Welke kattenbakvulling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoppieFilou

Welke kattenbakvulling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 09:36

Na al meerdere merken geprobeerd te hebben helaas nog steeds geen kattenbakvulling gevonden waar ik echt tevreden van ben.

Ik ben op zoek naar iets dat goed klontert, niet stinkt en dat minder makkelijk de bak uit te kieperen is.

Mijn kat is langharig en bij fijn grit blijven er regelmatig klontertjes in haar vacht hangen. Liefst dus iets groffer dan grit.

Wie kan mij helpen om de perfecte kattenbakvulling te vinden? O:)

Jolliegirl

Re: Welke kattenbakvulling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 09:51

Van de hornbach.. mr beef ofzo.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:07

ik blijf toch meeste fan kan houtkorrels, stinkt een heel stuk minder en geeft bij mij veel minder zooi, maar ik heb geen langharige katten...

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:14

Wisseling van voer kan heel goed helpen om stank te voorkomen.
Bij ons ruik je niks maar als ze ander voer krijgen..... Dan stinkt de ontlasting erg en drinken ze veel meer wat ook gast ruiken.
Ik gebruik de schep en schoon van de AH.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:19

Ik heb sinds kort de smart pellets van cats best, had eerder de original van cats best en die vond ik al fijn in gebruik maar de pellets geven nagenoeg geen uitloop. Stank is hier na een pas gedraaide drol, maar zodra die droog is ook niet meer. Ik weet niet of er daadwerkelijk iets is wat tegenwicht kan geven tegen een verse drol. (Behalve voer inderdaad, maar het is soms ook een zoektocht wat voor welke kat werkt)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:24

Ik heb de goedkoopste van de intratuin qua grit, Biokat's Micro Classic. Voor twee grote zakken betaal ik iets van 20-25 euro geloof ik.

Ik ben wel erg gierig met het grit, ik schep echt enkel de vieze plekken er dagelijks uit. Maar het klontert prima, de katten (beide langharig) hebben de boel niet aan de pootjes (ik heb er wel wat matjes voor liggen overigens). En het blijft alleen in de vacht hangen als de poep wat dun is, verder niet.
Zeer tevreden mee!

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 10:59

Ik heb 2 maine coons, een ragdoll en een Europese korthaar en ik zweer bij de korrels van de Jumbo en dan met name, deze.

Afbeelding

Heb alle merken ongeveer geprobeerd ook de echte dure en deze vond ik het fijnst. Natuurlijk als ze net op de bak zijn geweest ruik je wel eens wat, maar de geur trekt snel weg en de korrels zelf ruiken lekker fris. Het klontert ook mooi, hopelijk werkt deze ook voor jou.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:15

[BB] Welk kattengrit is ideaal?

Er is een topic over waar ontzettend veel mensen positief zijn over tofu.

Ikzelf ook na het aangeschaft te hebben door het topic. Het ruikt niet naar kattenbakvulling, is lichtgewicht, heel duurzaam in gebruik, weinig uitloop, plakt niet aan de vacht en klontert het beste van alle kattenbak vulling die ik heb gehad

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:09

Ik heb altijd Tigerino crystals gebruikt, maar die stegen zo hard in prijs dat ik overgestapt ben op Breedercelect. Dit zijn een soort papier korrels, heel grof dus blijft vrijwel nergens aan hangen. Niet onwijs veel uitloop en makkelijk op te ruimen. Doet ook geen zeer als je per ongeluk op een korrel staat in tegenstelling tot de crystals :+

Het klontert alleen niet, maar verder heel fijn spul! Je doet lang met een zak en het is heel makkelijk schoonmaken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:09

Ik gebruik houtkorrels in combinatie met een PeeWee bak.
Veel minder stoffig in huis.
Voor mijn Siamezen werkt het prima.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:38

JJ4 schreef:
Ik heb 2 maine coons, een ragdoll en een Europese korthaar en ik zweer bij de korrels van de Jumbo en dan met name, deze.

[ Afbeelding ]

Heb alle merken ongeveer geprobeerd ook de echte dure en deze vond ik het fijnst. Natuurlijk als ze net op de bak zijn geweest ruik je wel eens wat, maar de geur trekt snel weg en de korrels zelf ruiken lekker fris. Het klontert ook mooi, hopelijk werkt deze ook voor jou.

Ik ben inmiddels ook bij deze uitgekomen met mijn 2 grote ragdolls. Is fijn grit. Letterlijk. Het stinkt niet, maar heeft zelf een licht geurtje. Klontert vrij aardig.
Nadelen; loopt echt wel flink uit en je moet het scheppen bijhouden, anders koekt het aan.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 14:16

Ik heb de Tofu kattenbakvulling van Hoopo voor mijn langharige katten. Ben er heel tevreden over :j