Knoop doorgehakt; toch weer katten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Knoop doorgehakt; toch weer katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 20:06

Ik heb ca 7,5 jaar geleden mijn katten herplaatst omdat ik door omstandigheden snel moest verhuizen en de katten niet mee konden, daarbij ook lichtelijk allergisch en ik merkte dat ik te veel werkte waardoor de katten toch echt aandacht tekort kwamen. Opeenstapeling van omstandigheden wat mij tot die keuze heeft gebracht. Ik had toentertijd 1 nestje gefokt waarvan 2 kittens naar mijn ouders zijn gegaan die ik nog steeds wekelijks zie. Allergie is praktisch niet meer aanwezig dus dat is fijn :D afentoe een nies but that’s it :')

Inmiddels woon ik alweer sinds 2019 in een koopwoning, heb ik een nieuwe en stabielere baan dichter bij huis en ik mis echt de aanwezigheid van katten. Ik zal mijn hele huis opnieuw moeten inrichten om het cat-proof te maken (als in balkons veilig maken, geen kleine dingen in vensterbanken, meer ruimte voor krabpalen etc) maar dat heb ik er voor over.

Ik zal 1 herplaatser in huis nemen, dit betreft een kitten van het nestje wat ik toentertijd dus had gefokt; Freya

Als kitten;

Afbeelding

En nu als mooie volwassen dame;

Afbeelding

En ik zal 1 jongere kat in huis nemen, een Maine Coon (met stamboom) genaamd Nala.

Afbeelding

Ik open dit topic vooral om mijzelf een beetje voor te bereiden op de komst van deze knapperds en om foto’s te delen wanneer ze er zijn. Dit zal ongeveer over een maandje zijn.

Ik kijk er echt ontzettend naar uit om zowel Freya als Nala in mijn huis te hebben, lekker knuffelen op de bank, spelen, wandelen, naar mijn ouders gaan met de katten etc. Eventuele hereniging met Freya haar broertje Thor en zusje Saga.
Dit zijn Thor en Saga nu trouwens

Afbeelding

Afbeelding

Vind het retespannend *\o/*
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 21-11-24 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukasje

Re: Knoop doorgehakt; toch weer katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 20:36

Wat fijn dat je opnieuw katten kan nemen! En dan ook nog eentje die je zelf gefokt hebt!
Ik heb ook al jaren katten en vind ze zo dankbaar. Uiteindelijk vragen ze weinig (vergeleken met een hond) en krijg je er zoveel voor terug.
Veel plezier ermee!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 20:46

Ja dat maakt het natuurlijk extra speciaal! En Freya was ook absoluut mijn favoriet toen! <3 en op Nala ben ik meteen verliefd geworden vanaf de foto’s. (Nala is trouwens een poesje, heb het niet goed weggewerkt in de OP)

Het was nogal een gedoe omdat ik in een appartement woon en de VVE doet wel moeilijk over de balkons afsluiten maar ik probeer dit binnen de richtlijnen toch te doen, een plexiglas afneembare afzetten aan de voorzijde en aan de achterzijde een mooi weggewerkt net. Ik vind wel dat de katten ook afentoe lekker op het balkon moeten kunnen zitten haha.