Voorstellen; Nala en Freya, 2 harige pluizenbolletjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Voorstellen; Nala en Freya, 2 harige pluizenbolletjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-25 14:11

Bij deze een verslagje van de reis van Nala vanuit Hongarije en een beetje achtergrond informatie en dan wat foto’s <3

Ik heb sinds 14/15 december deze 2 dames in huis genomen. Na jaren geen katten meer te hebben gehad miste ik de aanwezigheid heel erg en ik kreeg bericht van het baasje van Freya dat ze wellicht haar wilt herplaatsen omdat ze niet zo goed in de groep meer lag helaas.

Freya heb ik zelf 8 jaar geleden gefokt met mijn Noorse boskat dame Ginger en Boskat kruising Tonic en had altijd een zwak voor haar <3 ik besloot na veel uitzoeken met betrekking tot Vve (afzetten balkon) toch de sprong te nemen en Freya weer in huis te nemen. Hier hoorde natuurlijk wel een maatje bij.

Toen kwam Nala op mijn pad. Ik zag Nala Facebook en werd meteen verliefd op dat ondeugende koppie van haar <3 Zij bevond zich op een kleinschalige cattery in Hongarije, in een dorpje gelegen nabij Budapest. Freya haar baasje had een jaar daarvoor toevallig ook een kitten bij haar vandaan gehaald dus de connectie was er *\o/*

Toen begon het uitzoekwerk. Wanneer kon ik Nala ophalen en wat moest ik allemaal regelen voordat ze bij mij kwamen. Het shoppen was begonnen :') ik heb een gigantische krabpaal bij Petrebels gehaald en een hele hoop speelgoed, voer, grote kattenbak en kattenbak kast. Daarnaast moest ik ook mijn huis kat proof maken, want anders gooien ze alles van plankjes en slopen ze dingen wat ik toch liever probeer te voorkomen :')

Na dit allemaal te hebben gedaan, vertrok ik op 12 december richting Hongarije met handbagage en een reismand, per vliegtuig. Ik zou eerst een dacht flink de tourist uithangen en de volgende dag zou ik Nala ophalen bij het werk van de fokster die in de stad werkte, niet ver van mijn Airbnb. 14 december ben ik erheen gelopen met mijn bagage, eerst een uurtje verliefd naar Nala gekeken en haar laten wennen aan het reismandje waar ze de komende uurtjes zou vertoeven.

Toen begon de reis :j Nala vond het wel een beetje spannend. Eerst moesten we met de auto naar het busstation en toen met de bus naar de luchthaven. Eenmaal ingecheckt, heb ik een upgrade gekregen en zaten we in het vliegtuig helemaal alleen op een rij aan de voorzijde en konden als eerste boarden. Eerst moesten we nog door de beveiliging, deze verliep niet zo soepel want ik moest mevrouw uit haar mandje halen en ze vond het wel een beetje spannend, maar ze was heel braaf.

Eenmaal ingestapt ging alles prima. Alleen tijdens het stijgen kreeg Nala last van haar oortjes en was het even heftig, ik gaf haar toen wat te eten en toen was het weer goed gelukkig. Heb haar daarna niet meer gehoord. <3

Eenmaal geland konden we als eerste uitstappen. Als eerste heb ik nala in het invalide toilet even wat eten gegeven, wat ze erg gulzig opat, en toen even buiten gewacht voor ik werd opgehaald door mijn ouders. Eerst even een uurtje bij mijn ouders gebleven, mevrouw gebruikte meteen de kattenbak en ging als een gek lopen spelen en rennen. Helemaal niet onder de indruk dus. :')

Toen vertrokken we naar mijn huis. Wederom weer rondrennen en spelen en besloot haar voor deze nacht wel bij mij te laten slapen omdat ze nu alleen was, volgende dag kwam Freya *\o/* het koppelen verliep niet helemaal soepel maar ook niet slecht. Nala vond het een beetje spannend, zo een grote poes. Freya tolereerde haar in haar omgeving maar daar bleef het ook bij, verder deed ze lekker haar ding en voelde zich meteen thuis *\o/*

Uiteindelijk ontdooide ze een beetje naar elkaar, Nala begon Freya erg leuk te vinden en Freya begon Nala irritant te vinden :') dus ik besloot Nala afentoe even mee te nemen zodat Freya rust had en dat werkte top! Nala moe en Freya uitgerust :') Nala wil het liefste de hele tijd bij Freya liggen en Freya accepteert het nu ook meestal gewoon *\o/* :') en soms zijn ze ook echt heeeel lief naar elkaar *\o/* <3

Ik hoop dat ze met een maandje dikke vriendinnen zijn, Freya speelt inmiddels ook met Nala en dat gaat ook steeds beter!

