Wij willen aankomend voorjaar heel graag een week met onze hond er op uit, waarschijnlijk richting Duitsland (omgeving Zwarte Woud). Nu staat hij vanwege medische issues sinds een half jaar op een zelfkookdieet. (Tijdelijk) overzetten op brokken is geen optie en ik weet niet zeker of hij van het voorjaar eventueel wel op een houdbare natvoer zou kunnen of niet. Vandaar dat ik deze optie maar vast ga uitwerken..
Ik kan zijn voeding thuis gewoon koken en klaarmaken voor de volle week, maar daarna moet het wel in de vriezer. De reis zal wel goed gaan met koelelementen, maar ik kan mij eigenlijk geen hotels/bnb's herinneren waar een vriezer in gezeten heeft? Hebben mensen hier ervaring mee? Of ervaring met het meenemen van een portable/camping vriezertje? Ik probeer nog even uit te vogelen wat de meest praktische oplossing gaat zijn, dus tips zeker welkom!
boedjang
Geplaatst: 07-01-25 16:55
Toen ik nog zelf kookte voor mijn hond haalde ik verse vlees bij slager en vis wat ik in droogmachine deed . Dat blijft een tijd goed.dan potjes groente erbij en voila
Wij nemen op meerdaagse paardenshows altijd een klein vriezertje mee voor koelelementen. We hebben van die speciale beschermers waar je een koelelement in kan doen.
Werkt voor de koelelementen super dus verwacht dat het met bereid voer voor een hond ook goed zal moeten gaan.
tjaakje
Geplaatst: 07-01-25 17:01
Het is een investering, maar dit misschien een idee?
Of ter plekke koken. Kost misschien even maar dan heb je geen koeling nodig
speurneusc
Geplaatst: 07-01-25 17:39
zelf gekookt voer, deze wecken in glazen potten, eeuwig houdbaar en hoeft niet in de koeling
weckpotten kun je je gebruikte groente en mayo potten voor gebruiken, wecken kan ook in bv ruimte soeppan met doek op de bodem tegen stoten van de potten, of miss een weckketel lenen. Zit vlees in, dus minimaal 2uur op 100 graden wecken.
Je kunt vragen aan de betrokken therapeut (ga ik van uit) of Ritzenberger een tijdelijke optie zou kunnen zijn, en welke soort dan. Ritzenberger vind ik het beste alternatief gestoomde worsten.
In veel airbnb’s zit een complete keuken met ook meestal een vriesvak(je). Dan kan je het diepgevroren meenemen en alleen voor de laatste dagen het eten in de diepvries. De rest in de koelkast heel langzaam laten ontdooien.
Inderdaad, gewoon even goed lezen bij het uitzoeken van je huisje / airbnb dat je er eentje kiest waar een vriezer(tje) bij zit. En als die er niet bij zit en de eigenaar woont in hetzelfde huis, dan kun je vaak prima afspraken maken of zoiets niet even bij hun in de vriezer mag.
De meeste appartementen en huisjes die een keuken hebben, beschikken ook over een vriezer. Meestal staat dat er wel bij in de beschrijving van de accommodatie. Leuk trouwens, het Zwarte Woud. Wij zijn er pasgeleden geweest met onze twee honden en hebben onze ogen uitgekeken. Dat wordt vast een mooie vakantie!
Muiz
Moderator Algemeen
Geplaatst: 07-01-25 22:00
Bij een airbnb zit vaak wel een koelkast met vriezertje. Anders kan je misschien vragen of er iets te regelen valt met de vriezer van de eigenaren (als ze er naast wonen tenminste) of met de buren oid. Meestal zijn mensen van een airbnb heel meegaand en meedenkend en is er wel wat te regelen.
Even overleggen met de eigenaar (bij een bnb) -- wie weet hebben die wel een grote vriezer waar het zo bij kan.
Er zijn ook hele goede koelboxen. Als je dan bij de plaatselijke supermarkt regelmatig een verse zak ijsklontjes haalt, ben je van niemand afhankelijk. Voor een weekje red je het daar makkelijk mee.
Bedankt voor alle reacties!! De meeste airbnb's die ik gevonden had, hebben (lijkt het) alleen een koelkast. Maar ik ga er even berichtjes aan wagen, goede tip!
Ter plekke koken geeft eigenlijk wel een beetje hetzelfde probleem, want dan moet ik het vlees alsnog rauw bevroren meenemen/bewaren. Hij krijgt op dit moment paard als eiwitbron, dus dat is ook niet op iedere hoek van de straat verkrijgbaar helaas.
Bedankt voor de tip van de gestoomde worsten, dat vind ik wel ook echt een goede optie. Ga ik inderdaad voorleggen bij de therapeut! We willen pas in juni/juli gaan, dus wellicht is er tegen die tijd ook al weer meer mogelijk voor hem.
Wecken klinkt wel interessant. Ik weet hier echt niks vanaf, dus zal me er eens over inlezen. Net als eventueel vacuüm verpakken.
Als hij paard krijgt kan je idd Ritzenberger voorstellen, maar ook de gestoomde worsten van Carnis lijken mij het bekijken waard.
Hier ook een hond op een speciaal dieet. Hij eet een aantal vetarme varianten van Butternut Box en van Dogchef (gekookt voer dat in de diepvries bewaard wordt). Voorlopig is het mijn plan om hem tijdens vakanties Carnis gestoomde worst paard te geven en dat zelf wat aan te vullen met ter plekke klaargemaakte groenten. Maar de eerste vakantie sinds hij op dit dieet zit moet nog komen.
Er zijn ook lang houdbare worsten en blikvoer van fabrikanten zonder toevoegingen. Geen idee of dat voor jou hond een optie is, maar dit is bv 100% paard in blik https://trentdierenvoer.nl/herrmanns/he ... -800-gram/