Poes geeft roze slijm over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SnuitjeLove

Poes geeft roze slijm over?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 11:12

[We hebben 2 poezen dus van wie het is weet in nog niet, ik hou ze vandaag beide goed in de gaten om te kijken of ik verandering in hun gedrag zie.]

Vanochtend liep ik de woonkamer in en zag ik 2 kleine plasjes 'water' liggen. Op het eerste oog ziet dat er uit als water aangezien we een donkere vloer hebben. Ik vermoede dat het kots was van een van de poezen dus ik heb het opgedept met een wc papiertje. Het papiertje kleurde rozig, wat lijkt op bloed? Bij beide plasjes hetzelfde resultaat, helder slijm met rozig bloed erdoor. Ik weet dus nog niet van wie het is en beide katten gedragen zich normaal. Levendig en als zichzelf. Moet ik mij zorgen maken? Of wijst dit eerder op een geknapt adertje?
Ik weet dat ik het beste de dierenarts kan bellen, maar zolang ik nog niet weet van welke poes het is lijkt mij dat weinig zin hebben.

Hieronder de foto van het wc papiertje in een spoiler.

Spoiler:
Afbeelding

Duhelo

Re: Poes geeft roze slijm over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:32

Vers bloed, waarschijnlijk is het een kat die een haarbal opgegeven heeft en zich wat teveel geweerd heeft, adertje gesprongen ofzo. Als het eenmalig is niks om je zorgen over te maken.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 11:36

Oke, er ligt verder nergens kots in huis met inhoud als een haarbal of brokjes, alleen dus helder slijm met bloed was er.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 11:42

Even in de gaten houden, maar als het eenmalig is en geen van beiden verder anders oogt dan normaal zou ik me geen zorgen maken.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 11:46

oke, bedankt. Ik ben gelukkig de hele dag thuis dus kan ze goed in de gaten houden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:17

Weet je zeker dat het uit de mond komt?

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 13:07

Dorine92 schreef:

daar ga ik wel vanuit, ik vermoed niet dat het ontlasting is. Beide katten zijn zindelijk, doen het op de bak en de keutels die ik daaruit heb geschept zien er goed uit. Daarbij was het slijm geheel helder en geen indicatie van ontlasting.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 16:40

Het kan ook urine zijn en de verkleuring kan komen door een blaasontsteking.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 17:06

Zou dan wel slijmerige urine zijn. Ik ga er niet vanuit aangezien ze beiden vandaag wel hebben geplast op de bak en dat zag er normaal uit.

Verder trouwens geen afwijkend gedrag gezien vandaag, beiden hebben gegeten, gespeeld met elkaar, geslapen en zijn op de bak geweest.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 00:32

Dit hebben onze katten ook wel eens gehad. Kan een hele simpele oorzaak hebben zoals een klein wondje in de keel/mond of een gesprongen adertje door het opgeven van een eventuele haarbal. Een klein drupje bloed ziet er al snel zo uit. Vooral even goed in de gaten houden en als het vaker gebeurt even na laten kijken :) ik zou me niet direct zorgen maken iig!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 03:53

SnuitjeLove schreef:
Dorine92 schreef:

daar ga ik wel vanuit, ik vermoed niet dat het ontlasting is. Beide katten zijn zindelijk, doen het op de bak en de keutels die ik daaruit heb geschept zien er goed uit. Daarbij was het slijm geheel helder en geen indicatie van ontlasting.

Ik bedoelde eigenlijk nog een ander gaatje :+

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 08:46

een van mijn katten had dit een tijdje geleden ook, heb haar twee keer zien overgeven en daarna niet meer. Dierenarts zei idd dat als het bij die keren bleef ik me geen zorgen hoefde te maken.
Was ook slijmerig en roze achtig
Afbeelding

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-25 14:56

Oh ja dat lijkt er wel op. Vandaag verder niks meer gebeurd dus ga er vanuit dat t eenmalig was.