En dan nu de foto’s

1. Nala in haar reismandje in Budapest, dit was dus de eerste foto die ik van haar nam
Afbeelding

2. Nala bij aankomst <3
Afbeelding

3. 2e dag!
Afbeelding

4. Freya, net bij mij thuis
Afbeelding

5. Nala die Freya aan het observeren is in haar toren :')
Afbeelding

6. Knapperd <3
Afbeelding

7. En de andere knapperd <3
Afbeelding

8. Nala helemaal KO
Afbeelding

9. Samen vogels kijken
Afbeelding

10. Nala haar eerste dierenarts bezoekje voor controle
Afbeelding

11. Een lief momentje samen <3
Afbeelding

12. Knapperd, recente foto ook
Afbeelding

13. En een foto van gisteren.
Afbeelding

14. Wederom een lief momentje <3
Afbeelding

15. En een foto van vandaag, Nala is in een maand tijd al flink gegroeid en gaat Freya voorbij :') nala is nu 5 maandjes oud.

Afbeelding

Nala en Freya botsen nog steeds afentoe, Freya houd van haar persoonlijke ruimte en Nala houd van haar (Freya) persoonlijke ruimte :') maar dat loopt wel los met de tijd. Ben al heel blij van waar we gekomen zijn en op naar nog vele jaren samen *\o/*

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 17:21

Freya is mooi <3
Gefeliciteerd, ze zijn erg knap

Telpeva
Moderator Algemeen

Re: Voorstellen; Nala en Freya, 2 harige pluizenbolletjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 17:28

Aww wat zijn ze knap, allebei!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 17:32

Wat een leuk verhaal, 2 hele knappe dames! :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:50

Lekker genieten van je 2 toppers.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:53

Ik zag je ergernis in het gelijknamige topic en vond daardoor het topic. Twee hele knappe poezen! Wat worden ze toch snel groot hé. Blijf gerust je katten posten op Bokt hoor, er kunnen niet genoeg poezenplaatjes zijn <3 .

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 19:32

Heerlijke dames! Veel plezier met ze.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 19:56

Oh ja dat was jij die die lange reis ging maken om een katje op te halen! Nou, het was de reis waard :j. Fijn dat het met Freya ook zo goed gaat :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:58

Wat een knapperdjes zeg! Hele mooie poezen en wat een lekker plekje hebben ze zo samen. Leuke foto’s!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:43

Prachtige katten.
Wat een fijne ruimte hebben ze om te leven.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:46

Wat leuk dat je weer een stel haarballen hebt! Het gaat zo te zien al snel goed samen, onwijs fijn!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:41

Wat een knapperds <3

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 23:24

Respect zeg dat je die lange reis hebt gemaakt! Je zal wel veel bekijks hebben gehad :D zo te zien gaat het samen helemaal goed komen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 06:40

Wat een prachtige katten! Ik was al benieuwd naar je verhaal, want je vertelde een tijdje geleden dat je deze reis van plan was om te gaan maken. Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en dat na een beetje wennen de katten ook al best goed met elkaar omgaan samen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 07:15

Ik vind ze beide echt prachtig! <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 07:27

Ahhhhh wat een leuke reacties <3 hier word ik helemaal warm van <3 ben zo ontzettend blij met de dames en ik hoop echt dat ze uiteindelijk de beste maatjes worden. Nu is het nog een beetje wisselend :') was wel even vergeten hoeveel je moest schoonmaken :') ik stofzuig 2 x per dag en 1 x per dag stoom reiniging van de vloer en daarbij de bak ook 3 x per dag want mevrouw Nala eet de oren van m’n lijf :') :j

Nog 3 foto’s van gisteren , weet niet of ik deze nog mag plaatsen hier?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier word je toch gewoon verliefd op <3
Nala haar darmpjes beginnen ook eindelijk normaal te doen (had vanaf begin diaree) en haar schuurplekje op haar neus begint er ook beter uit te zien, heb zowel ontlastingsonderzoek laten doen als onderzoek voor huid maar ze was helemaal schoon gelukkig *\o/*

Zou hier ook best een volg topic van willen maken mocht hier behoefte aan zijn? :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 08:15

Gaat Nala ook zo 'vol' worden qua vacht als Freya? Je ziet wel echt het verschil in grootte.

