Goede dierenarts Den Haag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Goede dierenarts Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 11:52

Ik had een dierenarts praktijk op het oog maar helaas zag ik net een recentelijke negatieve review en weet het niet meer zeker. Het moet bereikbaar zijn met de auto (dus parkeergelegenheid) en niet buitensporige bedragen hanteren en uiteraard diervriendelijk en genoeg kennis. Ik heb zelf een Maine Coon poes) 4 maanden oud momenteel) en woon in Den Haag Zuid (nabij kerketuinen) en er komt een wat oudere poes nog bij .

Lisitano

Re: Goede dierenarts Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:11

Ik ga al jaren naar Makker en ben heel tevreden. Die zit bij de Leyweg. Een fijne dierenarts die heel fijn meedenkt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:29

Rennie89 schreef:
Ik had een dierenarts praktijk op het oog maar helaas zag ik net een recentelijke negatieve review en weet het niet meer zeker. Het moet bereikbaar zijn met de auto (dus parkeergelegenheid) en niet buitensporige bedragen hanteren en uiteraard diervriendelijk en genoeg kennis. Ik heb zelf een Maine Coon poes) 4 maanden oud momenteel) en woon in Den Haag Zuid (nabij kerketuinen) en er komt een wat oudere poes nog bij .

Vergeet niet dat reviews makkelijker geschreven worden als de ervaring negatief is. Als deze review blijft staan en verder de reviews in langere periode positief zijn zou ik er niet veel achter zoeken. Tegenwoordig doet men het sneller fout dan goed.
Verder geen ervaring in jou regio

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 12:37

En een dierenarts kan altijd een keer mis zitten met een diagnose en een operatie gaat soms wel mis.

Ik ga naar dierenkliniek Spaland, maar die zit in Vlaardingen en Schiedam.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:58

Ik ben heel tevreden over Animo op de laan van meerdervoort.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 15:01

Geen ervaring met die regio maar wil ook meegeven dat een negatieve review niet alles zegt. Helemaal niet bij een dierenarts waar de emoties vaak hoog oplopen.

Ik zou kijken naar dingen als, draait de praktijk spoed,kunnen ze thuis komen indien nodig, hebben ze vaste dierenartsen waar je terecht kan en of het klikt tussen jou en de dierenarts

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 15:26

Lisitano schreef:
Ik ga al jaren naar Makker en ben heel tevreden. Die zit bij de Leyweg. Een fijne dierenarts die heel fijn meedenkt.

Dat was toevallig ook 1 van de klinieken die op mijn lijstje staat, ik denk dat ik deze morgen bel of ze nog 2 patiënten aannemen, 1 poes heeft blaasgruisproblemen dus is wel fijn als ik een vaste dierenarts heb. Dankjewel!

En bedankt voor de rest van de tips!
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 15-12-24 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 15:28

Wij gingen altijd naar de dierendokter aan de javastraat (is alleen geen zuid), maar ik heb hier zeer positieve ervaringen mee met onze katten. Hele kundige artsen en veel geduld bij angstige dieren.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 15:33

Vraag vooral naar hoe de spoeddiensten verdeeld zijn.
Ik denk dat het in die regio lastig is om iemand te vinden die de nachten nog zelf doet, waarschijnlijk moet je dan naar een duur Dierenziekenhuis van Evidensia of Anicura. Vraag waar dat is, hoe ver het is.

Sommige hebben nog een dienstenkring dat je in het weekend overdag en doordeweeks tot 23u, nog bij een collega praktijk terecht kan.
Maakt een flink verschil in kosten en soms ook in afstand.

En laat je niet afschrikken door een negatieve review. Die vindt je bij elk bedrijf wel.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 15:37

Nyaleti schreef:
Ik denk dat het in die regio lastig is om iemand te vinden die de nachten nog zelf doet, waarschijnlijk moet je dan naar een duur Dierenziekenhuis van Evidensia of Anicura. Vraag waar dat is, hoe ver het is.

Sommige hebben nog een dienstenkring dat je in het weekend overdag en doordeweeks tot 23u, nog bij een collega praktijk terecht kan.

En laat je niet afschrikken door een negatieve review. Die vindt je bij elk bedrijf wel.

Dit.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-24 15:43

Nyaleti schreef:

Bedankt! Ik had vroeger 2 klinieken, ranzijn voor de avond en weekend klusjes en een andere kliniek voor de normale dingen, maar ben sindsdien van stad verhuisd en het is best lastig iets in de omgeving te vinden wat ook in het weekend werkt. Ik had er een paar jaar geleden 1 gevonden voor mijn hamster voor inslapen op een zaterdag om 6 uur in Rijswijk maar niet ideaal als het spoed is.

Ik vind het zo lastig omdat ik hier, afgezien van die kliniek in Rijswijk, totaal niet bekend ben met de dierenarts praktijken.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 15:57

https://dierenartsenkringhaaglanden.nl/

Uit deze kring hebben er altijd twee praktijken spoed-/weekenddienst. Ik zit zelf bij Breuk, maar daar afgezien van een keer een prikje halen (gelukkig) nog geen verdere ervaringen mee.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:03

Rijswijk is AniCura toch? Een spoed kliniek in Rijswijk hoor ik teveel slechte verhalen over.

