Ervaringen dierentolk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

renskesanne

Ervaringen dierentolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 13:03

Hallo bokkers :wave:

Mijn huidige kat die is bij mij geboren toen met 12 weken naar een nieuw huisje gegaan. Nu zo’n 6 jaar later had ik van die mensen gehoord dat hij niet op zijn plek was bij hun en de boel daar onder plaste. Hierdoor wouden hun hem naar het asiel brengen. Ik heb toen aangegeven hem liever dan terug te willen, sindsdien is hij weer terug bij mij.

Het plassen in huis heeft hij bij mij 0 keer gedaan. In het begin schrok hij wel overal van. Nu inmiddels ruim een jaar later dat ik hem weer terug heb is hij een stuk kalmer bij mij en vertrouwt hij mij ook wel.
Alleen schrikt hij soms nog heel heftig uit het niets. Vooral als andere mensen over de vloer komen kan hij soms extreem schrikkerig reageren. Dit terwijl de mensen niet op hem afstappen en ze kalm zijn rondom hem.

Nu heb ik wel eens gehoord over dieren tolken en op YouTube video’s voorbij zien komen van paarden tolken. Ik zou dit heel erg graag met mijn kat willen uitproberen om hem beter te begrijpen en hem prettiger in zijn vel te laten voelen. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer van elke dieren tolk die zichzelf aanprijst als de beste.
Hierdoor vraag ik mij af of er misschien bokkers zijn met ervaringen die ze willen delen :D

hahahatsjoe

Re: Ervaringen dierentolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:24

Eduard Deckers haalt trauma's weg, dat is een sjamaan. Marieke van Silvermoon is dierentolk. Met beiden zeer goede ervaringen, met Eduard ook voor mezelf.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 13:43

Ik zou eerst eens naar een DA gaan om zijn zicht/gehoor te laten testen. Bij een kat die uit het niets ergens van schrikt lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat hij gedeeltelijk doof/blind is en die mensen dus niet aan hoort/ziet komen.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 14:02

Ik zou ook eerst medische problemen proberen uitsluiten. Persoonlijk zou ik ook eerder kiezen voor een kattengedragsdeqkundige (met degelijke opleiding) in plaats van een dierentolk. Een gedragsdeskundige kan ook goed helpen om je dier beter te begrijpen én om met bepaalde gedragingen van je kat om te gaan, veiligheid voor je kat te installeren enz. Zelf geen ervaring met dierentolken, wel met ethologen en gedragsdeskundigen. Ik heb op die manier echt zelf heel goed leren kijken naar mijn dieren en kan zo ook snel zeggen hoe mijn dier zich voelt, wat hij/zij nodig heeft, ….

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 23:58

hahahatsjoe schreef:
Eduard Deckers haalt trauma's weg, dat is een sjamaan. Marieke van Silvermoon is dierentolk. Met beiden zeer goede ervaringen, met Eduard ook voor mezelf.

Thanx! Ik zal ze even opzoeken

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-24 00:14

Foaly schreef:
Ik zou eerst eens naar een DA gaan om zijn zicht/gehoor te laten testen. Bij een kat die uit het niets ergens van schrikt lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat hij gedeeltelijk doof/blind is en die mensen dus niet aan hoort/ziet komen.

pateeke schreef:
Ik zou ook eerst medische problemen proberen uitsluiten. Persoonlijk zou ik ook eerder kiezen voor een kattengedragsdeqkundige (met degelijke opleiding) in plaats van een dierentolk. Een gedragsdeskundige kan ook goed helpen om je dier beter te begrijpen én om met bepaalde gedragingen van je kat om te gaan, veiligheid voor je kat te installeren enz. Zelf geen ervaring met dierentolken, wel met ethologen en gedragsdeskundigen. Ik heb op die manier echt zelf heel goed leren kijken naar mijn dieren en kan zo ook snel zeggen hoe mijn dier zich voelt, wat hij/zij nodig heeft, ….

Medisch is meneer al helemaal uitgezocht!
Hij schrikt ook niet helemaal zomaar uit het niets maar meer wanneer andere mensen dan ik bv bewegen, opstaan, lachen etc. Terwijl hij 5 min daarvoor met die persoon zat de knuffelen. Kwa gedragsdeskundige denk ik niet dat het het geen is waar ik naar opzoek ben. Ben daar zelf ook goed bekend mee en ik zie dat dit meer een oude reactie is waarvan ik denk dat iemand die kan communiceren met hem beter kan uitleggen waar zijn schrikreactie vandaan komt.
Gedragingen in het moment weet ik heel goed af te lezen van hem alleen komt dat niet overeen met de situatie.
Hiernaast ben ik in het algemeen ook wel benieuwd wat zo’n iemand weet te vertellen over hem.