Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:De eerste vraag die in me op komt is waarom je haar niet de aandacht kan geven die ze verdient?
Binky was een schootkat dus het klinkt alsof je wel genoeg in huis bent om lekker te knuffelen. Waarom kan dat met Laika niet?
Lindsey_99 schreef:Onze kat is erg onafhankelijk (kwam aanlopen, we schatten hem toen ruim een half jaar) en is meestal buiten te vinden, of ligt boven ergens te pitten. Hij komt voor aandacht als het hem uitkomt. Ik vermoed dat Laika het prima vindt, en wellicht iets meer aandacht vraagt dan voorheen. Maar het idee dat ze ongelukkig is, of elders beter af...op haar leeftijd zou ik haar niet meer herplaatsen en accepteren dat ze is zoals ze is.
mika11 schreef:Ik vind het wel sneu om een oude kat weg te doen.
Wat zou dan het ideale huisje zijn, waar jij over schrijft?
Bij wat voor iemand zou ze beter af zijn?
Misschien ken je iemand in je familie of vrienden?
Zo'n oud beestje zou ik niet op marktplaats o.i.d. zetten, dan kan ze beter bij jullie blijven waar ze het in principe goed heeft.
Cantheon schreef:Nyaleti schreef:De eerste vraag die in me op komt is waarom je haar niet de aandacht kan geven die ze verdient?
Binky was een schootkat dus het klinkt alsof je wel genoeg in huis bent om lekker te knuffelen. Waarom kan dat met Laika niet?
Goede vraag, dat heb ik inderdaad onvoldoende toegelicht. Drie jaar geleden zijn wij ouders geworden en ons kind was ook nog eens een hele slechte slaper. Dat gaf al duidelijk minder tijd voor de katten. Dit werd enigszins gecompenseerd door het feit dat mijn man na de geboorte van de kleine 2,5 jaar thuis was. Sinds juni is hij weer aan het werk en hij doet nog een studie. Daarnaast ben ik meer avonden gaan werken. Voor Binky was dit dus maar hele korte tijd, totdat hij overleed. Daarnaast vraagt Laika op een hele andere manier aandacht dan Binky deed. Binky kwam tegen je aan liggen, daar legde ik een hand op die een beetje kroelde en dan lag hij rustig een uur. Laika staat het liefst naast je keihard kopjes te geven en dat ben ik na 5 minuten een beetje zat. Is dit voldoende antwoord op je vraag?