Ik ben totaal niet bekend in de omgeving dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar ik zou gewoon rond bellen want soms staat het echt heel onduidelijk vermeld op de website. "24/7 bereikbaar voor spoed" = je kan ons nummer bellen maar we verbinden je gewoon door naar x dierenarts of naar het grote Dierenziekenhuis. Dus trap daar niet in en zorg dat je het weet voordat je het een keer nodig hebt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:35

Ik ben meerdere keren in Rijswijk geweest en ik heb er dan weer goede ervaringen mee. Mijn hond werd er ook 1,5 jaar lang elke maand gezien en ze dachten qua kosten juist heel goed mee. Zonder te vragen.
Ik heb ook met de handen in het haar gestaan en heb nooit het idee gehad dat ze me probeerde te naaien. Altijd duidelijke communicatie en het belang van de hond voorop. In onze situatie had mijn partner al zijn geld over gehad voor allerlei helpende behandelingen maar de dierenarts adviseerde zoals ze moest doen: ophouden en inslapen. Ik heb me heel gehoord gevoeld, er is alle tijd voor ons genomen en ze zijn continu vriendelijk gebleven en hebben met ons meegedacht.

Je hebt in Den Haag het Evidensia dierenziekenhuis dat veel gebruikt wordt voor spoed. Daar heb ik gelukkig dan weer geen ervaring mee. Het is in elk geval op de goudenregenstraat/segbroeklaan dus ook redelijk te doen voor Rennie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:42

Bijna alle dierenartsen in Den Haag zijn onderdeel van Caressa, Evidensia of Anicura. Wat veel invloed heeft op de prijzen. Die aangesloten dierenartsen proberen je ook altijd in (onnodige) vervolgonderzoeken te praten. Ik heb juist meer interesse in een dierenarts die dat niet is (nog zelfstandig werkt).
Voor spoed kun je altijd wel terecht bij Evidensia.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:49

Voor operaties ging ik (wonend in Den Haag) altijd naar Dierenartsenpraktijk Sleeuwijk (nu overigens ook van Anicura). Een speciale kortsnuiten praktijk. Nu heb ik geen kortsnuit maar het prettige van die dierearts was dat je je hond op afspraak kon brengen. En wachten tot na de operatie. Je kon dan bij het inslapen en uitslapen van je dier zijn. En doordat alle operatiekamers een glazen wand hadden, kon je ook de operatie zien.
Maar het fijnste vond ik wel dat je je dier niet hoeft achter te laten en dan een keer gebeld wordt tot ze ermee klaar zijn. En bij het in- en uitslapen kunnen zijn is heel fijn voor je hond.
Nog geen kliniek gevonden dichterbij die dat ook doet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:52

Dierenkliniek Bezuidenhout in de Theresiastraat.
Ik liep toen met mijn kat met een allergische reactie bij Mariahoeve. Daar werd alleen naar een voedselallergie gekeken en niet naar een omgevingsallergie.
Toen ik bij de Theresiastraat kwam was de dierenarts de eerste die een voedselallergie uit wilde sluiten.
Dus voor mij een dierenkliniek die verder kijkt dan alleen 1 ding.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 17:37

Babootje schreef:
Voor operaties ging ik (wonend in Den Haag) altijd naar Dierenartsenpraktijk Sleeuwijk (nu overigens ook van Anicura). Een speciale kortsnuiten praktijk. Nu heb ik geen kortsnuit maar het prettige van die dierearts was dat je je hond op afspraak kon brengen. En wachten tot na de operatie. Je kon dan bij het inslapen en uitslapen van je dier zijn. En doordat alle operatiekamers een glazen wand hadden, kon je ook de operatie zien.
Maar het fijnste vond ik wel dat je je dier niet hoeft achter te laten en dan een keer gebeld wordt tot ze ermee klaar zijn. En bij het in- en uitslapen kunnen zijn is heel fijn voor je hond.
Nog geen kliniek gevonden dichterbij die dat ook doet.

Kan dat allemaal nog nu het een Anicura is? Betwijfel het namelijk :=
Sleeuwwijk stond inderdaad bekend doordat je kon mee kijken bij een operatie maar denk niet dat AniCura daarmee akkoord gaat.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 15:33

Babootje schreef:
Bijna alle dierenartsen in Den Haag zijn onderdeel van Caressa, Evidensia of Anicura. Wat veel invloed heeft op de prijzen. Die aangesloten dierenartsen proberen je ook altijd in (onnodige) vervolgonderzoeken te praten. Ik heb juist meer interesse in een dierenarts die dat niet is (nog zelfstandig werkt).
Voor spoed kun je altijd wel terecht bij Evidensia.

Nee, niet alle dierenartsen zijn onderdeel van een van bovenstaande.
Er is nog steeds een spoedkring, gelukkig.
Hierbij de website, met deelnemende praktijken:

https://dierenartsenkringhaaglanden.nl/ ... n-op-kaart

Ik ben vorig jaar overgestapt naar DAP Laakkwartier. Fijne dierenarts, hart op de juiste plek. En dus aangesloten bij bovenstaande kring. Ik ken er 2 anderen van, en die zijn ook heel fijn. Breuk en Doorne en Auwerda zijn dat. Daar ben ik destijds voor spoed terecht gekomen. Fijn meedenkend, en niet alleen maar op het geld trekken zitten.
Ook een goede is De Graauw, die zit in Zoetermeer. Zit ook aangesloten bij deze kring. Wat dat betreft jammer dat ik Zoetermeer net iets te ver vind.

Hiervoor bij Pets Health gezeten. is inderdaad Evidensia, en dat is alleen maar geld trekken en drama. Verzwijgen van dingen die pas naar boven kwamen bij het overstappen van dierenarts en dus het dossier in zien. Niet heen gaan dus.

DAP Bezuidenhout is volgens mij Anicura. Die vervolgonderzoeken zijn fijn als er iets aan de hand is, maar doen ze dus ook als er niets aan de hand is ;)