vogeltjes tegen de ramen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

vogeltjes tegen de ramen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 15:49

Ik vind het echt vreselijk.

We hebben een aanbouw met deurtjes en zijlichten, dus ongeveer 4 meter raam. Voor ons een heerlijk uitzicht naar tuin, paarden en bos. We genieten ook van de vele vogeltjes in de tuin.

We hebben van die bamboe rollen om bij iets scherpe zon dat een beetje af te schermen, maar meestal zijn die opgerold.

Nu is er voor de 3e keer een vogeltje keihard tegen het raam gevlogen en in 1 klap weg.

Nu ken ik wel de stickers, maar ja. Je kan het niet volplakken en als je een enkele plakt kunnen ze daar tussen nog tegen het raam vliegen ben ik bang.

Zouden het schelen als we de ramen beplakken met een lichte tint? Eigenlijk willen we natuurlijk het uitzicht niet kwijt, daar hebben we ook voor gebouwd, maar dit is ook echt niet oke. De knal was zo hard dat mijn zoon aan de telefoon het zelfs hoorde. Het was een Mereltje.

prompter

Re: vogeltjes tegen de ramen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:51

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 15:54

Wat goed dat je hier over nadenkt!

Vaak helpen stickers of wat glinsterende slingers wel.

Ik snap dat je uitzicht wilt, maar zoals je zelf zegt is dit natuurlijk ook niet ideaal.

Waarschijnlijk weerspiegelen je ramen de bosrijke omgeving. Ga eens buiten staan en kijk eens of dit zo is.
Vanuit daar kan je kijken wat opties zijn.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:00

Ik ken het probleem met onze woonkamerraam... sinds de gemeente zo'n 6 jaar geleden n paar bomen geplant heeft, is het sinds twee jaar echt raak.
De boom, bladeren , enz spiegelelen in het raam en dus denken mussen en duiven dat er daar ookeen boom staat.
Nadat vogel nr zoveel er tegen aan is gevlogen, heb ik mij deze raamplakkers besteld:

Afbeelding

Zijn per 10 en kun je zo weer eraf halen - en kosten niet de wereld
Met zon geven ze n beetje regenbogenkleuren.
Ze storen niet en sinds ze plakken deze zomer, geen platte vogel meer gehad

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:03

Ik heb bij intratuin een stickervel gekocht voor 2 euro en een paar cent.
Wij hadden er ook last van, 2 openslaande deuren en 2 ruiten ernaast.
Op elk glas 1 vogeltje geplakt maar sindsdien geen vogel meer tegen de ruit gehad.
Heb de stickers p ooghoogte geplakt.
(op die hoogte vlogen ze er ook altijd tegenaan)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:08

Ik ken iemand met een hele grote serre en die heeft onzichtbare stickers op de ramen geplakt, die zie je zelf bijna niet maar vogels zien ze wel. Zijn wel heel duur begreep ik.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:49

sasja0705, waar heb je die besteld?
Hier komt het ook regelmatig voor, en die stickers zijn nog wel een optie.
Ramen niet wassen is vrij standaard hier ( :') ) maar heb niet het idee dat dat helpt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:07

Ik heb een tuinkamer waar ook zeker eens per jaar een vogel zich dood heeft gevlogen.. En ik heb de ramen toch uiteindelijk ‘volgeplakt’.
De stickers zitten er nu een paar jaar op, en *even afkloppen* ik heb geen dode vogel meer gevonden. Wel nog eens vogels die er lichtjes tegenaan vliegen, maar ik heb het idee dat ze dankzij de stickers toch bijna of net op tijd op de handrem kunnen :=

Verder heb ik er ook soms wat lampionnen voor hangen, en ik wil wat leuke plantengangers gaan maken. Dat werkt hopelijk ook.
Afbeelding

Er is laatst wel nog een merel tegen het raampje boven de voordeur gevlogen ^) Zo’n klein raampje, en dan zo hard er tegenaan.. hoe dan :=

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:18

als je het aan de binnenkant hangt dan helpt het niet. Idem voor stickers, die moeten aan de buitenkant

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-25 17:50

Iedereen bedankt!

