Ziektekosten verzekering oudere hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Ziektekosten verzekering oudere hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 09:08

Morning, iemand ervaring met het verzekeren van oudere honden (7 jaar) tegen dierenartskosten?

We hebben een duuuuuure maand. Operatie van 2000€ en 420€ voor onder andere foto’s. Ik spaar normaal zelf voor dit soort kosten, maar een afgescheurde kruisband en operatie trekt de reserves behoorlijk leeg. En oh ja m’n paard deed ook nog ff voor €400 aan dierenartskosten deze maand. Dus het was even alles bij elkaar…

We hebben twee honden van 7 jaar en 1 van 3. Die laatste is prima te verzekeren, maar 7 jaar is nét te oud voor de verzekeringen die ik heb gevonden. Heeft iemand een tip voor een verzekering die oudere honden opneemt?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 09:21

Ik vrees dat er geen verzekering is die nog een oudere hond accepteert.

De vraag is ook of je echt goedkoper uit bent met verzekeren, of dat je beter iedere maand dat geld apart kan leggen. Waarschijnlijk dat laatste.

Mjelleke

Re: Ziektekosten verzekering oudere hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 09:23

Ik heb er wel eens naar gezocht, maar het was heel duur en je krijgt ook allerlei uitsluitingen voor alles waar je hond eerder ooit eens iets kleins aan heeft gehad.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:31

Ik heb recent uit nieuwsgierigheid eens prijs opgevraagd bij Figopet voor mijn 11 jarige reu en dat ging (nog) wel. Maar zoals hier al vermeld werd, wordt nagenoeg alles waar je hond eerder al aan mankeerde uitgesloten en is het percentage dat terugbetaald wordt afhankelijk van hoe hoog je premie is.
Persoonlijk vond ik het nog steeds duur, ook al heb ik zelf een 8-jarige teef lopen die mij in de afgelopen 2 jaar tegen de 4000€ gekost heeft aan operaties, onderzoeken en behandelingen. Als ik haar van jongsaf had verzekerd, had het misschien geloond. Alleen is het daar nu te laat voor.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 10:40

Nee het is juist zo, dat als ze wel verzekerd zijn, je oudere honden beter uit de verzekering kan halen.
Want het wordt dan steeds duurder gemaakt en ze vergoeden minder.
Dan kun je beter nog zelf elke maand dat geld sparen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 20:50

Alles waar ze al last van hebben gehad wordt uitgesloten. Dus verzekeren heeft eigenlijk geen zin. Daarbij ben je ook nog veel geld kwijt voor minder. Verzekeren is, in mijn ogen, eigenlijk alleen zinvol vanaf jonge leeftijd.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 07:17

Hmmmm bedankt voor jullie reacties. Ga de jonge hond verzekeren en een hoger bedrag sparen per maand zoals het nu lijkt. We hadden de twee oudjes op latere leeftijd gekregen. Dus dit is wel een leermoment ;-)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 07:25

Met een operatie aan een kruisband heb je kans dat het hele bewegingsapparaat wordt uitgesloten. En dat is nou juist iets waar je wel verzekerd voor wil zijn. Heeft inderdaad echt geen nut meer helaas. Met een hoop dieren is veel sparen voor de dierenarts het beste. Ik heb er helaas ervaring mee..

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 08:00

Figo is de enige die oudere dieren accepteerde maar wel met een hele rits aan uitsluitingen. Daarbij moet je de patiënten aart van je dierenarts ook tonen en worden huidige klachten ook uitgesloten.

Ik heb mijn honden verzekerd vanaf pup maar onlangs kwam de oudere kat van m'n moeder bij mij wonen. Verzekeren kon wel bij Figo maar gebitsbehandelingen werden standaard uitgesloten. En laat dat nou precies de verwachten kosten zijn bij een oudere kat. Week na aankomst bleek ze een dik ontstoken wortel van een kies te hebben verzekering had dan niets geholpen.(Sowieso niet want maand wachttijd)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 08:08

Is het dan ongebruikelijk om de patiëntenkaart van je dierenarts aan de verzekering te tonen?
Op die manier willen ze waarschijnlijk uitsluiten dat je iets voor ze verbergt.
Onze papegaai is ook verzekerd maar we moesten voor hem ook de patiëntenkaart opsturen. Dat vind ik geen probleem.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 08:16

Nee helemaal niet ongebruikelijk, maar sommige mensen vinden dat gek (al eens discussies over gehad)

Persoonlijk vind ik 't meer dan normaal, 't is een schade verzekering (heel recht door zee gezegd) en schade die al bestaat wordt gewoon niet vergoed.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-24 15:59

Ga idd mee met de andere meningen. Alles wat hij/zij ooit gemankeerd heeft wordt nu uitgesloten. Helaas dus echt geen zin meer voor de 7+hond.