Ik heb een paar jaar geleden met mn moeder en zus een aantal van deze zwerf katten huisjes gemaakt voor een stichting hier in de buurt. Is een leerzaam en mooi project om deze keer met mijn kinderen te gaan doen/knutselen. Is er toevallig iemand in de buurt van Nijmegen die dit soort piepschuim boxen wil doneren?
ja natuurlijk, daar heb je gelijk in. Heb je misschien een idee van iets wat makkelijk te verwerken is en wat niet slecht is voor het milieu ? het moet wel te "knutselen" zijn voor kinderen van 7 en 9 jaar , ik zag bijv een keer huisjes gemaakt van oude autobanden en dat was super mooi gemaakt maar dat lukt ons niet
Ik gok dat houtbewerking nog de beste, en solide, optie is eigenlijk. De kinderen onder begeleiding laten (figuur)zagen en dan lijmen, met lijmklemmen vastzetten en laten drogen zoiets? Eventueel met hulp van handige vrienden/ familie?
ja dat zou ook meest duurzame optie zijn maar hout is ook best wel duur op het moment vooral hout wat buiten in weer en wind goed moet blijven. ik ga even zoeken. Sowieso worden de huisjes wel steeds nagekeken; degene die de stichting runt voor de zwerfkatjes gaat ze ook voeren en als ze zien dat een huisje niet meer goed is dan nemen ze die mee ; het is dus niet zo dat de kapotte huisjes in de natuur achter blijven ofzo. De oude huisjes zijn best lang mee gegaan maar toch zou houten huisjes het fijnste zijn denk ik ook
Dat isoleert ook en het is glad afgewerkt. Niet alleen fijn tegen het in korreltjes in de natuur terechtkomen, maar ook dat katten en andere dieren er niet aan gaan knagen en van eten. Die rooie van ons doet niks liever dan aan piepschuim en plastic knagen.... en die heeft zelfs altijd goed voer en alles tot zijn beschikking