Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Skyla schreef:En de andere gaat er in tot er 2 drollen in liggen of de andere kat er in geweest is.
Yessy schreef:Hier twee binnenkatten (broer en zus) van een jaar of 12 en die hebben 1 bak. Maakt niet uit hoe vies die is (vakantieoppas had een keer de memo niet meegekregen dat je een kattenbak dagelijks uitschept) of hoe lang je ze per ongeluk eens in een kamer opsluit, ze doen niks naast de bak. Tenzij heel gestresst maar dat is echt op één hand te tellen sinds we ze hebben. Toen ze nog met z'n drieën waren hadden ze twee bakken maar eentje werd zelden gebruikt, dus toen die kat overleed, hebben we ook de tweede bak weggedaan.
c_alsemgeest schreef:Yessy schreef:Hier twee binnenkatten (broer en zus) van een jaar of 12 en die hebben 1 bak. Maakt niet uit hoe vies die is (vakantieoppas had een keer de memo niet meegekregen dat je een kattenbak dagelijks uitschept) of hoe lang je ze per ongeluk eens in een kamer opsluit, ze doen niks naast de bak. Tenzij heel gestresst maar dat is echt op één hand te tellen sinds we ze hebben. Toen ze nog met z'n drieën waren hadden ze twee bakken maar eentje werd zelden gebruikt, dus toen die kat overleed, hebben we ook de tweede bak weggedaan.
Onze broer en zus uit 1 nest gebruikten inderdaad ook dezelfde bakken. De andere twee waren uit andere nesten en gebruikten een eigen bak. De oosterling was het ergste, voor hem hadden we eigenlijk de +1 want hij poepte in de ene en plaste in de andere
Skyla schreef:Klopt nu wel. Sinds de verhuis hebben we maar 1 grote bak meer. De bedoeling is een kattenluikje in de kelderdeur te steken en daar nog kattenbakken te zetten omdat we in huis gewoonweg geen plaats ervoor hebben nog te zetten. Maar eerst moet er beneden plaats gemaakt worden. Luikje hebben we al. Grootste probleem is ook dat we honden in huis hebben die er geen toegang tot mogen krijgen.
Wat het grit betreft merk ik ook een enorm verschil, zeker nu ik wat aan het proberen ben met verschillende types. Ik hoop nu die ene zak steentjes snel leeg hebben zodat ik gauw weer de kristallen kan nemen. De prijs daarvan is niet het goedkoopste maar vind onze kattin vooral het leukste.
De kat die totaal niet wilt heeft nooit maar dan ook nooit in een kattenbak gegaan. En we hebben haar sinds ze heel jong was.
Ik haal dagelijks de drollen er uit en zo goed als mogelijk de natte plekken. Regelmatig een scheutje javel er in voor de geur.
Mijn ouders en die andere mensen houden mooi de regel met kattenbakken aan. Al staan er soms wel 2 naast elkaar.