[FOTO] Kerst met de cavia's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

[FOTO] Kerst met de cavia's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-24 22:12

Hoi :D

Sommige Bokkers kennen de topics over mijn cavia's misschien nog wel, maar de laatste jaren plaats ik niet meer zo veel. Dit is mijn laatste volgtopic over de jongste generatie, inmiddels 3 jaar oud;
[BB] Cavia Billyoncé

Ik heb uiteraard nog steeds bovengemiddeld veel cavia's :)) Op dit moment 5 beren en 4 zeugjes. Bovengenoemd nestje is gelukkig nog helemaal compleet. Loekie, Guusje, Bibi, Jackie & Ozzy zijn net 3 jaar geworden! Moeder Billy leeft gelukkig ook nog, ondanks de nodige pech.

Nou is kerst altijd een leuk thema voor foto's, dus het leek mij wel wat om hier weer eens wat te plaatsen.

Eerst even het hele stel <3
Afbeelding

Loekie stuurde enkele wensen naar de Kerstman. Beter te veel dan te weinig natuurlijk :))
Afbeelding
https://boktimg.nl/img/m/UQKql5.jpg

Soms zijn social media trends toch wel erg leuk :+ Dit is Scooby.
Afbeelding

Bibi <3
Afbeelding

Met een gastrol voor onze hond Abby :D
Afbeelding

Vanavond was het tijd voor het favoriete onderdeel van de cavia's; het Kerstdiner!

Dit zijn Bibi, Guusje & Loekie. De drie zusjes wonen samen in een verblijf en dat gaat ontzettend goed samen. Helaas woont hun moeder niet bij ze, want daar maken ze ruzie mee :=
Afbeelding

Moeder Billy woont samen met castraat Tommie. Tommie had last van de kou, dus zij wonen nu gezellig in de woonkamer. Overwinteren in 'Spanje', maar dan voor cavia's :))
Afbeelding

Tommie, nog steeds mini, maar de oudste van het stel!
Afbeelding

Dit zijn Jackie & Kiko. Jackie (de lichte) is een beertje van de vijfling en Kiko een gecastreerd beertje dat ik vorig jaar heb gekocht omdat de broertjes geen klik met elkaar hadden.
Afbeelding

Afbeelding

Dit is Ozzy, de tweede beer van de vijfling. Hij is heel brutaal en ondernemend :D
Afbeelding

Scooby is Ozzy's nieuwe vriendje, hij is zowaar nog brutaler én ondernemender dus ze zijn een geweldige match :D
Afbeelding

Nog een fijne Kerst voor alle Bokkers!

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 22:32

Ohh, wat een leuk koppeltje cavia's heb je. En geweldige foto's, knap dat je dat zo kunt maken. +:)+
Jullie ook nog een fijne kerst. <|-

Tazzey

Re: [FOTO] Kerst met de cavia's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 22:45

Nu pas valt het kwartje dat jij dat was op Insta. Ik was je foto’s al tegengekomen. Zo cute <3

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 22:51

Ik zag inderdaad zo veel foto's dit jaar met dat kerstpapier en ik vind ze allemaal leuk. Zo schattig.

Ik weet al niet eens meer het hoeveelste jaar het is dat jij een kersttopic maakt maar je besteedt er altijd zoveel aandacht aan. Geweldig!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 23:00

Altijd leuk jouw topics :j

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 23:09

Ik ben weggesmolten!
Groetjes terug van Piranha ;)Afbeelding

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 23:22

Oh wat heb ik jou topics en caafjes gemist! Leuke foto's weer. :D

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 08:57

Aah wat schattig!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 09:32

Ik zag de titel en hoopte al dat jij het was !! Daar zijn ze weer! Gewéldig ! *\o/*

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 10:39

Ik heb iets meer cavia's dan jouw stel, maar wat geweldig om deze foto's te zien.

Het kerstdiner ga ik morgen kopiëren. Ik denk dat mijn monsters niet klagen over een after kerst-diner, denk je wel? Vandaag staat (saahaai, ik hoor het ze denken) winterpeen en appel op het menu. Gisteren andijvie. <3 Eens zien of mijn grote groep een mooi opgemaakt kerstdiner kan waarderen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:20

Wees blij dat je überhaupt verschillende soorten groenvoer aan ze kan slijten. Ik heb één lekkerbek die echt alles eet en één beer die echt alleen komkommer eet. We hebben hem van alles geprobeerd te voeren maar hij haalt z'n neus op en gaat bedelen voor komkommer. Van de week een klein stukje banaan, beer 1 gaat los en beer 2 is ervan overtuigt dat ik hem aan het vergiftigen ben :')

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 16:04

Bedankt allemaal!

Kookaburra schreef:
Ik ben weggesmolten!
Groetjes terug van Piranha ;)[ Afbeelding ]

De naam betekend zeker dat Piranha er liever uitziet dan hij is? :+
djinnie schreef:
Ik heb iets meer cavia's dan jouw stel, maar wat geweldig om deze foto's te zien.

Het kerstdiner ga ik morgen kopiëren. Ik denk dat mijn monsters niet klagen over een after kerst-diner, denk je wel? Vandaag staat (saahaai, ik hoor het ze denken) winterpeen en appel op het menu. Gisteren andijvie. <3 Eens zien of mijn grote groep een mooi opgemaakt kerstdiner kan waarderen.

