spreek. Je mag altijd pb-en als je nog wat tips wilt
Ik zie dat we elkaar al gesproken hebben in een ander topic!
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 11-02-25 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt