[VOLG] Een maand lang Snackelplezier! Jozi!

Moderators: Muiz, NadjaNadja, ynskek, Essie73, Ladybird, Polly, Firelight

MarlindeRooz
Correspondent

[VOLG] Een maand lang Snackelplezier! Jozi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-24 08:06

Van 29 november tot 2 januari ben ik de gelukkige babysitter van teckel (ook wel snackel) Jozi. Jozi is een reu van (ik denk) 4 of 5 jaar oud?

Zijn baasjes zijn Zuid-Afrikanen en bezoeken deze maand hun familie. Jozi is ook vernoemd naar Johannesburg. :D Ik pas al een aantal jaar af en toe op Jozi.

Jozi is zeer verwend, dramatisch en eenkennig. Maar voor zijn “inner circle” is het een heel leuke hond. Hij voelt je emoties aan, knuffelt met je en is graag bij jou. Jozi en ik hebben een enorme klik en kunnen het super goed vinden. Ik ben sinds dit najaar weer vrijgezel na 4 jaar een relatie en ik woon weer alleen. Dus dan is het heerlijk om een maand je beste vriendje bij je te hebben.

In dit topic kan je al zijn dramatische avonturen volgen. Want het lijden dat Jozi doet is afgrijselijk zwaar. ;( Ik zal elke paar dagen een update volgen zodat jullie zijn lijden kunnen volgen.

Afbeelding

Ik weet dat zijn nagels te lang zijn, het lukt de baasjes niet om deze te knippen. Dit ga ik woensdag met een vriendin doen

fjordjes

Re: [VOLG] Een maand lang Snackelplezier! Jozi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 08:22

Ahhh veel plezier met hem! Ga je samen met hem de kerstboom neerzetten?

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-24 08:25

Die stond al haha! We hebben wel matchende kersttruien! _O-

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 08:26

Jozi <3

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 08:30

MarlindeRooz schreef:
Die stond al haha! We hebben wel matchende kersttruien! _O-

_O-

Ik verheug me op een maand Jozi <3 .

Homo sapiens non urinat in ventum.
Bucas Smartex Rain 135/183 https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... at-135-183

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 08:35

Ik ga volgen! Sinds mijn ‘lease’ hondje overleden is mis ik het echt. Helemaal als het (zoals nu) even niet lekker gaat.

Veel Jozi plezier de komende tijd en leuk dat je het met ons wil delen!!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 09:45

Leuk, ik volg! :D

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Telpeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 10:40

Jaa Jozi!

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
Popcorn smiley: http://www.migaria.com/popcorn.gif

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 10:43

Ik ben toch zó benieuwd naar jullie matchende Takkie truien :):)

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 11:24

Bootsiebob schreef:
Ik ben toch zó benieuwd naar jullie matchende Takkie truien :):)

Same _/-\o_

Kapotte teckel is back! :):)

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-24 18:07

Daar komt een serieus goede foto van! _O- We gaan in Utrecht stad een mini shoot doen haha.

Bedankt voor alle leuke reacties! Ik zal vanavond of morgen even een update doen van zijn zware weekend. Het was weer heeeeeeeel zwaaaaaar. :j :D

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 23:13

Super leuk! ik ga volgen.

Voor de nagels zou je de baasjes een "krabbord" kunnen aanraden.
Dit werkt top voor mijn whippet die nagels knippen ook vreselijk vind. En was ook snel aangeleerd dat als hij over dat bord krabte hij een snoepje kreeg. Slijt het ook vlot van. Voor achterpoten misschien wel wat lastiger.

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-24 11:53

Zo’n krabbord ga ik ze aanraden ja! Maar je kan prima zijn nagels knippen hoor. Hij doet alleen zelf alsof hij sterft dan. Maar als je dat negeert wil het prima. :P

——

Update:

Vrijdag
Vrijdag heb ik hem opgehaald bij de buren van zijn baasjes. Daarna zijn we lekker naar huis gereden en hebben we op de bank gerelaxed. Hij slaapt bij mij in bed dus hij begon om 21:00 al te zeuren dat hij naar bed wilde. _O-

Zaterdag
Zaterdag was een hele drukke dag. Maar Jozi is geen ochtend hond. Na een nacht moet je eerst bijkomen van de nacht met een ochtenddutje!

