Wat is fijner: kattentuigje of halsbandje bij tracker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nienkje_H

Wat is fijner: kattentuigje of halsbandje bij tracker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 09:57

Goedemorgen, onze kat was 4 dagen spoorloos. Wat was ik ongerust!

Dus: nadat hij gisteravond miauwend naast ons stond is de conclusie: jij gaat niet meer de deur uit zonder tracker.

Wat is daarin handiger: Een tuigje? Of een bandje?
En waarom de één handiger zou zijn dan de ander.

Er is al een heel fijn topic over welke tracker goed is, maar ook daarin hoor ik toch nog graag wat aanbevolen wordt.

Koblenz

Re: Wat is fijner: kattentuigje of halsbandje bij tracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:47

een bandje die los schiet als de kat er aan blijft hangen. Zal niet de eerste zijn die stikt door een bandje wat niet los schiet. Tuig lijkt me geen goed idee. Nog meer kans om aan dingen te blijven hangen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:50

Ik zie ze alleen maar met een halsbandje.
Hier lopen ze met de Rogz veiligheidsbandjes en een Tractive. Die bandjes schieten los als ze vast zitten inderdaad. Tja, soms ben je dan alsnog een keer de kat kwijt maar ze schieten niet zomaar los. Beter dan dat je kat er met zn bekkie in zit of achter een tak hangt.

Een tuigje belemmert veel meer. Zeker aangezien hij het een groot deel van de dag om heeft.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:50

Ik heb de apple airtage n deze hangt gewoon aan hun bandje. Inderdaad bandjes die losschieten, soms kan ik ze zoeken maar met de tracker makkelijk te vinden :j
Het omhulsel waar we de airtag in kunnen doen en dan om het bandje heen kunnen schuiven heb ik gewoon van Aliexpres :o

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:30

Ik heb de tractive trackers voor 4 van mijn katten...zij dragen alle 4 bandjes die los kunnen schieten als er teveel druk op komt (dus ergens achter blijven hangen oid)

Ik heb bij 1 een paar dagen het tuigje geprobeerd met de tractive eraan maar dit werd gevaarlijk omdat ze overal achter bleef hangen in de bossage rondom huis en tevens blijven die dingen niet mooi zitten, gaan ze draaien, stappen ze er met voor of achterpootjes alsnog doorheen en gaat het na verloop van tijd huidirritaties opleveren omdat ze hem hele dag om heeft...deze schieten dus ook niet los als ze blijven hangen...een tuigje raad ik echt heel erg af!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:25

Ik zou ook zeker een bandje doen wat los kan schieten.

Onze kat heeft een tijdje met tuig gelopen, maar dat was om zijn kap op zijn plek te houden. Met een halsbandje was hij zijn kap binnen een minuut kwijt. Uiteraard kwam hij toen niet buiten (en de meeste tijd zelfs in een bench), dus risico om te blijven hangen was minimaal.
Maar zo naar buiten zou ik nooit doen.