De volgende dag moest ik met Pompom, mijn oude kater naar de dierenarts. Hij heeft een chronish luchtweg probleem en moest een prednison injectie en kreeg pillen mee en die avond zag ik dat Maria, 1 van de poezen, een gat in de vel in het hals/borst gebied had. Ze was besprongen door de jonge kater. Die is gecatsreerd, maar heeft af en to nog dekneigingen en daar hoort vastbijten bij. Ze moet gedraait hebben om onder hem uit te komen. ik zag wel haar in zijn bek, maar ik dacht nooit aan een echte wond, tot ik haar, toen ik op bed lag, van onder af zag toen ze op mijn borst kwam zitten. Een gapend gat. Het bloedde niet, maar had duidelijk wel hechtigen nodig, ik keek zo op de spieren eronder.
Ik kon de volgende ochtend, zaterdag, bij de diereanarts terecht. Er moest dood vel weggesneden om goed te kunnen hechten en één en ander moest onder narcose gebeuren. Het leverde een stuk of negen hechtingen op. Ik moest haar om 12.00 weer halen. Normaal had ze langer kunnen blijven, maar omdat het zaterdag was, kon dat niet, dus ze was nog behoorlijk onder invloed van de narcose toen ik haar thuis was. Omdat ze met de kap overal tegenaan liep, deed ik geen oog dicht die nacht en ik ben midden in de nacht opgestaan om hem af te doen en een sok te verknippen om een hesje te maken.
Morgen gaan de hechtingen er gelukkig uit, want het hesje is inmiddels flink gerafeld.
Nou,dat was het hele verhaal. Bedankt voor het lezen. Dit zijn de patienten:
Gandhi, met het aangetastte been naar voren.

Hier Pompom en Maria samen.