Welke automatische voerbak voor katten is nauwkeurig qua gewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadua

Welke automatische voerbak voor katten is nauwkeurig qua gewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 10:31

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een automatische voerbak voor onze kat Luna. Ik had de Zedar A600 besteld, maar deze blijkt erg onnauwkeurig. De ene keer komt er per portie 3 gram uit en de andere keer 10 gram. Onze kat heeft hartproblemen en voor haar is een dieet met de juiste hoeveelheid noodzakelijk. Daarnaast wil ik er gewoon op kunnen vertrouwen dat ze voldoende binnenkrijgt, maar ook niet veel te veel.

Hebben jullie tips?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:52

Hoi!
Is zo'n draaiende voerbak misschien een optie?
Je vult dan ieder afzonderlijk bakje zelf met de juiste hoeveelheid en de bak roteert steeds.
Zo eentje: voorbeeld
Dat is meer werk dan zo'n Zedar, maar wel nauwkeuriger. Het grote nadeel is wel dat niet opgegeten brokjes niet meer te bereiken zijn voor de kat. Ook moet hij (veel) vaker bijgevuld worden.

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-24 16:08

Konstantine schreef:
Hoi!
Is zo'n draaiende voerbak misschien een optie?
Je vult dan ieder afzonderlijk bakje zelf met de juiste hoeveelheid en de bak roteert steeds.
Zo eentje: voorbeeld
Dat is meer werk dan zo'n Zedar, maar wel nauwkeuriger. Het grote nadeel is wel dat niet opgegeten brokjes niet meer te bereiken zijn voor de kat. Ook moet hij (veel) vaker bijgevuld worden.

Die heb ik in het verleden inderdaad gehad voor mijn andere kat, maar die kunnen katten vaak vrij gemakkelijk open krijgen. En aangezien deze echt een monster is met eten betreft, zijn we bang dat ze dat open maakt :)