Afbeelding

Eerst moesten we 25 min heen en 25 min terug rijden om een vaatwasser op te halen. Hij werd heeeel boos toen de meneer de mini vaatwasser in de auto zette. Hoe durfde hij!!! :’)

Daarna gingen we op naar mijn zusje, om met haar en haar poedel naar het centrum te gaan om te winkelen. Tijdens het winkelen heeft hij zich perfect gedragen. Lekker rustig in de paskamer wachten en liggen tot ik klaar was. Hij was wel dramatisch, want als we even naar buiten gingen bij haar thuis. Dan ging hij voor de deur zitten janken omdat hij naar binnen wilde. Want buiten was het niet minimaal 23 graden met zon (en windstil graag). En dat zijn gewoon hele vreselijk omstandigheden om in te verblijven. En dan was er ook nog haar Poedel Sammy die steeds met hem wilde spelen. :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens gingen we naar mijn ouders om daar te eten. Hij vindt mijn ouders niet zo heel leuk, ook al heeft hij ze vaker gezien. := Dus dat we na het eten vrij snel naar huis gingen vond hij een goed plan. Dat ik die avond op de bank in slaap viel kon echt NIET. Slapen doe je in bed samen met Jozi. Dus hij maakte me netjes wakker om vervolgens voor de slaapkamerdeur te wachten tot ik kwam. :D

Zondag
Zondagochtend viel heel zwaar. :j
Afbeelding

Omdat hij niet mee kan naar mijn werk en hij natuurlijk een maand blijft zijn er soms mensen die op hem passen. Allemaal mensen die hij al kent en waar hij gek op is. Dus zondag paste er een vriendin op hem. Hij was HELEMAAL blij haar te zien! Eerst is ze met hem naar het bos gegaan om 5km te wandelen. Hij vond het heerlijk! (Jammer dat het niet 23 graden en zonnig was maar er was wel koeienpoep om te eten).
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens heeft ze met hem op de bank gehangen. Maar daarna moest ze nog even ergens heen wat ophalen. Maar hij vond dat 5km genoeg was voor die dag. Dus hij wilde niet meer lopen. Dus toen heeft zij ingegeven en hem gedragen in haar boodschappentas. :’)
Afbeelding

Daarna heb ik hem opgehaald en zijn we met z’n drietjes naar de mac geweest. Daar kreeg hij zelfs een koekje en misschien wel wat frietjes! Hij werd nog wel uitgescholden door een Pomeriaan met een jasje aan die matchend was met zijn baasjes trui. “Wie is hier nou de loser” vond Jozi. :j

Daarna was het tijd om op de bank te hangen en te gaan slapen. Om zo weer fris te zijn voor de maandag!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 13:37

zo leuk verteld allemaal.
heerlijk om te lezen en te volgen.

Wiro 06/06/1999 - 07/04/2022
Dankjewel liefste merrie van me, voor alles wat je voor mij betekende.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 14:17

Ik ken Jozi nog niet, maar ga dit zeker volgen :j

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 08:52

Ah, wat is Jozi leuk om te zien! <3
Ik moest hardop lachen om de foto in de shopper. Vond hij dat nou echt niet erg?

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-24 09:40

Konstantine schreef:
Ah, wat is Jozi leuk om te zien! <3
Ik moest hardop lachen om de foto in de shopper. Vond hij dat nou echt niet erg?

Nee hij vindt gedragen worden fantastisch!!

Ik ga zo eens zitten voor een update! :D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:47

Update update update! *\%/*

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-24 09:57

Ik kan helaas nu niet opstaan om m’n iPad te pakken. Er ligt een monstertje te slapen op m’n schoot. -O-

Afbeelding

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 12:52

MarlindeRooz schreef:
Ik kan helaas nu niet opstaan om m’n iPad te pakken. Er ligt een monstertje te slapen op m’n schoot. -O-

[ Afbeelding ]

<3

Homo sapiens non urinat in ventum.
Bucas Smartex Rain 135/183 https://www.marktplaats.nl/v/dieren-en- ... at-135-183

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 22:04

Leuke avonturen weer met Jozi!

