Supplement hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_YJarig

Supplement hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 15:11

Hallo..

Eens kijken of mensen op bokt me kunnen helpen.

Wij hebben een Stabij van nu 8,5 jaar oud. Ze heeft een autoimuunaandoening aan haar oogspieren. Waarvoor ze nu 2 keer een lange prednidsonkuur heeft gehad. Deze hakken er erg in.

Ze verliest tijdens de kuur spierkracht, conditie, gewicht en 6/7 weken na een kuur valt een deel van de vacht uit.

We doen aan body-awerness, zwemmen en wandelen nog heerlijk hele stukken.

Ter ondersteuning krijgt ze nopa-mix van Keetjes. Hier zit Kurkuma, Duivelsklauw, MSN, Collageen, Groenlimossel, Gember en Berendrijf in. Helaas is dit niet meer verkrijgbaar.

Ik voer de kurkuma ivm de ontstekingsremmende werking en de rest om haar spieren en gewrichten te ondersteunen.

Ik zoek nu een vervanger voor de Nopa-mix. Het liefst 1 waar alles inzit, maar apparte dingen mogen ook. Iemand tips en ideeën.

Voor de oogaandoening staat ze onder strenge controle van dr Sanzes van de SDU en ze gaan om de 3 maanden naar fysio.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 15:43

Ik kan je niet een specifieke vervanger geven/noemen voor de Nopa-mix.
Zelf gebruik ik meerdere functionele toppers van Ode Onyx en ook een aantal van de dingen die jij aangeeft dat die in de Nopa-mix zitten voer ik los: Duivelsklauw icm gember, kurkuma, groenlipmossel.

Zelf ben ik heel tevreden over de werking.
Misschien eens interessant om te kijken en ze is ook nog eens heel netjes geprijsd.

Nyaleti

Re: Supplement hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 15:48

Ik zou ook bij Onyx kijken en even om advies vragen. Toen ik contact met haar zocht was ze echt heel lief en dacht ze heel goed met me mee!

Wat doet gember en berendrijf voor honden?

Fem

Re: Supplement hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 15:52

Gember heeft ook ontstekingsremmende functies (daarom is ie waarschijnlijk door Ellen ook gekoppeld met de Duivelsklauw).
En volgens mij is Beredruif (dat ken ik en Berendrijf niet), voor de blaas, nieren, reiniging.