Lichtverteerbaar hondenvoer chihuahua

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Lichtverteerbaar hondenvoer chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 15:31

Mijn mini heeft de laatste tijd vaker buikpijn en diarree. Meestal voelt hij zich met een dag beter, maar het is toch vervelend.
Ik wil hem komende week even laten checken bij de dierenarts, maar ik denk dat ander voer dat makkelijker te verteren is ook een goede stap is.

De mini is inmiddels 11,5, maar topfit en loopt moeiteloos 15km weg. Hij is eerder iets schraal dan dat hij overgwicht heeft.
Hij heeft altijd met de labrador mee gegeten; een geperste brok van Naturis soms afgewisseld met vers vlees en hij krijgt vaak kauwmateriaal (groot spul, hij wil alleen wat de labrador ook krijgt :') ).

Iemand tips en ervaring?

Celebi

Re: Lichtverteerbaar hondenvoer chihuahua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 15:46

Recent ontwormt? Wormen geven soms dit soort klachten. Of een maagdarm virusje.

Gestoomd vlees gaat er hier goed in bij onze mini (toypoedel) met gevoelig maagje. De kuipjes van Edgar en Cooper gaan hier vrij goed. Makkelijk te eten en duidelijk niet te zwaar op zijn maagje.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:06

Gestoomd kregen wij aangeraden door de dierenarts toendertijd

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 17:30

Laat in ieder geval testen op Giardia. Dat geeft oa de klachten die je beschrijft.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:47

Probiotica kuurtje kan ook net dat beetje ondersteuning geven die hij nodig heeft zonder van voer te moeten veranderen...

Benazir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:28

Mijn hond van 8 kreeg tot dit jaar ook KVV en brokken, maar verteerde dat opeens niet meer goed waardoor hij veel afviel. Nu staat hij op gekookt vlees (Butternut Box) en ziet er weer top uit, met mooie glanzende vacht. Goed blikvoer zou ook een optie kunnen zijn (bv Edgar & Cooper).