Kat mank

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plantje15

Kat mank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 09:01

Onze kat had enkele maanden geleden last van haar voorpoot. Ze houdt hem omhoog en stapt wat zoals een paard met een hoefzweer. Haar zoolkussentjes leken iets opgezet, maar geen pijnreactie bij duwen erop

Meerdere keren bij de dierenarts en advies was rusten en ontstekingsremmers, vermoedelijk een pees. Uiteindelijk was het heel moeilijk om haar binnen te houden maar zijn de klachten overgegaan.

Nu heeft ze na enkele maanden opnieuw dezelfde klachten aan dezelfde poot en merk ik ook bloedsporen in huis. Achter af bekeken heb ik vorige keer in huis wel gelijkaardige vlekken gezien, maar de link niet gelegd. Ik zie echter niks vreemds aan haar pootjes of vers bloed…
Uiteraard ga ik eerdaags bij de dierenarts, maar ik had graag gehoord of iemand dit herkent?

future_vet

Re: Kat mank

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 09:13

Nageltjes allemaal intact?

Zou röntgenfoto laten maken als pijnstiller niks doet

Plantje15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 09:20

Ja die zijn intact.

Foto had vorige keer geen zin volgens DA omdat ze tijdens onderzoek nergens specifiek pijnreactie gaf en het dus lastig beslissen was welke plek op de foto moest. Misschien is het nu wel een optie

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 09:22

Kat hier op werk heeft een auto immuun ziekte waardoor de kussens opzetten en zeer pijnlijk zijn als hij op harde ondergrond loopt. Nu woont hij aan de duinrand dus mazzel kont heeft zacht zand als ondergrond. Misschien is het zo iets?