Wat leuk! Hoeveel heb jij er, en heb je ze in één groep?
Het liefst hebben ze natuurlijk elke dag een kerstdiner, al is het augustus :))
Hier hebben ze vandaag nog geluk, want er is veel over en ik heb nog een watermeloen voor ze :D
Tazzey schreef:
Wees blij dat je überhaupt verschillende soorten groenvoer aan ze kan slijten. Ik heb één lekkerbek die echt alles eet en één beer die echt alleen komkommer eet. We hebben hem van alles geprobeerd te voeren maar hij haalt z'n neus op en gaat bedelen voor komkommer. Van de week een klein stukje banaan, beer 1 gaat los en beer 2 is ervan overtuigt dat ik hem aan het vergiftigen ben :')

Wat apart! Die van mij zijn net kliko's :+ Binnen 24 uur aten ze al met de moeder mee, dus ze weten niet beter. Ze hebben wel voorkeuren, maar vrijwel alles gaat op. Met fruit zijn ze wel wat selectiever. Appel en peer hoeven ze niet, meloen wel en aardbeien en blauwe bessen zijn de meningen over verdeeld :P

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 17:51

Wij hebben nu bijna 24 jaar cavia’s maar dit is de eerste moeilijke eter. Alle anderen waren/zijn inderdaad net kliko’s maar onze Peanut niet, het meest exotische wat hij ooit gedaan heeft is een halfhartig hapje van een takje peterselie om vervolgens diep beledigd te zijn. :') Hij is gewoon niet om te kopen haha.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 18:40

Haha, nee hoor. Piranha doet zijn naam gelukkig geen eer aan :D Ik vond de naam gewoon leuk :+ Het is een schaap in wolfskleren :D

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 09:38

Tazzey, apart is dat!

Kookaburra, gelukkig maar :))

Gisteren stond er nog wat leuks voor ze klaar :D Delen... ho maar.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 09:51

Ik moet bijna huilen zo schattig vind ik het _O-

Die niet intelligente gezichtjes van cavia's zijn toch gewoon alles wat je nodig hebt in je leven.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 10:21

Wat heerlijk!
Al zijn de deurtjes van de huisjes wel wat klein. Niet voor de cavia zelf, maar wel voor de buit _O-

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:30

Hahaha, dat buit mee slepen, zo koddig. Hier rennen een aantal dames met hun buit, koppie helemaal hoog en een rustig plekkie zoeken.

Mijn grote groep bestaat uit een kei van een castraat en 24 dames. Zij hebben een flinke kamer helemaal tot hun beschikking.
Verder nog enkele beren koppels en een oudere castraat met zijn twee senior dames.

Het is elke keer genieten om ze te zien knabbelen aan net gevulde hooi ruiven of gemoedelijk samen groente en fruit zien eten.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-24 20:01

Ik blijf die dommige uitstraling ook zo fantastisch vinden :') Ze zijn wel een stuk slimmer dan ze er uit zien! Ze kunnen zelfs denkspellen van de hond :D
djinnie schreef:
Hahaha, dat buit mee slepen, zo koddig. Hier rennen een aantal dames met hun buit, koppie helemaal hoog en een rustig plekkie zoeken.

Mijn grote groep bestaat uit een kei van een castraat en 24 dames. Zij hebben een flinke kamer helemaal tot hun beschikking.
Verder nog enkele beren koppels en een oudere castraat met zijn twee senior dames.

Het is elke keer genieten om ze te zien knabbelen aan net gevulde hooi ruiven of gemoedelijk samen groente en fruit zien eten.

Wat zal dat een fantastische castraat zijn met 24 dames! Tommie vond 4 na een paar dagen al veel te vermoeiend. Ik heb eigenlijk ooit maar één castraat gehad die zijn werk deed, maar ze zijn wel lief :+

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 09:29

Deze castraat, Snowball, is een geweldige vent. We hebben hem als klein gupje als castraat uit een Belgische opvang gehaald en toen we hem in real life zagen vonden we het maar een klein manneke. Maar hij is een geweldige castraat. Lief voor alles wat er loopt, maar laat zich absoluut niet opzij schuiven.

We hebben een keer gezien dat Blue Mimosa ruzie had met een andere zeug, dat ze vervolgens Snowball ging halen en dat Snowball mee kwam en die andere zeug op de donder gaf. _O-

Onze andere castraat, Tip, doet dan juist niks. Die is van het type hear no evil, see no evil. :))

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-24 19:07

djinnie schreef:
Deze castraat, Snowball, is een geweldige vent. We hebben hem als klein gupje als castraat uit een Belgische opvang gehaald en toen we hem in real life zagen vonden we het maar een klein manneke. Maar hij is een geweldige castraat. Lief voor alles wat er loopt, maar laat zich absoluut niet opzij schuiven.

We hebben een keer gezien dat Blue Mimosa ruzie had met een andere zeug, dat ze vervolgens Snowball ging halen en dat Snowball mee kwam en die andere zeug op de donder gaf. _O-

Onze andere castraat, Tip, doet dan juist niks. Die is van het type hear no evil, see no evil. :))

Wat een held! Tommie is ook een mini, hij is de eerste dagen fanatiek en rent meteen op ruzies af. Na een dag of drie vindt hij het wel weer mooi geweest, dus dan slaan de zusjes weer toe :+

Zo grappig dat Blue Mimosa hem zelf ook inzet. Ze zijn best slim :))