Ondersteuning groei Maine Coon kitten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Ondersteuning groei Maine Coon kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 15:01

Sinds ongeveer anderhalf maand hebben wij een prachtige Maine Coon kater.
Hij is nu bijna 5 maanden en groeit als kool, hij gaat vandaag al over de 4 kilo heel.
We hebben beide ouders gezien met het ophalen, zijn moeder was een prachtige 5 kilo en zijn vader was een reusachtige 9 kilo.
Ik heb het idee dat hij soms misschien wat last van groeipijn heeft, wat natuurlijk niet gek is.
Het is niet dat ik echt wat aan hem zie of merk, hij is heel aanhankelijk, speelt lekker en slaapt voldoende. Maar soms trekt hij wat met een poot als hij slaapt en toen dacht ik dat t misschien spierpijn zou zijn. Hij laat verder in zijn doen en laten niks zien en geeft geen tekenen van pijn.
Momenteel heeft hij Purizon Kitten Kip & Vis onbeperkt beschikbaar waar hij goed van eet.
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... t=495249.6

Heeft iemand tips of aanbevelingen hoe wij onze Billy een beetje kunnen ondersteunen?

Afbeelding

Earth

Re: Ondersteuning groei Maine Coon kitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 15:27

Meestal dromen jonge katten nogal levendig, dus ik denk dat hij in zijn droom dan aan het lopen of spelen is :P Dat hoeft niet iets met pijn te maken te hebben.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 16:02

Earth schreef:
Meestal dromen jonge katten nogal levendig, dus ik denk dat hij in zijn droom dan aan het lopen of spelen is :P Dat hoeft niet iets met pijn te maken te hebben.

Mee eens en die herken ik ook wel. Maar dat twitchen ziet er echt anders uit dan dit trekken met een enkele poot

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 05:51

Wat een mooie, wat ik weet van onze main en advies was: afgepast eten zodat hij niet te snel zou groeien

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:16

wat een kanjer zeg! Mijn kitten van 4 augustus weegt nu pak hem beet 3,5 kilo en vreet zich helemaal lens. Ik geef onbeperkt droogvoer en 2/3 x per dag natvoer, om het vocht hoog te houden. Ik geef juist bewust genoeg voer zodat het niet alleen de botten zijn die groeien maar ook het spier en vet, anders worden ze heel snel iel. Nala was bij aankomst (14 december) erg iel en is sindsdien dus ca 1,5 kilo aangekomen. Natvoer is echt belangrijk voor katten, wel hoogwaardig natvoer uiteraard, Ik voer Wild Freedom, Applaws, Cosma en nog wat merken met veel vlees aandeel. Ik voeg er dan nog extra water aan toe. Qua droogvoer geef ik Amanova kitten en adult. Ik wil uiteindelijk overgaan op Iams, stuk goedkoper :')

dit is mijn terror MC kitten;

Afbeelding

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 23:33

Hier voeren we de Purizon kip & vis kitten brokken en ik heb Bozita natvoer.
Maar hij lijkt niet zo lekker te reageren op natvoer, alles wat ik hem geef krijgt hij een aantal dagen diarree van.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:43

Kun je dat trekken met een poot eens proberen te filmen? Het klinkt voor mij ook al dromen, maar dat is dus kennelijk niet zo...

Ik neem aan dat je niets ziet aan zijn poot.