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

MarlindeRooz
Correspondent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-24 22:19

Nou een update dan maar! Ik was begonnen maar toen besloten wat mafkezen om enorm veel vuurwerk af te steken. Daar is hij heel bang voor dan gaat hij heel erg blaffen en flippen. Dus kon hem eerst gerust stellen voor ik verder kon. :(:)

—-

2 december zijn we lekker een rondje wezen wandelen hier in de buurt. Tenminste ik vond het lekker. Jozi stierf bijna aan een vreselijk verschijnsel genaamd: REGEN!!! -:(-

De koeien vonden het maar gek zo’n worst op pootjes. :j
Afbeelding
Afbeelding

Daarna was het op 3 december tijd om de rattenkooi schoon te maken. Daar moest natuurlijk assistentie bij komen. Genaamd rattenpoepjeseter Jozi! :j
Afbeelding

Ter afleiding mocht hij zelf ook even snuffelen in mijn snuffelmat!
Afbeelding

Met als toetje een lekker snackje!
KLIK

Als je benieuwd bent hoe een teckel eruit ziet die naar bed wil en moe is, nou zo:
Afbeelding

En zo ziet een teckel eruit die niet uit bed wil, want alles voor 10:00 in de ochtend is praktisch middernacht. :j

KLIK

Op 6 december eerst even lekker geluierd op de bank! :j
Afbeelding

<3
KLIK

Daarna kwam vriendinnetje Wonder op bezoek. Hij is altijd bij die vriendin als ik moet werken. Hij vindt haar erg leuk en gezellig. Ze mochten allebei een lickmat! :9

Afbeelding

Wonder mocht ook!

De volgende dag, 7 december gingen we wandelen met vriendinnen (en blokkers) Sure_Lee en Jets. Sure_Lee had ook een oppashondje. Pino van Blokker Goof. En Jets heeft hondje Oskar.

Groepssnuffel!
Afbeelding

En thuis nog even een snackje! :9
KLIK

En dan DIEP in coma op de bank! :z
Afbeelding

De dag erna was Dobby weer een uitgerust elfje!
Afbeelding

Om vervolgens lekker mee te gaan hardlopen bij de zandvlakte in Doornspijk. Na het hardlopen (3km) kreeg meneer nog even de zoomies op de zandvlakte. Hij is dan wel moddervet maar wel energiek. _O-
Afbeelding

KLIK

Wanneer oppasbaasje weer een zak Bugles opentrekt en vervolgens zegt “Nee jij bent al dik genoeg” :roll:
Afbeelding

Zo ligt hij altijd bij me! <3
KLIK

——

En dan het verslag van vandaag. Hij had een hele zware ochtend. Hij moest eerst uitslapen en vervolgens tot 14:00 op de bank liggen onder de elektrische deken. Jullie kunnen je niet inbeelden wat voor enorm leed dat is.
Afbeelding

Daarna was het tijd voor een bezoekje aan de dierenwinkel. Daar moest meneer zijn eigen snacks uit kiezen. Wat niet heel eerlijk was want hij kan alleen bij de onderste rij. :roll:
Maar na flink snuffelen werden het runder pensstrips. :9 En hij kreeg ook nog mini balletjes, pens trainers en blikjes Edgar en Cooper. Al met al een matige score vond Jozi. Hij kreeg niet eens een koekje bij de kassa zoals de vorige keer. Jozi gaat een slechte review schrijven op TrustPawlot. :n

Daarna reden we door naar Landgoed Tongeren waar we 4km gewandeld hebben. Ik heb via marktplaats een jasje voor hem gescoord. En sindsdien is wandelen in de regen niet gelijk aan langzaam en lijdend sterven. :=

Afbeelding

Afbeelding

KLIK

En toen even thuis lekker een blikje Edgar en Cooper gesmikkeld en toen door naar de kerstmarkt met een vriendin. Hij heeft zich PERFECT gedragen. Heel rustig en lief. Kreeg overal complimenten dat hij zo braaf en rustig was. :j <3

Hij viel lekker op!
KLIK

Natuurlijk was er maar één echte kersster op deze kerstmarkt. En dat was Jozi. {:)
Afbeelding
Afbeelding

Als beloning kreeg hij nog een “pup cup” (slagroom). Dat was het hoogtepunt van de dag vond Jozi! :9
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 22:28

Oh heerlijk! Ik ben fan van jullie!

Don't take anything for granted

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 22:45

Dat jasje, geweldig! :D
Nu wil ik ook een teckel, dat krijg ik er thuis alleen niet door vrees ik. :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 14:42

Ah hij is leuk.

Wat boffen voor de eigenaren dat Jozi bij jou mag logeren.

[o]