Mijn huidige kat die is bij mij geboren toen met 12 weken naar een nieuw huisje gegaan. Nu zo’n 6 jaar later had ik van die mensen gehoord dat hij niet op zijn plek was bij hun en de boel daar onder plaste. Hierdoor wouden hun hem naar het asiel brengen. Ik heb toen aangegeven hem liever dan terug te willen, sindsdien is hij weer terug bij mij.
Het plassen in huis heeft hij bij mij 0 keer gedaan. In het begin schrok hij wel overal van. Nu inmiddels ruim een jaar later dat ik hem weer terug heb is hij een stuk kalmer bij mij en vertrouwt hij mij ook wel.
Alleen schrikt hij soms nog heel heftig uit het niets. Vooral als andere mensen over de vloer komen kan hij soms extreem schrikkerig reageren. Dit terwijl de mensen niet op hem afstappen en ze kalm zijn rondom hem.
Nu heb ik wel eens gehoord over dieren tolken en op YouTube video’s voorbij zien komen van paarden tolken. Ik zou dit heel erg graag met mijn kat willen uitproberen om hem beter te begrijpen en hem prettiger in zijn vel te laten voelen. Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer van elke dieren tolk die zichzelf aanprijst als de beste.
Hierdoor vraag ik mij af of er misschien bokkers zijn met ervaringen die ze willen delen