Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Selina schreef:Animonda scoorde erg hoog op een lijst van beoordeelde natvoer. Ik wil wel altijd het beste dat er is voeren. Al zijn m’n vorige katten ook oud geworden op slecht voerMaar gevoelsmatig..
Ik vind brok wel lekker makkelijk maar lees altijd dat een combi het beste is. En ergens gun ik het ze ook wel, ze denken nu steeds dat ze het krijgen en dan zijn ze zo blij.
Nyaleti schreef:Zeker wel natvoer bij geven! Fijn als het goed gaat zonder maar je slaat jezelf voor je kop als je een kat krijgt met blaas- of nierproblemen en je dit mogelijk had kunnen voorkomen met natvoer.
Zelf extra vocht bijgeven is zo belangrijk voor katten. Het liefst nog met een klein scheutje (lauw) water door het natvoer.
Dat er in natvoer standaard veel zout en weinig nutriënten zitten is simpelweg niet waar. En Animonda is een goed, kwalitatief merk.
Ik zou inderdaad beginnen met 50/50 verdelen. Het is altijd weer even puzzelen als je met voer veranderd.
Kat wegen en over 2 weken weer en dat zo eventjes volhouden. Je kan bv het lege reismandje op de weegschaal zetten, dan weet je daar het gewicht van en dan daarna met kat er in wegen.
Geef je nu nog 100gr brokjes? Dan zou ik dat wel gaan afbouwen. Dus eerst even 40gr brok met natvoer en dan brokjes afbouwen.
Als je nu ineens 20gr gaat geven (wat aanbevolen is), gaan ze wel over de zeik denk ik![]()
Eten ze ook alles op van die 100gr? En kunnen ze apart eten of eten ze samen waarbij je geen zicht hebt op hoeveel de een nou precies eet?