@Prompter, ik ga het later beter lezen.

Op zich zijn stickers prima, maar ik ben bang dat ze dan daar gewoon naast er tegenaan vliegen.

Ik zal eens van buitenaf goed kijken. Het was echt hard, dus deze kwam in volle vaart.

We hebben veel planten en bomen en voeren ook, dus de tuin zit wel vol en bos ook. We hebben ook allerlei nestjes, dus wil eigenlijk de vogels niet verjagen.

Voor de deurtjes is het terras met tafel en stoelen, soort buiten/bbq plaatsje, planten en een hele grote vlinderstruik.

Als je in de v Dale *watje* opzoekt, staat mijn foto ernaast, dus ik ben echt van de leg. Mereltje was wel in 1 klap dood, maar ik vind het echt vreselijk.

Morgen ga ik jullie tips echt goed doornemen en maar gewoon iets bestellen. Iets duurder vind ik niet zo erg als het een goede oplossing is.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 17:57

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:22

De onzichtbare stickers van de Vogelbescherming werken hier heel goed. ik heb er maar 6, verdeeld over een grote schuifpui. heb ze geplakt op de hoogte waar ze het vaakst tegenaan vlogen. Sindsdien geen incidenten meer gehad, dus ik denk niet dat je het hele raam vol hoeft te plakken. Wel duur idd, maar je ziet ze als mens echt bijna niet zitten en dat vind ik een groot voordeel.

Edit, deze: https://www.vogelbeschermingshop.nl/birdsticker

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:30

Ik heb deze op het raam geplakt, heel gezellig en scheelt zeker 80% aan vogels die het raam raken. Toen ik nog planten voor het raam had staan maakte ze de fout eigenlijk al helemaal niet meer.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:55

Gwahir schreef:
De onzichtbare stickers van de Vogelbescherming werken hier heel goed. ik heb er maar 6, verdeeld over een grote schuifpui. heb ze geplakt op de hoogte waar ze het vaakst tegenaan vlogen. Sindsdien geen incidenten meer gehad, dus ik denk niet dat je het hele raam vol hoeft te plakken. Wel duur idd, maar je ziet ze als mens echt bijna niet zitten en dat vind ik een groot voordeel.

Edit, deze: https://www.vogelbeschermingshop.nl/birdsticker

Ja die bedoelde ik!

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 19:35

Neonlight schreef:
sasja0705, waar heb je die besteld?
Hier komt het ook regelmatig voor, en die stickers zijn nog wel een optie.
Ramen niet wassen is vrij standaard hier ( :') ) maar heb niet het idee dat dat helpt.

https://www.bol.com/nl/p/raamsticker-vo ... androidapp

Moest even zoeken, maar hier de link.
Als ik ( klemtoon op "als" want doe het vrijwillig echt niet vaak, haha) de ramen was, hasl ik ze even eraf en daarna weer erop

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 21:34

Azmay schreef:
Ik heb deze op het raam geplakt, heel gezellig en scheelt zeker 80% aan vogels die het raam raken. Toen ik nog planten voor het raam had staan maakte ze de fout eigenlijk al helemaal niet meer.

[ Afbeelding ]

Die zijn ook erg leuk, weet je nog waar je die vandaan hebt?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 21:47

Chawi schreef:
Azmay schreef:

[ Afbeelding ]

Die zijn ook erg leuk, weet je nog waar je die vandaan hebt?

Toen amazon denk ik, maar nu gezocht op "plantenpotten raamstickers" en deze foto via bol.com gevonden :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 21:55

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 22:17

ik heb op een van de ramen waar steeds vogels tegenaan vliegen aan de buitenkant stroken transparant (anti-inkijk) folie geplakt. Dat helpt prima, is natuurlijk niet zo mooi, maar niet heel hinderlijk

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 13:16

Bedankt voor de link. Ik denk dat ik sowieso die onzichtbare ga bestellen. En misschien ook wel een stift om tussendoor nog wat te tekenen.

Azmay, dat is wel ook echt heel grappig.

Aan de zijkanten staan wel planten op het terras en daar zit ook voer in, maar pal voor de deuren is niet zo handig.