Even van me afschrijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Even van me afschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 19:25

Ik had de dierenarts voor Gandhi bij me op stal, Gandhi loopt kreupel en heeft zwelling en ontsteking in het elleboog gebied. Na een injectie is hij erg opgeknapt, hij moet eigenlijk boxrust maar na 1 dag is gebleken dat het meer kwaad doet dan goed, daar hij rond blijft lopen en tegen de deur botsen om te proberen of die wil breken en het zweet na uren tappelings langs zijn lijf liep. Hij kalmeerde gewoon niet, ook niet met een pony naast hem.
De volgende dag moest ik met Pompom, mijn oude kater naar de dierenarts. Hij heeft een chronish luchtweg probleem en moest een prednison injectie en kreeg pillen mee en die avond zag ik dat Maria, 1 van de poezen, een gat in de vel in het hals/borst gebied had. Ze was besprongen door de jonge kater. Die is gecatsreerd, maar heeft af en to nog dekneigingen en daar hoort vastbijten bij. Ze moet gedraait hebben om onder hem uit te komen. ik zag wel haar in zijn bek, maar ik dacht nooit aan een echte wond, tot ik haar, toen ik op bed lag, van onder af zag toen ze op mijn borst kwam zitten. Een gapend gat. Het bloedde niet, maar had duidelijk wel hechtigen nodig, ik keek zo op de spieren eronder.
Ik kon de volgende ochtend, zaterdag, bij de diereanarts terecht. Er moest dood vel weggesneden om goed te kunnen hechten en één en ander moest onder narcose gebeuren. Het leverde een stuk of negen hechtingen op. Ik moest haar om 12.00 weer halen. Normaal had ze langer kunnen blijven, maar omdat het zaterdag was, kon dat niet, dus ze was nog behoorlijk onder invloed van de narcose toen ik haar thuis was. Omdat ze met de kap overal tegenaan liep, deed ik geen oog dicht die nacht en ik ben midden in de nacht opgestaan om hem af te doen en een sok te verknippen om een hesje te maken.
Morgen gaan de hechtingen er gelukkig uit, want het hesje is inmiddels flink gerafeld.
Nou,dat was het hele verhaal. Bedankt voor het lezen. Dit zijn de patienten:

Gandhi, met het aangetastte been naar voren.
Afbeelding

Hier Pompom en Maria samen.

Afbeelding

joyce83

Re: Even van me afschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 19:27

Pff alles tegelijk is ook niet fijn. Hopen dat ze snel weer erbovenop zijn.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-24 19:42

Dank je wel. Ja, het is vooral dat het drie opeenvolgende dagen waren. De dag dat Vincent (rescue paard) hier 5 jaar was viel erin en ik zou een video maken voor mijn kanaal, maar daar had ik helemaal geen zin meer in.
Maria heeft verder gelukkig ergens last van en morgen gaan de hechtingen eruit.
Bij Pompom is het eigenlijk een aflopende zaak, maar voor nu is hij er weer bovenop.
Bij Gandhi doen de poeders helaas niet veel, dus die moet binnenkort waarschijnlijk wel weer een injectie en bij hem wordt het een slepend iets, omdat het een gewricht is dat je niet op slot kunt zetten ofzo en boxrust werkt dus niet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 23:10

Hoe ging dat gezegde ook alweer, al het slechte komt in drieën? Ongeluk komt altijd in drieën?
Hopelijk heb je het dan voorlopig ook weer gehad met de ellende, het is altijd naar als dieren wat mankeren. Bij mensen natuurlijk ook natuurlijk, maar mensen kunnen wel aangeven dat ze pijn hebben en precies waar, een mens kan je ook uitleggen wat wel en niet verstandig is om te doen met bewegen... Dieren zijn dan zo kwetsbaar. Sterkte met de patiënten!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-24 16:36

Dank je. Maria is vandaag van haar hesje en hechtingen verlost.

Ik moest eerst nog naar de gemeentelijke dierenartspraktijk omdat gebleken had dat de chip niet geregistreerd was door de dierenarts via wie ik haar geadopteerd had. Dat kon mijn dierenarts niet in orde maken, dat moest weer via de gemeentelijke. Die moest een foto nemen met de chiplezer erbij als bewijs. De dierenarts via wie ik haar geadopteerd heb zit er al een jaar niet meer. Ze bleek ook niet in het boekje aangegeven te hebben dat Maria is gesteriliseerd, dus dat hebben ze ook meteen maar gedaan. Ik vroeg of ze ook niet de hechtingen eruit konden halen, maar nee, dat konden ze niet, de dierenarts zelf was er niet en de vrouwen die er waren hadden blijkbaar geen praktijk ervaring.
Dus weer mee op de scooter naar het volgende adres. Daar kon de dierenarts wel vlot de hechtingen eruit halen terwijl ik de kin van Maria omhoog hield en de assistente een pootje vasthield,zodat Maria niet zou "helpen".

Wachten op haar beurt:
Afbeelding

Even snel een foto genomen van de hechtingen voordat de dierenarts ze eruit ging halen:
Afbeelding

Eenmaal weer thuis werd er flink op de grond gerold, blij dat ze van het hesje af was.
Afbeelding

Ze heeft ook meteen een uur op schoot gezeten en ze was erg spraakzaam.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-24 22:16

Ik heb de oude kater Pompom gisteren in moeten laten slapen.
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 22:38

Ahhh... rust zacht knappe Pompom... en jij sterkte met dit verlies Lusitana!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 10:32

Heel veel sterkte :(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 15:00

Het komt ook altijd allemaal tegelijk en dan is het ook veel meer dan je hebben kan. :(:) Zorgen voor je dieren en zorgen hebben om je dieren kan soms heel zwaar voelen.

Ik hoop dat ze vlot herstellen. Sterkte!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 18:47

Pompom heeft het helaas niet gehaald, Jessix.
Dit is één van een serie die ik genomen heb een paar dagen voordat ik hem in heb laten slapen. Met poes Tina. Die bracht veel tijd met hem door en was ook bij hem voordat ik met hem naar de dierenarts ging.

Afbeelding

Dit is zijn graf.

Afbeelding

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 18:59

Wat verdrietig! Veel sterkte en beterschap voor de rest.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:05

Pompom was duidelijk zeer geliefd, mooi stukje heb je voor hem gemaakt
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 09-12-24 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 17:40

Oh wat verdrietig! Sterkte ! Hij heeft een mooie rustplaats gekregen.