Sinds augustus merkte ik dat ik op dat mijn kat (11 jaar) met wat meer moeite van de vloer op de bank sprong.
Eventjes aangekeken en langs de DA geweest, die vermoedde beginnende artorse en gaf metacam mee. Met die metacam was meteen verbetering te merken.
De dierenarts zei ze dat ik dit langdurig kon blijven geven, hoewel ze adviseerde dat de maandelijkse injectie minder ontlastend was voor lever en nieren was (maar gezien deze kat niet de fijnste heedt gehad en ze ook echt shockerend sterk is (ik heb 32 jaar katten maar dit nooit meegemaamt). Maar thuis met wat natvoer en daaroverheen de metacam het natvoer gaat het er zonder probleem.
Mijn vraag is dus over online/vrij verkrijgbare ondersteunende supplementen om de klachten die ze ervaart vab de beginnende artrose wat te ondersteunen
Ik weet nog van +/- 159 jaar geleden dat ik als bijrijdster destijds glucosamine moest geven naar weet dus ook niet onder al lang achterhaald is en of dat kan helpend kan katten.
Wat zijn de supplementen die jullie je kat aanbieden? Is dat dan naast de metacam ofngelijktijdig? En zijn er mensen die metacam standaard langer dan een jaar gebruiken?

Edit; even een sh*tload aan typos veranderd