Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roihi schreef:onze hond heeft soms een kalium-dip. Hij heeft ook al een paar keer een aanval gehad (wat ontzettend eng is)
Wij geven hem elke dag een klein beetje Tumil-K bij (dat is een poeder).
Kan je bij dierenarts krijgen maar ook online bestellen (wat ook veel goedkoper is, voor ons scheelt dat wel 20 euro per potje)
Ghostattack schreef:Ik heb veel ervaring hiermee, helaas. Ik gaf mijn kat dagelijks Kaminox, kun je gewoon online bestellen (goedkoper dan via de DA). Als je de symptomen van een tekort herkent, kun je zelf voorzichtig het kalium wat ophogen.
Ik heb eventueel nog een vrijwel vol flesje Kaminox staan, alleen het pipetje is (rubbertje bovenkant) is opgegeten door de kittensJe mag t flesje voor een paar euro overnemen. Mijn kat is helaas ingeslapen paar weken geleden, niet direct door kalium tekort maar leeftijd.
Annick75 schreef:Ik heb een kater gehad met een hartkwaal waarvoor hij plastabletten kreeg. Dat hij hierdoor een kaliumtekort kon oplopen, was er helaas niet bij gezegd. Kreeg hij wel en de Tumil-K wilde hij niet. Mijn DA heeft destijds met de humane apotheek overlegd en daar kon ik kaliumdrank voor mensen halen. Er moest alleen even omgerekend worden hoeveel hij daarvan moest hebben. Maar dat was een kleine hoeveelheid die hij door zijn natvoer kreeg, dan proefde hij er niks van.
Helaas kan een kaliumtekort ook slecht zijn voor de nieren en had mijn kater ook een vroeg stadium van nierfalen ontwikkeld, dus over op nierdieet. Op die combi van nierdieet met extra kalium heeft hij het nog een aantal jaren volgehouden. Tot ieders grote verbazing heeft hij zijn broertje overleefd.
Laat dus evt ook de nierwaarden even controleren en als Tumil-K niet lukt, humane kaliumdrank, is nog eens een flinke dot goedkoper ook.
melanie0906 schreef:Annick75 schreef:Ik heb een kater gehad met een hartkwaal waarvoor hij plastabletten kreeg. Dat hij hierdoor een kaliumtekort kon oplopen, was er helaas niet bij gezegd. Kreeg hij wel en de Tumil-K wilde hij niet. Mijn DA heeft destijds met de humane apotheek overlegd en daar kon ik kaliumdrank voor mensen halen. Er moest alleen even omgerekend worden hoeveel hij daarvan moest hebben. Maar dat was een kleine hoeveelheid die hij door zijn natvoer kreeg, dan proefde hij er niks van.
Helaas kan een kaliumtekort ook slecht zijn voor de nieren en had mijn kater ook een vroeg stadium van nierfalen ontwikkeld, dus over op nierdieet. Op die combi van nierdieet met extra kalium heeft hij het nog een aantal jaren volgehouden. Tot ieders grote verbazing heeft hij zijn broertje overleefd.
Laat dus evt ook de nierwaarden even controleren en als Tumil-K niet lukt, humane kaliumdrank, is nog eens een flinke dot goedkoper ook.
We hebben heel uitgebreid gechecked in het bloed maar weet niet of dat er bij zat!
[ Afbeelding ]