Katten en kou

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Katten en kou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 22:23

Ik heb wat vragen rondom mijn senior kat en de winter.

Zou hij het koud kunnen hebben wanneer de verwarming in de nacht uitstaat? De temperatuur zakt dan naar minimaal 16 graden. Hij heeft dekentjes etc waar hij op slaapt.

Wij slapen altijd met het raam open dus onze slaapkamer kan behoorlijk afkoelen. Toch komt bij ons liggen, op de deken tegen ons aan. Ik kan me dan niet voorstellen dat hij het niet alsnog koud heeft. Ook als het vriest staat ons raam open. Hij kan natuurlijk kiezen ergens anders te slapen, maar misschien wilt hij dan graag bij ons slapen en kiest hij gezelschap boven warmte?

rien10

Re: Katten en kou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 22:27

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-24 22:30

Nou ik heb zelfs een elektrisch dekentje gekocht om op te liggen in bed alleen uiteraard als hij doorheeft dat ik hem daarop wil hebben vind hij het gek en slaapt hij overal behalve daar op.

Ook had ik het elektrisch dekentje op zijn vast slaapplek gelegd beneden maar ook daar wilde hij toen niet meer liggen.

Die jij stuurt is overigens wel erg handig zonder stroom. Dat ding die ik nu heb gaat uit veiligheid automatisch weer uit.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 22:36

Tja, dan heb je je antwoord toch? Hij heeft het niet koud.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 14:40

Mijn oudje van ruim 17 jaar slaapt op zolder waar we geen verwarming aan hebben. Daar wordt het 's nachts meestal niet warmer dan 13-14 graden. Heeft ze geen moeite mee. Ze kiest er zelf voor.

Katten hebben een warme vacht en vaak zoeken ze wel goede plekken op om te slapen, zoals bij jullie op bed. Ik zou me er niet zo heel druk om maken. Genoeg katten die de nacht buiten doorbrengen.

ASF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 16:16

Katten hebben het niet snel koud is mijn ervaring. Mijn eerste kat sliep altijd bij mij op bed en ik had net als jij ook altijd een raam open. In de 10 jaar dat ik haar bij me heb mogen hebben is ze 1 keer bij me onder het dekbed gekropen. Dat was tijdens een extreem koude nacht.
Voor nummer 2 legde ik op zijn oude dag weleens een warme kruik op zijn plekjes, maar op 1 keer na heeft hij er nooit bij gelegen. Die ene keer was hij ziek.. In de zomer lag hij wel graag bij de bevroren flesjes die ik (uiteraard gewikkeld in een doek) voor hem neerlegde, dus hij begreep het wel, denk ik.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 23:08

Mijn senior ligt op bed of op de bank of gewoon op de vloer(bedekking).

Mijn junior van 5 heeft altijd een 'koude kont' :D en kruipt onder dekentje op de bank of onder mijn dubbele dekbed (bij beide soms ook de electrische deken aan). Dat hij nog niet gestikt is verbaast me nog steeds.

Katten zijn vreemde wezens :+