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 08:29

Een volgtopic zou ik leuk vinden. Altijd leuk om foto's te krijgen van zulke prachtkatten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 08:33

Ik vind Freya echt prachtig! Zo’n mooi donker bolletje. Moet je haar vaak borstelen? Ja je huis zal je vaak moeten schoonmaken en stofzuigen, dat geloof ik wel. Daarom hier geen huisdieren.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 18:22

Suzanne F. schreef:
Ik vind Freya echt prachtig! Zo’n mooi donker bolletje. Moet je haar vaak borstelen? Ja je huis zal je vaak moeten schoonmaken en stofzuigen, dat geloof ik wel. Daarom hier geen huisdieren.

Freya haar vacht heeft wel echt veel verzorging nodig, is erg dik. Helaas heb ik haar kont moeten trimmen want toen ik thuis kwam van mijn eerste nachtdienst ben ik 2 uur bezig geweest om flinke drollen eruit te halen :') ze had door wisseling van omgeving een beetje last van haar stoelgang en het was echt rampzalig, haar kont zat onder. En om te voorkomen dat het weer zou gebeuren heb ik dat dus kort gemaakt :Y) ik probeer Freya wel echt om de dag te borstelen, maar de borstel die ik nu heb vind ze niet zo fijn dus moet even een oplossing vinden.

Daarbij had Nala dus toen diarree en snapte ze nog niet zo goed hoe ze haar poep moest begraven en ging er met haar pootjes in wat natuurlijk geen leuke gevolgen met zich meebracht -O- baalde toen dus wel een beetje lol.

Maar nu hebben beide katten gelukkig een goede ontlasting, 2 dagen geleden op Hills I/d gezet en daarvoor kregen ze ook probiotica door het voer heen en nu gaat het eindelijk goed. Wel laat Nala nog steeds stinkende scheten, maar de stank lijkt wel af te nemen *\o/*

Bellatrix schreef:
Gaat Nala ook zo 'vol' worden qua vacht als Freya? Je ziet wel echt het verschil in grootte.

Ik verwacht niet dat Nala zo een dikke vacht zal krijgen als Freya, die heeft echt een boskatten vacht haha. Maar Nala zal wel meer kraag en staart krijgen dan ze nu heeft, dit zijn haar ouders , wel oudere foto’s, ze waren nog jong geloof ik;

Papa

https://boktimg.nl/img/m/tJ0xZw.webp

En mama

https://boktimg.nl/img/m/4bwMQh.webp

Nala zal wel groter worden dan Freya, Nala is nu al even hoog als haar (staat hoog op haar poten) alleen weegt nu nog maar 3,5 kilo. Maar is ook wel nog iets te slank vind ik. Ze staan op 24/7 voer en krijgen nog natvoer erbij. Freya weegt iets van 6 kilo maar is wel een beetje te dik :') wanneer Nala groot is zal ik het voer aanpassen zodat Freya ook een beetje kan afvallen, nu snoept ze mee van Nala haar kitten brok :P ik verwacht dat Nala uiteindelijk rond de 7/8 kilo gaat wegen in gezonde toestand.

Nog wat foto’s van de dames

Hier zie je goed Nala haar vachtkleur, hele soepele overgang tussen het crème en blue zeg maar haha.
Afbeelding

Afbeelding

En Nala moest deze foto weer photobomben hoor, Freya keek net zo lief :j :')
Afbeelding

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:26

Prachtige poezels!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 20:10

Haha photobomb moet kunnen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 10:30

Wauw wat een prachtige dames samen! <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-25 18:03

Upje met wat foto’s en update *\o/*

Nala groeit goed, weegt inmiddels 4,3 kilo met 7 maanden en is de grootste terror die er is :') ze heeft inmiddels haar behendigheid ondervonden en de plek waar de camera staat (hoog op een kast) is niet meer veilig -O- ze gooit alles overal vanaf en vind het leuk om door de natvoer bakjes te racen met als gevolg natvoer en tonijn broth overal over de vloer. Gelukkig heb ik tegels :')

Freya lijkt wat afgevallen te zijn, weegt nu een mooie 5,3 kilo, wat minder rond en ziet er goed uit *\o/* wel nog steeds kibbelmomentjes tussen de twee maar Nala is ook wel echt terror, vind het leuk om op Freya af te sprinten en dan over haar heen te springen :') maar ze kunnen ook wel lief zijn voor elkaar gelukkig! :j

Wat foto’s van de dames ;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Moet elke dag 2 a 3 x stofzuigen maar het is het wel waard :Y) al kan ik Nala afentoe wel achter het behang plakken, Freya is altijd een schatje <3

Oja; en nog een filmpje van hoe ik er achter kwam dat Nala op de kast kon :') wil je een glimlach op je gezicht, vooral kijken!
https://vm.tiktok.com/ZNde2MY5n/

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 20:04

Freya is echt prachtig <3