Ha bokkers,
Ik was even benieuwd naar jullie ideeen over deze situatie. Wij hebben inmiddels een jaar of twee twee poezen bij ons in de tuin wonen (we wonen vrijstaand met grote tuin). We hebben ze vanaf kitten (ook laten enten, chippen, steriliseren). Ze hebben hun eigen hokje waar we ze altijd eten geven, daar staan ook poezenmandjes waar ze regelmatig liggen. Toen we ze net hadden hebben ze ook in dit hokje gewoond tot ze naar buiten konden. In de deur van het hokje zit een kattenluikje, ze kunnen dus naar binnen en buiten wanneer ze willen.
Nu hebben we ze al een aantal dag niet echt gezien, ook niet met voer geven. Normaal komen ze altijd rond voertijd bij de ramen zitten of komen ze als we roepen. Wel zien we een andere kat en hebben we katten horen vechten. Nu zag mijn vriend vanochtend een andere kat in het hokje liggen - in het mandje van 1 van onze eigen katten. We vermoeden dus dat die andere kat onze eigen katten verjaagd heeft en zich dat hokje en de tuin heeft toe geeigend. Daar zitten wij natuurlijk niet op te wachten, wij willen gewoon onze eigen lieve tuinpoezen in de tuin.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat de "vreemde" kat hier niet meer komt, en onze tuin weer van onze eigen katten maken? Kattenluikje met chipherkenning? Vreemde kat steeds wegjagen (lijkt ons niet heel handig, want onze tuin is dus heel groot)? Ik hoor graag of jullie nog goede ideeen hebben....