Ik heb twee Ragdoll poezen van maart ‘24, ze zijn overigens geen zusjes, maar toevallig wel in dezelfde maand geboren. Eind juni kwam de eerste bij ons wonen, zij had last van een vlooienbesmetting maar voelde zich verder goed. Wij hebben gekozen om Sam’s Field kitten aan haar te voeren, onbeperkt. Op een gegeven moment kregen we het idee dat zij graag een vriendinnetje wou. Verder is zij altijd netjes op gewicht geweest en eet met mate. Zo hebben we de tweede, Ief, begin september opgehaald, was toen al een flinke dame maar was ook nog bij haar moeder dus opzich verklaarbaar.
Ondertussen blijft Ief maar eten, terwijl er altijd eten is en ze dus niet bang hoeft te zijn dat het ‘op’ raakt. We hebben is geprobeerd om er wat tijd tussen te laten als de voerbakjes leeg zijn,

Heeft iemand ervaring met twee poezen met verschillende voedingsbehoeften? En hoe heb je dit kunnen oplossen? Ik ben op zoek naar een goede oplossing: Mia altijd kunnen eten, en Ief zonder obesitas. Als iemand suggesties heeft, hoor ik deze heel graag!

Bijgevoegd een foto van de dikke dame in kwestie: